Carb Cbr600f pc35 vraagje

Switch

Banned User
8 mrt 2003
4.442
0
r
Mijn cbr heeft voorheen altijd goed gelopen alleen na jaar stil gestaan te hebben loop die voor geen meter meer , heeft bij motorzaak gestaan hoop gesleuteld eraan kop grote opratie ondergaan bla bla om lang verhaal kort te maken geen zin om terug te gaan naar die zaak ... de motor start en rijd maar echt heel slecht uitdraai staat hieronder .... nu was er 1 slang van de carbs niet aangesloten (een vacuum slang? hij zuigt in ieder geval) maar zodra ik die slang aansluit doet die het helemaal niet meer, wie kan me vertellen wat die slang zou moeten doen in/aan de carbs en wat er evt mis zou kunnen zijn , vast zou kunnen zitten ??? ... ben driftig op zoek geweest naar een werkplaats handboek maar nergens kunnen vinden :( dus als iemand die voor me heeft ben ik ook een eind geholpen

Gaat dus om deze slang , zodra die los gaat dan start die weer en loopt die ...

slang2.jpg


Komt hiervandaan ....

slang1.jpg


en een zielig uitdraaitje ... (groene is hoe die zou moeten zijn)

uitdraai-cbr2.jpg
 
Ik heb zelf een CBR1000F met carburateurs waar ook zo`n slangetje op zit. Als ik het goed heb is dat om de luchtverschillen tussen de carburateurs op te vangen. Het slangetje hangt bij mij los.

Ook heb ik gelezen dat er versie`s zijn waar dit slangetje gekoppeld is aan een reductie systeem. maar daar zal je een werkplaatshandboek voor moeten hebben.

Dus eerst ff een werkplaatshandboek opscharrelen, controleren of alles goed zit en als hij dan loopt even af laten stellen op de dyno.
 
Ik denk dat het een einde van de vlotterkamerventilatie is en als dat niet vrij ademt tot in de vlotterkamers dan verzuipt de boel want een lucht/damp-bel maakt dat de vlotter (= een dobber) niet genoeg terug omhoog komt om de benzinetoevoer te sluiten. Die vlotter drijft op vloeistof, niet op lucht.

Meestal wordt die ventilatie "overloop" genoemd en moet OPEN blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan