caramelschijf

robzx9r

MF'er
9 mei 2004
42
12
Dordrecht
heeft er iemand ervaring met een caramelschijf ?.
ik wil stickers van een kuip afhalen die erg vast zitten en er nu per mm afkomen.

M0t0rgast

Die hard MF'er
5 aug 2018
333
339
Omgeving Deventer
Op gelakte kunststof delen kán het wel, maar je moet heel voorzichtig zijn dat je niet te lang op 1 plek komt waardoor het te warm wordt.

Dus als je er geen ervaring mee hebt, inderdaad niet doen.

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.501
290
Spijkenisse
Ja met zoon schijf moet je altijd oppassen, je hebt zo een doffe plek in je lak

Ik maak de sticker meestal warm met bijvoorbeeld een föhn, dan komt het wat makkelijker los.
De lijm resten poets ik eraf met WD-40

• Like
Waarderingen: Zenuwlijer

robzx9r

MF'er
9 mei 2004
42
12
Dordrecht
ik heb vandaag van alles geprobeerd en ook met een fohn maar het blijft prutsen op de vierkante mm.
de sticker komt in hele kleine stukjes los.

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
7.839
58
Veenendaal
Caramel schijf is in mijn ogen een ideale tool voor lijmresten verwijderen van een typeplaatje of dubbelzijdig tape of iets dergelijks. Dus niet om de dunne (gladde) stickers van een motorfiets kuip af te halen.

Thijs67

MF veteraan
Donateur
7 aug 2012
1.532
81
Den Dolder
ik heb vandaag van alles geprobeerd en ook met een fohn maar het blijft prutsen op de vierkante mm.
de sticker komt in hele kleine stukjes los.
Ik doe dat meestal met een bankpasje (of andere plastic card natuurlijk ...:P), maar het vraagt wel geduld. Een beetje warm maken met een (haar) föhn helpt wel.

M0t0rgast

Die hard MF'er
5 aug 2018
333
339
Omgeving Deventer
Caramel schijf is in mijn ogen een ideale tool voor lijmresten verwijderen van een typeplaatje of dubbelzijdig tape of iets dergelijks. Dus niet om de dunne (gladde) stickers van een motorfiets kuip af te halen.
Stickers wil perfect (heb er hele vrachtwagens mee gedaan) maar op kunststof is het veel riskanter.