carb probleem

herby1975

MF'er
10 apr 2008
79
0
Apeldoorn
Hallo,

Mijn motor liep nogal slecht inhouden bij constant toerental..
nu heb ik de carbs eraf gehaald..
nu mis ik een koper pijpje...deze is afgebroken
Zie foto Bij A
ik bedoel het pijpje zoals bij B..
Weet iemand waar dit voor is...?
kan ik deze vervangen...?


Tevens mis ik een o-ring onder de vacuum afsluiting op de carb deksel...
full
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dat je een O-ring mist onder het zwarte kapje? Vaak dient het membraam hier tevens als afdichting. Haal een van de andere zwarte kapjes eens los, als hier wel o-ringen tussenzitten dan heb je je antwoord, maar ik betwijfel het.

Wat betreft dat koperen pijpje, ik heb echt geen idee :X ... Is het nu gewoon open of lijkt het er op dat daar neits hoort te zitten?
 
het koperen pijpje is een uitwendig kanaaltje.
zo te zien is het voor de choke.
dit pijpje gaat er normaal gesproken niet/nooit af voor het schoonmaken.
zulke dingen zijn ook meestal niet los te koop.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook niet los gehaalsmaar afgebroken, hij zat alleen nog vast onderaan de vlotterbak en niet mee boven aan bij de choke...
hij heeft daarom waarschijnlijk valse lucht gehad...
ik zat de denken om het pijpje weer onderin te steken en dan dicht knijpen aan de bovenkant. dan kan het in iedergeval geen vacuum meer trekken...dan alleen de kans dat de choke niet zo lekker meer werkt bij die cilinder
 
als het idd van de choke is betekent dat dat je motor voortaan koud op 3 cilinders zal starten.
lijkt mij toch voldoende reden om er een andere oplossing voor te zoeken.

door er bv een andere (koperen) pijpje in te lijmen.
 
ja heb je ook gelijk in....anders maar op zoek naar een setje gebruikte carb of onderdelen.... halve oplossing is geen oplossing...
Ik weet ook niet zeker of het voor de choke is..maar het pijpje eindigd achter de plunje van de choke...
 
Terug
Bovenaan Onderaan