Carb afstelling

5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Goedemiddag allemaal,

ik ben al een tijdje aan het aankloten met het afstellen van de carburateurs van mijn Kawa LTD454 '85, en krijg het maar niet voor elkaar.

Het probleem is als volgt; Starten gaat moeilijk, soms met wat spelen met de choke gaat die aan. stationair loopt die niet echt goed, erg laag in de toeren. Wanneer ik een klein dotje gas geef, valt die direct uit.

Wat ik al heb gedaan;
- schoonmaken van de carbs
- gesynchroniseerd (weet alleen niet of ik dit nou echt goed heb gedaan)
- gekloot met zowel de zwarte, volgens mij, stationair schroef en de mengsel schroeven

Ik kom er echt niet meer uit en hulp is dan ook meer dan welkom!

Bij voorbaat dank!
 
Waarom ben je aan het "kloten" gegaan met de carburateurs; wat was er niet goed??
En heb je een beetje ervaring met carburateurs en met sleutelen? Want carburateurs zijn zo'n beetje wel de meest gecompliceerde dingen op een motor.
Ik zou zeggen, zorg vooral dat het allemaal "volgens fabrieksvoorschrift" is; de sproeiers, standen, vlotterniveaus, etc

Je "klachten" klinken als dat hij te weinig benzine krijgt. Loopt de benzine goed door uit de tank?
Je zegt dat de carbs schoongemaakt zijn, maar heb je gecontroleerd dat de kanalen open zijn, de sproeiers open, geen mengselschroeven afgebroken zijn, etc ??
 
Waarom ben je aan het "kloten" gegaan met de carburateurs; wat was er niet goed??
En heb je een beetje ervaring met carburateurs en met sleutelen? Want carburateurs zijn zo'n beetje wel de meest gecompliceerde dingen op een motor.
Ik zou zeggen, zorg vooral dat het allemaal "volgens fabrieksvoorschrift" is; de sproeiers, standen, vlotterniveaus, etc

Je "klachten" klinken als dat hij te weinig benzine krijgt. Loopt de benzine goed door uit de tank?
Je zegt dat de carbs schoongemaakt zijn, maar heb je gecontroleerd dat de kanalen open zijn, de sproeiers open, geen mengselschroeven afgebroken zijn, etc ??

allereerst bedankt voor de snelle reactie!

ja ik heb wel wat ervaring met carburateurs, maar niet met de vlinderpoort en al die dingen meer.

het was eerst zo dat wanneer ik de motor starte hij direct hoog in de toeren schoot, toen dacht ik, hij heeft al lang stil gestaan, ik ga ze schoonmaken.
hierna was er nog steeds hetzelfde probleem, maar dit hoog in toeren schieten doet hij niet meer, hij had namelijk valse lucht en dit is opgelost.

toen ik de carburateurs er af had gehaald met de schoonmaak heb ik alle sproeiers en dergelijke ook schoongemaakt. mengsel schroeven zijn in tact.

wat bedoel je met dat de benzine goed uit de tank loopt? de kraan doet het.
 
Je schrijft dat je de carburateurs al schoon hebt gemaakt. Wat de één schoon noemt, is voor een ander zeker niet schoon genoeg. Carburateurs moeten brandschoon zijn en dus ook met name de sproeiers.

Ja dat weet ik, ik haal ze er vandaag nog wel een keer af en ga weer lekker "poetsen" haha
Maar wat kunnen redenen zijn dat die uitvalt als ik gas geef?

Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan