Carbarateur& lekkage

Iem

Rookie
9 okt 2018
19
0
Goede avond,

Ik heb afgelopen maand mijn inlaat rubber naar cilinderkop vernieuwd + nieuwe bougies.
En ook carbarateur meteen gereinigt.
Nu lekt die naar mijn idee olie uit carbarateur 1 & 3. Spuit ergens ook koelvloeistof uit. Heb helaas hier geen foto van.

Is er iemand met toevallig de zelfde probleem?
Witte rook uit de uitlaat.
2 uitlaat bochten worden niet warm.
Start en valt uit zowel koud als warm.
Loopt op 2/3 cilinders.

Het gaat om een fazer fzs 600 uit 2001.
Hooplijk kunnen jullie me verder helpen.
Ik zal morgen nogmaals de carbarateur eruit halen mocht ik tijd voor hebben.
 
Ik zal eens opzoeken over hoe je dat moet doen. Heb daar geen beeld bij

In dat geval had je je beter eerst ingelezen voordat je de carbs uit elkaar ging halen.
Heel simpel, heel eenvoudig, heel belangrijk klusje.

Sowieso zijn carburateurs simpele dingen maar wel met een paar puntjes waar je erg secuur mee om moet gaan.
Het barst dan ook op M-F van topics over carburateurs van mensen die onvoorbereid eraan zijn gaan sleutelen.


En je bent niet wijs als je je motor ontkoppeld 5K toeren laat draaien en dan nog vragen of het beter gaat ls je m tot 8K doortrekt. Dat bedoel ik niet vervelend trouwens maar andere woorden kent mijn vocabulaire niet voor zoiets.

Iedereen moet het leren maar begin dan wel ergens rondom het begin en niet middenin. Je ziet nu ook dat mensen niet snappen wat je bedoeld omdat je omschrijvingen geeft die voor jou duidelijk zijn maar niet overeen komen met hoe een sleutelaar het zou noemen. En voor de adviezen geld hetzelfde, je hebt er niets aan als je niet weet wat er bedoeld word.




Ik heb niks verboge idd.
Dan zal het eerder versleten kunnen zijn. Braam zater niet aan.

Versleten ? Geen lekkage voor je de carbs uit elkaar haalde, wel lekkage nadat je de carbs weer in elkaar hebt gezet,

Wat is in die tijd zo versleten dan ? En waardoor ??

1 je hebt toch de vlotterhoogte (onbewust) aangepast
2 pakking carbbakje niet goed teruggeplaatst/kapot
3 aftapschroefje niet dichtgedraaid.
 
Ik heb de cabarateur revisie set gekocht en doe geplaatst. Heb voldoende koelvloeistof inzitten.

@SP1R
Stationair heb ik eerder gemeld dat de motor perfect liep. Toeren maken is simpel door stationair te verhogen. Zou bouw je druk op om af zien of je koppaking gaat lekken. Dat is wat er ook gebeurt als je rijd namelijk.

@MeanBlueMan
Door de motor druk op te laten bouwen, kan je zien of het aan de koppaking ligt. Dat heb ik van de monteur en ik geloof hem op zijn woord en ervaring.

Verder is het zijn de schroeven door de monteurs zelf erop gedraait. En gemonteerd.

Heb de carbarateur kaal afgeleverd voor ultrasoonreinigen.
Dus bij uitsluiten kan het alleen nog aan de vlotter liggen & / een pakking die niet op de juiste manier terug geplaats kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de cabarateur revisie set gekocht en doe geplaatst. Heb voldoende koelvloeistof inzitten.

@SP1R
Stationair heb ik eerder gemeld dat de motor perfect liep. Toeren maken is simpel door stationair te verhogen. Zou bouw je druk op om af zien of je koppaking gaat lekken. Dat is wat er ook gebeurt als je rijd namelijk.

@MeanBlueMan
Door de motor druk op te laten bouwen, kan je zien of het aan de koppaking ligt. Dat heb ik van de monteur en ik geloof hem op zijn woord en ervaring.

Verder is het zijn de schroeven door de monteurs zelf erop gedraait. En gemonteerd.

Heb de carbarateur kaal afgeleverd voor ultrasoonreinigen.
Dus bij uitsluiten kan het alleen nog aan de vlotter liggen & / een pakking die niet op de juiste manier terug geplaats kan zijn.

Ik heb het nergens over de koppakking gehad, waarom refereer je dan aan mijn naam met een antwoord over de koppakking ?


Ik heb 3 dingen genoemd waarvan je er nu zelf weer 2 in je laatste zin vermeld.

Gebruik nu eens M-F of Google en kijk even hoe je de vlotterhoogte controleert. Incl zoeken, lezen, spullen in je schuur zoeken en uitvoeren zou je dat binnen 30 minuten moeten lukken en daarmee is je lekkende benzine wellicht opgelost.
 
Je geeft eerst aan dat het eruit spuit, nu zie je na een rit wat sporen. Wat is het nou :?

Ben benieuwd wat de garage zegt :)
Ik heb de cabarateur revisie set gekocht en doe geplaatst. Heb voldoende koelvloeistof inzitten.

@SP1R
Stationair heb ik eerder gemeld dat de motor perfect liep. Toeren maken is simpel door stationair te verhogen. Zou bouw je druk op om af zien of je koppaking gaat lekken. Dat is wat er ook gebeurt als je rijd namelijk.

@MeanBlueMan
Door de motor druk op te laten bouwen, kan je zien of het aan de koppaking ligt. Dat heb ik van de monteur en ik geloof hem op zijn woord en ervaring.

Verder is het zijn de schroeven door de monteurs zelf erop gedraait. En gemonteerd.

Heb de carbarateur kaal afgeleverd voor ultrasoonreinigen.
Dus bij uitsluiten kan het alleen nog aan de vlotter liggen & / een pakking die niet op de juiste manier terug geplaats kan zijn.

Om te controleren of de koppakking lekt zet men het systeem onder druk met een pompje dat men op de radiateur plaatst ipv van de dop.
op de meter zit een drukmeter waaraan je kan zien of de druk afneemt, ik kan me voorstellen dat je niet zo'n pomp hebt, maar een monteur zal er zeker een hebben.
Ook is op die manier eventuele andere lekkages op te sporen, want zoals het nu gaat vrees ik dat je het lek niet gaat vinden.
Dit is niet lullig bedoelt, maar het is nou eenmaal zo.
 
@MeanBlueMan
En je bent niet wijs als je je motor ontkoppeld 5K toeren laat draaien en dan nog vragen of het beter gaat ls je m tot 8K doortrekt. Dat bedoel ik niet vervelend trouwens maar andere woorden kent mijn vocabulaire niet voor zoiets.

Daar reageerde ik op met de koppakking.
Dat was 1 van de zelf doen methodes voor thuis. Kijken deed de monteur met plezier maar aan koppakimg beginnen met fzs 600 2001 is niet aan te beginnen. Als die zou gaan lekken bij hoge toeren dan zou je lekkage tegen komen. Die kwam er echter niet. Verder was de motor al 1.5ùur in gereden. Du als je hem dan even die paar tellen test op lekkage zou geen ramp moeten zijn.
Kan het verkeerd hebbn hoor. Dan had ik dus foutive info mee gekregen. Kan ook eens gebeuren.

@midlifecrisis
Ik kom uit brabant.
Klopt. Ik zal zelf niet meer achterkomen ben ik bang.
 
Als ik de beschrijving van het 'probleem' lees, kan ik er geen "Kaas" van maken.......................:?

Weet wel dat waar je de lekkage ziet, niet altijd de plek hoeft te zijn waar het probleem is.
Ik dacht eerst dat bij mijn olieleiding lekkage was bij de koperen ringen op de aansluitingen op het blok.
Bleek later dat het de soldeer-verbinding in het midden was.

@Brabant: Bergen op Zoom of Oss, dat scheelt nog een stukkie!
 
@MeanBlueMan
En je bent niet wijs als je je motor ontkoppeld 5K toeren laat draaien en dan nog vragen of het beter gaat ls je m tot 8K doortrekt. Dat bedoel ik niet vervelend trouwens maar andere woorden kent mijn vocabulaire niet voor zoiets.

Daar reageerde ik op met de koppakking.
Dat was 1 van de zelf doen methodes voor thuis. Kijken deed de monteur met plezier maar aan koppakimg beginnen met fzs 600 2001 is niet aan te beginnen. Als die zou gaan lekken bij hoge toeren dan zou je lekkage tegen komen. Die kwam er echter niet. Verder was de motor al 1.5ùur in gereden. Du als je hem dan even die paar tellen test op lekkage zou geen ramp moeten zijn.
Kan het verkeerd hebbn hoor. Dan had ik dus foutive info mee gekregen. Kan ook eens gebeuren.

@midlifecrisis
Ik kom uit brabant.
Klopt. Ik zal zelf niet meer achterkomen ben ik bang.

Dat verklaart alles. 😜
 
@MeanBlueMan
En je bent niet wijs als je je motor ontkoppeld 5K toeren laat draaien en dan nog vragen of het beter gaat ls je m tot 8K doortrekt. Dat bedoel ik niet vervelend trouwens maar andere woorden kent mijn vocabulaire niet voor zoiets.

Daar reageerde ik op met de koppakking.
Dat was 1 van de zelf doen methodes voor thuis. Kijken deed de monteur met plezier maar aan koppakimg beginnen met fzs 600 2001 is niet aan te beginnen. Als die zou gaan lekken bij hoge toeren dan zou je lekkage tegen komen. Die kwam er echter niet. Verder was de motor al 1.5ùur in gereden. Du als je hem dan even die paar tellen test op lekkage zou geen ramp moeten zijn.
Kan het verkeerd hebbn hoor. Dan had ik dus foutive info mee gekregen. Kan ook eens gebeuren.

@midlifecrisis
Ik kom uit brabant.
Klopt. Ik zal zelf niet meer achterkomen ben ik bang.
Als je heel kort die 5000 toeren aanhoudt kan het inderdaad gewoon. Op de snelweg kan dat langer, maar vergelijk voor de grap even hoeveel koel lucht er dan door de radiator komt, tov stilstaan ;) de ventilator kan daar niet tegenop.

Zeker als je dan zegt dat het lampje ging branden, dan ga je te ver. Dan was het niet 'even' (of je koelsysteem deugt inderdaad niet). Druk in het koelsysteem opbouwen kan ook gewoon op lagere snelheid, en als je net een eind gereden hebt is een paar minuten stationair voldoende. Of je gebruikt een pompje zoals gezegd.

De koppakking vervangen is even werk, maar zeker niet onbegonnen. Wel voor jou, op dit moment. Die aanname durf ik wel te doen ;) ben bang dat je hem beter bij de monteur kunt neerzetten, en de offerte afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan