carberateur loop over,tijdens starten

TheHunter

MF veteraan
10 okt 2007
1.079
26
Omgeving utrecht
Heb hier een motor staan, ZZR250 uit 1993. (2cilinder in lijn) Het probleem is dat deze via de overloop brandstof er uit gooit. Tevens verzuipt het blok, omdat er ook brandstof de cilinderkamer in loopt.

Wat ik gelezen, geprobeerd heb:
Vlotterbakjes leeg laten lopen, had geen effect.
Carburateurs verwijderd vlotterbakje verwijderd, optisch na gekeken weinig tot geen vervuiling te zien. Weer terug gezet probleem bleef bestaan.
Opnieuw Carburateurs los gehaald inclusief vlotterbakjes. Het een en ander doorgeblazen met de compressor. Met mijn mond op de brandstof toevoer slang blazen, vlotternaalden lijken goed af te sluiten. Weer terug geplaatst, motor ga een teken van leven. Jammer genoeg liep er weer benzine uit de overloop.

Vandaag:
Carburateur los gehaald, slangen door geblazen. Nu wil ik alles weer in elkaar zetten maar krijg de rubberen dingen waar de gas naald in hangt niet meer in passing. Is hier een trucje voor?

Links op de carburateurs zit een soort membraan pompje waar dient deze voor?

DSC00090.JPG


DSC00089.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet bekend met deze specifieke motor, maar als eerste zou ik de vlotterhoogte maar eens controleren. Ennuh,....mocht je het nog niet hebben, een WPHB?

Succes!

"Opa"Jan

Edit: zijn dat "downdraught"carburateurs?
 
Laatst bewerkt:
Van mijn eigen motoren heb ik een WPHB maar van deze niet :( Deze is niet van mij zelf!

Wat ik vergeten ben erbij te zetten is dat de motor van november vorig jaar af geen meter meer heeft gereden.
 
Laatst bewerkt:
Groot kans, dat het tipje van een vlotternaald niet meer goed is en dan loopt de boel toch over. Of de vlotterhoogte deugt niet, maar dan is er geknoeid aan de motor.
Ik zou eerst maar eens naar de vlotternaald kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de foto's zichtbaar zijn?

Na ik weet is er niet met de vlotterhoogte geknoeid, weet nooit natuurlijk.

De ontluchting van de vlotterkamer, kan iemand mij vertellen of het membraam pompje onderste foto daar iets mee te maken heeft?
 
Ik gok erop, dat dat membraampompje een soort van acceleratiepomp is, die wat extra brandstof in de carburateur spuit, op het moment, dat er gas gegeven wordt.
 
Ga zo nog is proberen,
probleem is alleen dat ik de gas schuiven niet netjes in de carburateurs krijg. Ze lijken we te groot?
De buitenste rand van het membraam krijg in niet netjes in die groeven!

Al doende leer men
 
Idd een klep..... de zgn.: air cut off valve.
Het gaat "naverbranding" tegen.
Carburateur luchtafsluitventiel. Het membraam zorgt ervoor dat wanneer er gas teruggenomen wordt het lucht/benzine mengsel rustig afgeregeld wordt. Dit voorkomt het ""ploffen"" in de carburateurs.
 
Het is gelukt met de carburateur, heb hem alleen nog niet kunnen testen. Misschien morgen en anders maandag avond. Heb de naalden na gekeken maar niks aan te zien. Ziet er alle maal uit zoals het zou moeten zijn. Alle slangen doorgeblazen en ook de sproeiers.

Ben benieuwd hou jullie op de hoogte, bedankt alvast
 
Het is gelukt met de carburateur, heb hem alleen nog niet kunnen testen. Misschien morgen en anders maandag avond. Heb de naalden na gekeken maar niks aan te zien. Ziet er alle maal uit zoals het zou moeten zijn. Alle slangen doorgeblazen en ook de sproeiers.

Ben benieuwd hou jullie op de hoogte, bedankt alvast
Over welke naalden hebben we het. Je vlotter zit met een scharniertje vast aan de carbu. als je het pinnetje er uit trekt, komt de vlotter los. Nu kan je ook de vlotternaald er uit halen. Controleer ook de zitting. Wil wel eens gebeuren d at er resten opgedroogde benzine in zit.
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt met de carburateur, heb hem alleen nog niet kunnen testen. Misschien morgen en anders maandag avond. Heb de naalden na gekeken maar niks aan te zien. Ziet er alle maal uit zoals het zou moeten zijn. Alle slangen doorgeblazen en ook de sproeiers.

Ben benieuwd hou jullie op de hoogte, bedankt alvast


vlotternaald oud....zie inkeping halverwege....en de nieuwe er naast....

full
 
Messchien drijft de vlotter zelf niet meer of niet genoeg op de benzine waardoor het membraam niet meer genoeg dicht geduwd wordt? Dat er messchien benzine in de zwarte of witte vlottertjes is ingelopen (die blokkjes dat drijven)? Normaal moet dat mooi licht zijn en als je het er eens af haalt en er mee schud mag je geen vloeistof horen. Het moet mooi gevult zijn met enkel lucht. Heb dat probleem nog eens gehoord, hoop dat het dat is?
Je kunt het messchien eens testen door dat vlotertje er af te halen en in water te leggen en kijken of het nog mooi drijft of dat de 2 blokkjes nog mooi gelijk drijven aan de 2 kanten dan.
Het membraam zelf kan je testen door de vlotter dicht te duwen en uw benzine pomp laten werken (eens proberen kort te starten, als er geen benzine uit komt is niet dat het probleem, het komt messchien van over de overloop van u andere carburator er naast dat overloopt en zijn benzine in de andere carburator smijt. Heb dat ook gehad met mijn diversion, ene carburator vlotter zat vast en liep over naar de andere carburator die wel goed werkte , en die cilinder verzoop dan enkel waardoor het probleem moeilijk te vinden was aangezien carbie oke was, kan testen door dus te starten en vlotter dicht te houden en kijken van waar de benzine komt, van overloop van andere carburator of uw membraam die dus toch niet goed sluit.
Mvg David
 
Laatst bewerkt:
Update, nou ja heb niet veel meer gedaan. Aanstaande woensdag avond de carburateur er op zetten en proberen. Mocht het weer lekken heb ik nog het één en ander te proberen. (zie hier boven) :)


Alvast iedereen bedankt ;)
 
Update:
Nou vandaag de carbs er tussen gedaan, tank er op en proberen te starten. Geen effect, keek nog een keertje onder de tank door. Tweede bougie dop vergeten te monteren. :P Zo deze gemonteerd en starten en lopen. Super blij :) geen lekkage etc, oorzaak is opgedroogde benzine op de vlotterschakelaar, hoogstwaarschijnlijk.

THX voor iedereen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan