Carb bevriezing?

PH-BOB

MF'er
27 okt 2005
65
0
Utrecht
Collega's,

Is het bevriezen van de carburateurs een bekend probleem bij de RF600 (1994)?

Met het koude weer van de afgelopen dagen heeft mijn motor niet zo veel zin om lekker soepel te rijden. Als ik na een kilometer of 15 even een minuutje stop, loopt de motor weer normaal? Klinkt als bevroren carbs. Toch??????

Bob
 
Collega's,

Is het bevriezen van de carburateurs een bekend probleem bij de RF600 (1994)?

Met het koude weer van de afgelopen dagen heeft mijn motor niet zo veel zin om lekker soepel te rijden. Als ik na een kilometer of 15 even een minuutje stop, loopt de motor weer normaal? Klinkt als bevroren carbs. Toch??????

Bob

Ja lijkt er wel op, er is daarom ook een setje gloeispiralen voor te koop om in je carburateurs te schroeven.
 
gewoon naar elektrozaak gaan haal je ff van die keramische weerstanden. van een kiloohm ongeveer. ff onder of tegen je carbs fabrieken aansluiten met schakelaartje werkt perfect.

of gloeilamp in je luchtfilterbox prutsen.



zijn genoeg topics hierover te vinden
 
Collega's,

Is het bevriezen van de carburateurs een bekend probleem bij de RF600 (1994)?

Met het koude weer van de afgelopen dagen heeft mijn motor niet zo veel zin om lekker soepel te rijden. Als ik na een kilometer of 15 even een minuutje stop, loopt de motor weer normaal? Klinkt als bevroren carbs. Toch??????

Bob


Ja, bekend probleem.

Niet alleen bij de RF 600, ik heb een RF900 gehad, die was er ook erg gevoelig voor. En ook buiten deze twee zijn er velen die er last van hebben.
Maar de oplossingen zijn gelukkig al aangedragen, even klussen en klaar *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan