Capirossi naar Suzuki!!

daanali

MF'er
23 jul 2007
100
0
Capirossi naar Suzuki
Uitgegeven: 16 augustus 2007 14:03
Laatst gewijzigd: 16 augustus 2007 14:04

MILAAN - Loris Capirossi rijdt volgend seizoen voor Suzuki in de MotoGP-klasse. De Italiaanse motorcoureur, nu nog uitkomend voor Ducati, heeft met de Japanse fabrikant overeenstemming bereikt over een 1-jarig contract met een optie voor 2009.

"Ik kijk met plezier terug op de vijf jaar bij Ducati. Het waren enerverende seizoenen en we hebben een aantal mooie races gewonnen. Maar het is nu tijd voor iets anders. Ik ben aan een nieuwe uitdaging toe", lichtte Capirossi zijn besluit donderdag toe.



Hij wordt bij Suzuki ploeggenoot van de Australiër Chris Vermeulen.
 
Ik had echt het idee dat Capirossi voor altijd bij Ducati zou blijven. In feite heeft Ducati hem weggejaagd. Niet zo netjes, zeker niet als je kijkt wat Capirossi voor Ducati heeft betekend.
 
Ik had echt het idee dat Capirossi voor altijd bij Ducati zou blijven. In feite heeft Ducati hem weggejaagd. Niet zo netjes, zeker niet als je kijkt wat Capirossi voor Ducati heeft betekend.

Ja mee eens, hij heeft veel betekend voor Ducati en heeft er mede voor gezorgd dat ze staan waar ze nu staan. Ben wel benieuwd wat hij met de Suzuki kan!
 
Ja mee eens, hij heeft veel betekend voor Ducati en heeft er mede voor gezorgd dat ze staan waar ze nu staan. Ben wel benieuwd wat hij met de Suzuki kan!

iK denk niet veel (hij word te oud) heeft een mooie carriere achter de rug maar de niuwe generatie staat op het punt door te breken ik hoop natuurlijk voor deze goeie coureur dat hij zich nog 1 x goed kan presteren
 
iK denk niet veel (hij word te oud) heeft een mooie carriere achter de rug maar de niuwe generatie staat op het punt door te breken ik hoop natuurlijk voor deze goeie coureur dat hij zich nog 1 x goed kan presteren
Wat is oud? Hoe oud was Chili vorig jaar, toen hij afscheid nam? Dan heeft Loris nog wel een jaar of 6, 7 te gaan geloof ik.
 
Ondanks dat ik heel veel waardering voor Capirossi heb, ben ik bang dat het toch wat gaat tegenvallen. Positief is wel dat hij een schat aan ervaring meebrengt.

Ik had liever gezien dat Hopkins was gebleven...geweldige coureur vind ik dat. Kan ook vette wheelies maken :P . Op de Rizladag waren ze ook weer spektaculair om te zien.
 
Ik hoop dat Capirex met al zijn ervaring mooie dingen kan laten zien bij Suzuki.

Afwachten wat Hopper op een Kawa kan.
 
Laatst bewerkt:
de mentaliteit van ducati zal voor altijd het zelfde blijven, helaas.

Is niet alleen Ducati hoor. Kawasaki knikkert er ook mensen uit. Honda heeft er een handje van, Yamaha heeft er ooit ook mensen uitgegooid.

Het gaat om presteren. Als dat niet lukt zit je niet op de goede motor, bij het juiste team of lukt het je niet meer om te presteren.

Ducati is trouwens ook wel zo om coureurs een tweede kans te geven. Bayliss deed het niet goed op de MotoGP fiets, werd ontslagen. Het lukte niet bij Honda en Ducati gaf hem weer eens kans om bij de SBK te rijden.

Ducati heeft Capirossi nog de kans gegeven om bij een satelliet team van Ducati te rijden.
 
Het zijn allemaal werkgevers: voldoe je niet dan wordt je gedumpt, of je zult voor die tijd een andere werkgever moeten vinden.

Dan kun je iig nog zeggen: ik zoek een nieuwe uitdaging.
 
Wat is oud? Hoe oud was Chili vorig jaar, toen hij afscheid nam? Dan heeft Loris nog wel een jaar of 6, 7 te gaan geloof ik.

Ja, en hoeveel jaar was Chili al over z'n top heen?
Hoop toch niet dat het Capirex net zo vergaat, daarvoor heeftie teveel gepresteerd.
Maar ik vrees van wel....dit seizoen valt hij zwaar tegen! En dat wordt bij Suzuki niet beter,nu heefttie nog een motor die mee kan doen voor de overwinning.
 
Ja, en hoeveel jaar was Chili al over z'n top heen?
Hoop toch niet dat het Capirex net zo vergaat, daarvoor heeftie teveel gepresteerd.
Maar ik vrees van wel....dit seizoen valt hij zwaar tegen! En dat wordt bij Suzuki niet beter,nu heefttie nog een motor die mee kan doen voor de overwinning.
precies, maar misschien is het dit seizoen ook allemaar wat minder gegaan omdat hij de motivatie wat minder is. Stoner P1 en wint de helft van de GP`s tegen de ene 3e plaats van Capi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan