Carb Sync Tool lenen - omgeving Breda

Sonav

Rookie
30 jun 2021
7
1
Goedeavond/nacht,

Sinds een kleine 2 maanden zijn ik en mijn partner de nieuwe trotse bezitters van twee mooie rode Honda's. Ofwel, dat was totdat ze besloot die van haar in een andere kleur te wrappen en we geen ANWB-stelletje meer waren, maar dat is niet het punt.

Voor beide motoren was het schoonmaken (en synchroniseren) van de carburateurs hoog noodzakelijk. Nu heb ik een poging ondernomen een sync-tool aan te schaffen, maar voor 120€ had ik een set van 4 meters die niet correct op elkaar afgesteld waren. Het was niet eens mogelijk mijn v2 te synchroniseren, omdat van de 4 meters er niet twee te vinden waren die gelijk stonden.

Ik heb aanschaf-tips gevraagd en werd verwezen naar dit forum en haar gebruikers, en de mogelijkheid er één te lenen, in plaats van aan te schaffen. Bij deze dus een poging een welwillend mede-rijder te vinden !

Zoals de titel aangeeft wonen wij in de omgeving Breda, maar hebben wij op zich geen moeite om wat verder te rijden. Alvast bedankt !
 
Rijdt de motor wel goed? Hier in Lemelerveld mag je m dr wel even aan hangen.
Ik heb een carbtune pro. Is voor 4 cilinders, echter is 1 slang een keer gesmolten. Kan nog steeds, alleen je moet tussentijds even 1 slangetje over steken.
 
Die van mij rijdt al een stuk beter na mijn synchronisatie-poging, die van mijn partner springt echt nog op en neer bij het stationair draaien. Ik heb een tweecilinder, zij een viers - al had ik begrepen dat je een viercilinder toch eigenlijk vaak stelt door 1/2, 3/4 te pakken, en daarna de twee gesynchroniseerde clusters.

Nu heb ik even snel naar de navigatie gekeken en lemelerveld is toch even een eindje rijden. Nu zijn ze daar ook voor gemaakt uiteraard, maar ik hoopte toch iets dichter bij huis te kunnen blijven. Bedankt voor het aanbod in ieder geval, als we niets dichterbij kunnen vinden dan doen we op de langere termijn wellicht even een mini-tourtje plannen.
 
Vaak synchroniseer je naar 1 carburateur toe. Op de CB650Z bijvoorbeeld allen synchroniseren naar carburateur 2.
 
Het was niet eens mogelijk mijn v2 te synchroniseren, omdat van de 4 meters er niet twee te vinden waren die gelijk stonden.
Bedoel je dat de klokken onderling een afwijking hebben? Want op zich is het logisch dat het gemeten vacuüm erg afwijkt als je nog moet gaan synchroniseren. En om welke synchronisator gaat het?
 
Heb hier trouwens ook die HBM synchronisatie klokken, die lopen nog minder synchroon dan de jostiband...

Maw, niet in die aanbieding trappen.
 
Bedoel je dat de klokken onderling een afwijking hebben? Want op zich is het logisch dat het gemeten vacuüm erg afwijkt als je nog moet gaan synchroniseren. En om welke synchronisator gaat het?
Ja de klokken onderling. Als ik de slangen deed wisselen dan las dezelfde cilinder twee verschillende duidingen op de meters.

Ik heb inderdaad die set van HBM waar Erwin het over had. Met een "standaardprijs" van 129,99€ die in de aanbieding was voor 59,99€ dacht ik dus een uitverkoop-deal te hebben op een anders goede set, gezien de prijs. De site leek me namelijk wel van een betrouwbare verkoper, en niet zo'n webshop waar alles in de "uitverkoop" staat - had ik dus verkeerd ingeschat..
 
Ja de klokken onderling. Als ik de slangen deed wisselen dan las dezelfde cilinder twee verschillende duidingen op de meters.

Ik heb inderdaad die set van HBM waar Erwin het over had. Met een "standaardprijs" van 129,99€ die in de aanbieding was voor 59,99€ dacht ik dus een uitverkoop-deal te hebben op een anders goede set, gezien de prijs. De site leek me namelijk wel van een betrouwbare verkoper, en niet zo'n webshop waar alles in de "uitverkoop" staat - had ik dus verkeerd ingeschat..
Containerhandel setjes. Wat ze doen is 4 vacuümtesters (waar je normaal 1 losse van gebruikt om vacuüm lekkages te vinden op een auto) naast elkaar zetten. Ze worden niet onderling gematcht o.i.d. Maar zo'n afwijking is gewoon een non conformiteit, dus je kan het retour schoppen. Ik vraag me af of ze juist zo voordelig zijn omdat.....
 
Ik heb heel veel goed spul weg bij HBM, deze klokken echter niet. Ik heb ze alleen pas lang na de garantie in gebruik genomen, anders had ik ze weer gestuurd.

HBM heeft alles continue in de aanbieding, heel af en toe iets meer dan normaal.
 
Containerhandel setjes. Wat ze doen is 4 vacuümtesters (waar je normaal 1 losse van gebruikt om vacuüm lekkages te vinden op een auto) naast elkaar zetten. Ze worden niet onderling gematcht o.i.d. Maar zo'n afwijking is gewoon een non conformiteit, dus je kan het retour schoppen. Ik vraag me af of ze juist zo voordelig zijn omdat.....
Ja dat lijkt hier precies het geval te zijn, wat synchroniseren onmogelijk maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan