Carb Synchronisatie apparaat te huur/lenen?

Heerenveen

Rookie
3 jul 2023
15
6
Hallo Allemaal,

Heeft iemand toevallig een carburateur synchronisatie apparaat die ik mag lenen of huren in de buurt van Heerenveen?

Ik hoor het graag!

Ter info: Ik heb mijn carburateur gereviseerd maar loopt nu niet echt lekker. Wil graag even snel syncen en kijken of dat probleem zal verhelpen. Revisie is gedaan volgens boekje en alles is goed afgesteld binnen de carburateur.
 
Even een tip om het te controleren voor je een set leent?
Voordat ik de carbs monteer en met een synchoniseerset afstel neem ik eerst altijd 2 dezelfde maat imbus sleuteltjes. De eerste zet ik in de gasklep van de carburateur die je niet in kan stellen zodat de klep een klein beetje open staat. De andere imbus stop ik in de gasklep van de in te stellen carburateur en met de stelschroef zorg je ervoor dat de imbus net zo strak zit als de andere. Zo doe je dat voor alle carburateurs. Je hebt het daarmee niet alles perfect afgesteld, maar mijn ervaring is dat het wel redelijk dichtbij komt, in ieder geval genoeg om te kijken of de carburateurs goed werken.
 
Even een tip om het te controleren voor je een set leent?
Voordat ik de carbs monteer en met een synchoniseerset afstel neem ik eerst altijd 2 dezelfde maat imbus sleuteltjes. De eerste zet ik in de gasklep van de carburateur die je niet in kan stellen zodat de klep een klein beetje open staat. De andere imbus stop ik in de gasklep van de in te stellen carburateur en met de stelschroef zorg je ervoor dat de imbus net zo strak zit als de andere. Zo doe je dat voor alle carburateurs. Je hebt het daarmee niet alles perfect afgesteld, maar mijn ervaring is dat het wel redelijk dichtbij komt, in ieder geval genoeg om te kijken of de carburateurs goed werken.
boortjes werken nauwkeuriger
 
Heb wel een carbtune en ben door de week dagelijks in Heerenveen. Stuur me maar even een berichtje. Persoonlijk denk ik wel dat je motor nu al redelijk zou moeten lopen na de carb revisie. Vermoedelijk is er nog iets dat je over het hoofd hebt.gezien dat niet goed zit.
 
Ik heb er zeker op gereageerd (privé) en wij hebben met elkaar gebeld en een goed een gesprek gehad. En ik wil iedereen bedanken voor de tips!
 
Carburateurs liggen nog bij bike fit in heerenveen voor een ultrasoon badje. Hij had heel druk dus moet nog even wachten.
 
Nou vandaag mijn carburateurs opgehaald 50 euro betaald. Rij naar huis en zie dat de carburateurs viezer zijn dan voor dat ik ze had ingeleverd. Dus terug gereden en aangeven hoe dit kan en of die wel schoongemaakt is. Meneer verteld mij dat het zo hoort en normaal is. Komt vaker voor en dat die het al jaren doet blabla. Ik vindt het eerlijk gezegd niet normaal, maarja heb het maar geaccepteerd maar voel me wel belazerd.
 

Bijlagen

  • IMG_4686.jpeg
    IMG_4686.jpeg
    116,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4672.jpeg
    IMG_4672.jpeg
    188,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4675.jpeg
    IMG_4675.jpeg
    186,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4678.jpeg
    IMG_4678.jpeg
    173,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4677.jpeg
    IMG_4677.jpeg
    164,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4679.jpeg
    IMG_4679.jpeg
    187 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4680.jpeg
    IMG_4680.jpeg
    175,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4689.jpeg
    IMG_4689.jpeg
    153,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG_4685.jpeg
    IMG_4685.jpeg
    111,9 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Vinden jullie dat een carburateur dat bij een motorzaak ultrasoon gereinigd is en met perslucht gespoten is zo eruit hoort te zien?
 
Vinden jullie dat een carburateur dat bij een motorzaak ultrasoon gereinigd is en met perslucht gespoten is zo eruit hoort te zien?
Wel als je het niet meteen daarna invet met iets. Ultrasoon met dat schoonmaakmiddel zorgt er voor dat het extreem ontvet wordt. Alles gaat roesten. Ik zou dit nog een keer doen en dan wel goed.
 
De nazorg is wat tekortgeschoten. Ik heb laatst de carburateurs van de nt650 ultrasoon laten reinigen, maar ik herken dit beeld niet.
 
Vinden jullie dat een carburateur dat bij een motorzaak ultrasoon gereinigd is en met perslucht gespoten is zo eruit hoort te zien?
Dit is KUT hoe een set er uit ziet die uit een ultrasoon is gehaald met een sterk reinigingsmiddel en verder niets mee gedaan is.
als ik het doe spoel ik alles af met water om het weer neutraal te krijgen, blaas alles helemaal door en daarna droog en zet alles in de WD40.
 
Ik heb BikeFit uit heerenveen gebeld en verteld dat dit niet de manier is van reinigen. Mijn carburateurs waren al best schoon maar ik heb ze tog laten reinigen om de kleine plekjes waar men niet bij kan ook schoon te krijgen maar hoe ik het terug heb gekregen is niet normaal. Ik heb mijn geld terug gevraagd, hij was een beetje boos en zij dat ik hem niet vertrouwde en dat hij het geld terug wilt heven maar nooit meer aan mijn motor zou sleutelen. Nouja prima, ik zou na deze actie mijn motor sws nooit bij hem langs brengen. Ik heb inmiddels met fijn staalwol 0000 goed schoon gepoetst en aluminium polish gebruikt was even uurtjes werk maar ze zijn weer helemaal schoon.
 
Slecht werk afleveren en dan ook nog boos worden, monteur had beter van tevoren kunnen melden dat je voor 50 euro niks hoeft te verwachten.
Dan was niemand boos geworden.
 
dit is gewoon puur laks van die motorzaak. als men na ultrasoon de carbs doorspuit met WD40 en er een staalwolletje langs haalt, was je waarschijnlijk dik tevreden.
 
ik zou hier een topic over moeten maken, maar doe het maar hier.

Vroeguh had je diploma's nodig om een motorzaak te beginnen. Nu mag iedere handige harry zich inschrijven bij de kvk en zichzelf motorzaak noemen.

Dat geeft een wildgroei van amateurs die denken het te snappen, want ze kunnen hun eigen motor onderhouden en repareren.

Dit zijn worden vaak de bedrijven die kunnen concurreren op prijs, niet op kwaliteit.

of fucking handelaren
 
Terug
Bovenaan Onderaan