Carb. Achter loopt terug aan de carbtune intruder vs800gl 1995

Martin1977

Rookie
1 sep 2022
10
2
Goede dag,
Na het moeten vervangen van mijn achterste carb. (Oude was echt kapot) Loopt deze terug bij gasgeven aan de carbtune.
Is dit een sproeier probleem?
Het betreft een intruder vs800gl 1995.
Beide zijn ultrasoon gereinigd en motor loopt stationair en kan ook gewoon gas geven.
Kan hem alleen niet synchroon afstellen.

Alvast bedankt voor de reacties
 
Zie net dat de klem van het luchtfilter rubber achter ontbreekt.
Stom maar had ik nog niet gezien.
Die ga ik halen en plaatsen en dan probeer ik het opnieuw, en dank voor de tip wat betreft de aanslagen.
Daar ga ik rekening mee houden.
 
Even een update:

Het valse lucht probleem is opgelost.
Motor loopt wel iets beter maar het probleem is echter nog niet weg.
Motor klinkt goed en met gas geven heeft hij vermogen.
De achterste carb loopt helaas nog steeds terug met gas geven.
Ik kan komend weekend pas weer verder en zal dan even een filmpje toevoegen.
Mochten er nog suggesties hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
tandwiel kettingwiel
Uhm nee, het is vrij duidelijk, het enige deel van het blok waar er onderdruk is is het stukje tussen de zuiger en de gasklep, daar meet je het ook en synchroniseer je, heb je daar ergens een lek zitten, bijvoorbeeld bij je inlaatspruitstuk dan is het valse lucht en heeft het invloed op hoe hard er aan je carburateur wordt gezogen :9 Natuurlijk heeft het deel voor de gasklep effect op hoe een motor loopt dat weet ik ook wel na een jaartje of 20 carbs afstellen maar het is geen valse lucht.
 
Uhm nee, het is vrij duidelijk, het enige deel van het blok waar er onderdruk is is het stukje tussen de zuiger en de gasklep, daar meet je het ook en synchroniseer je, heb je daar ergens een lek zitten, bijvoorbeeld bij je inlaatspruitstuk dan is het valse lucht en heeft het invloed op hoe hard er aan je carburateur wordt gezogen :9 Natuurlijk heeft het deel voor de gasklep effect op hoe een motor loopt dat weet ik ook wel na een jaartje of 20 carbs afstellen maar het is geen valse lucht.
Ja. een tandwiel is ook degelijk anders dan een kettingwiel, maar toch weten we wat TS bedoeld.
 
Naar ik begrijp heet de TS wel een onderdruk apparaat. Maar hij weet niet aan welk schroefje hij moet draaien om de balans weer goed te krijgen.
Dat vind ik niet raar, dat vind ik heel bijzonder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan