Caponord ETV1000 - verlichting probleem

jeroenleduc

Rookie
1 sep 2019
1
0
Onlangs heb ik een Caponord ETV1000 uit 2002 als opknapper gekocht. In de verlichting zitten wat kuren die ik zelf nog niet heb kunnen herstellen.
Om inzicht te geven in wat er gebeurd volgt een uitgebreidde omschrijving. Deze zal ik afsluiten met een samenvatting van de punten.


Tijdens het rijden is het voorgekomen dat de knipperlichten niet meer werkte. Na een koffie pauze en opnieuw starten van de motor deden ze het wel weer.
Vrijdag bij een rit functioneerde alle verlichting zoals het hoort.
Gisteren (zaterdag) heb ik de olie van de motor ververst en deze hierbij wat heen en weer geschut om de laatste olie eruit te krijgen.
Ook heb ik daarbij de knipperlichten achtervervangen.

Tot mijn stomme verbazing is het volledige dashboard uitgevallen behalve het 'N" lampje en werkt niks van de verlichting meer.
Op het forum vond ik een stuk over een soldeerprobleem in het dashboard.
Vandaag alles uit elkaar getrokken en terwijl het dashboard in onderdelen op tafel lag ben toen toch nog even bij de motor gaan kijken.
Terwijl ik die op het contact zette werkte de knipperlichten en de verlichting weer.
Wel viel het mij op dat de koplampen na een aantal seconden letterlijk uitdoofden.
Mogelijk door een lage accu spanning? Wat ik ook heb geprobeerd, de verlichting is niet meer aangeweest.
Dashboard weer in elkaar gezet en gemonteerd, maar ook niks.

Omdat dit probleem zich eerder heeft voorgedaan van het niet aan willen en later toch ineens wel.. Hier even een hulpvraag om te horen of jullie weten wat ik hieraan kan doen.

Samenvattend:
Volledige verlichting (knipperlichten, koplamp en achterlamp) werken doorgaans wel maar zijn al 2 keer volledig uitgevallen.
Momenteel heeft het dashboard geen stroom (enige werking van instrumenten).
In de zekeringenkast meet ik op de injectie en brandstofpomp 12. (niet iets) V spanning, die van de knipperlichten etc heeft er slechts 5,4 V.
Motor draait verder mooi en rijdt alsof er niks aan de hand is.

Ik ben benieuwd of jullie mij opweg kunnen helpen hoe ik dit kan verhelpen.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Jeroen
 
Heb je het aparte Caponord forum gelezen? hier deel 4, de andere delen moet je zelf even zoeken: Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Electra/electronica op de Caponord is een uitdaging maar wel te doen. Let ook op de andere zaken die je standaard moet vervangen/aanpassen om te voorkomen dat ie afbrandt.

De 5,4 v klinkt als corrosie op de aansluiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan