carberateur afstellen hoe?

arenajumper

Rookie
24 feb 2008
24
0
Nieuwlande
ik rij een gpz 500 en nou kan ik op m'n carberateur geen schroef vinden waar mee ik deze kan afstellen :? help
 
Laatst bewerkt:
ik rij een gpz 500 en nou kan ik op m'n carberateur geen schroef vinden waar mee ik deze kan afstellen :? help

Als je al niet weet hoe zo'n ding heet.... dan moet je vooral niet gaan proberen 'm af te stellen.

Dat is echt wel werk voor mensen die echt weten hoe en wat, gewoon zomaar eraan schroeven maakt het in 99 van de 99 gevallen alleen maar erger.


Tenzij je alleen maar de stationair stelschroef bedoeld ??
 
Als je al niet weet hoe zo'n ding heet.... dan moet je vooral niet gaan proberen 'm af te stellen.

Dat is echt wel werk voor mensen die echt weten hoe en wat, gewoon zomaar eraan schroeven maakt het in 99 van de 99 gevallen alleen maar erger.


Tenzij je alleen maar de stationair stelschroef bedoeld ??

ja maar als je nooit wat probeert zul je ook nooit wat leren en weg brengen kan ik altijd nog doen
 
ja maar als je nooit wat probeert zul je ook nooit wat leren en weg brengen kan ik altijd nog doen

Tuurlijk, maar een carburateur is echt een precies instrumentje, alles wat je aan het 1 veranderd heeft invloed op wat anders, zonder kennis van wat je aan het doen bent is het ondoenlijk er iets fatsoenlijks mee te bereiken.

Wat is het eigenlijk het probleem met de motor waarvoor je aan die carburateur wil gaan schroeven bv ??
 
Er is ook nog zoiets als het aloude adagio:
'kijken,denken en dan pas doen' !
Het is prijzenswaardig dat je zelf wilt doen en leren, begrijp me niet verkeerd!
Maar eerst inlezen en begrijpen en dan pas schroeven is toch wel aan te bevelen.
Baksteen probeert je te waarschuwen niet 'klein' te houden.

succes! M.

..oow tegelijk
 
Laatst bewerkt:
Er is ook nog zoiets als het aloude adagio:
'kijken,denken en dan pas doen' !
Het is prijzenswaardig dat je zelf wilt doen en leren, begrijp me niet verkeerd!
Maar eerst inlezen en begrijpen en dan pas schroeven is toch wel aan te bevelen.
Baksteen probeert je te waarschuwen niet 'klein' te houden.

succes! M.

..oow tegelijk

enigzins herkenning heb ik wel in dit verhaal.
de motor krijgt te veel benzine
-dit weet ik doordat ie bokt.
-verzuipt
-en een kennis / kenner zei dit (maar kon ook geen schroef vinden)
vroeger had ik een honda mt5 en die had dit zelfde euvel.
maar hoe stel ik de benzine aanvoer naar de motor. en hoe leer ik nou eens abn
niemand houdt me klein ook geen motor!!!
alvast bedankt ,
arenajumper
 
Laatst bewerkt:
Bij welke gastand en toerental houd hij in?
Wat is er veranderd aan de motor dat hij dat is gaan doen?
Heb je het luchtfilter en de carburateurs al gereinigd?
Zit eer geen roest of water in je tank?
zorg dat je zeker weet dat dit allemaal goed is voor je iets veranderd aan de carburateurs.
 
enigzins herkenning heb ik wel in dit verhaal.
de motor krijgt te veel benzine
-dit weet ik doordat ie bokt.
-verzuipt
-en een kennis / kenner zei dit (maar kon ook geen schroef vinden)
vroeger had ik een honda mt5 en die had dit zelfde euvel.
maar hoe stel ik de benzine aanvoer naar de motor. en hoe leer ik nou eens abn
niemand houdt me klein ook geen motor!!!
alvast bedankt ,
arenajumper



Je kenner is een prutser.


Ik denk dat er andere mogelijkheden zijn die je beter eerst een naloopt voordat je aan verstelmogelijkheden van je carburateur gaat lopen draaien.
Je probleem kan echt talloze oorzaken hebben en schroeven aan je carburateur is eigenlijk wel het laatste dat je als oplossing zou moeten zien.


Vraag 1 is eigenlijk in welke snelheid je probleem zich heeft opgebouwd.


v.d.v. hierboven geeft ook erg verstandige optie's :)
 
Laatst bewerkt:
Is je luchtfilter eigenlijk wel schoon? [edit]oeps, was al gezegd [/edit]

...en ik moet toch eerlijk toegeven dat 'sleutelen' aan de afstelling nu eenmaal het makkelijkst gaat met de juiste apparatuur en dit is over het algemeen niet voor de doe-het-zelver beschikbaar.

Eigenwijs zijn is een goede eigenschap, dus je kan het allicht proberen :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan