carbon demper repareren

master3rnie

Die hard MF'er
16 sep 2008
890
13
Brabant
ik heb een gs500e met carbon demper. maar de carbon cilinder is van de uitlaat pijp gekomen.. hoe kan ik dit het beste repareren?
ik dacht zelf vast poppen tussen 2 stalen ringen?..
 
je ziet hier het einde van de uitlaatpijp en waar de carbon cilinder over heen geschoven zat.. normaal
zit die carbon cilinder bevestigd met een stalen huls aan de binnen kant. maar om de een of andere reden is die stalen huls gebroken, wat ook te zien is op de foto.
nu zat ik te denken om gaten in die carbon cilinder te boren en in het einde van de uitlaat pijp.
en dan een strip te maken, die dan over het carbon geplaatst word en dan gepopt word,
dus dan krijg je die strip, carbon, en dan de uitlaat pijp waar de carbon cilinder over heen schuift.
tussen het carbon en de uitlaat pijp, wil ik dan nog wat silicone kit doen om het mooi lucht dicht af te sluiten.

maar mijn vraag is of het carbon dat wel houd.. dat het niet gaat scheuren ofzo?

imag3179.jpg

imag3180.jpg

imag3181.jpg

imag3182.jpg
 
mooi balen dat het gebeurd is, maar de beste optie hierbij is inderdaad een soort stalen/rvs ring of band. en die erom heen lussen.

en met gasdichte popnagels vastzetten. die kosten wel wat, maar moet je echt wel hebben :Y
 
dat heb ik bij mijn eigen uitlaat ook gedaan... die was kapot aan het begin..
moet je niet te kleine popnagels gebruiken anders word hij te krap en kan het niks meer uitzetten.... ook niet te ruim nemen.. want dan lekt de uitlaat te veel :P
 
mooi balen dat het gebeurd is, maar de beste optie hierbij is inderdaad een soort stalen/rvs ring of band. en die erom heen lussen.

en met gasdichte popnagels vastzetten. die kosten wel wat, maar moet je echt wel hebben :Y

Ik heb mijne zonder gasdichte popnagels gedaan...
hij lijkt niet te lekken... behalve als je mijn uitlaat met je voet dichthoud :P
maar het boeit niks of hij nu een beetje lekt of niet.. alleen mag het niet van de politie.. maar die kan het nooit ruiken ;)
 
Ik heb mijne zonder gasdichte popnagels gedaan...
hij lijkt niet te lekken... behalve als je mijn uitlaat met je voet dichthoud :P
maar het boeit niks of hij nu een beetje lekt of niet.. alleen mag het niet van de politie.. maar die kan het nooit ruiken ;)

het kan, maar ik heb altijd geleerd, als je iets doet, moet je het gewoon goed doen :+

en niet over een euro gaan zitten miepen :+
 
hahah oke :) maar ik heb zoon 2 cm om op te gaan poppen ( dat is de lengte van het stuk uitlaatbuis dat in de carbon cilinder gaat)

wat voor soort diameter zou ik moeten gebruiken?
 
het kan, maar ik heb altijd geleerd, als je iets doet, moet je het gewoon goed doen :+

en niet over een euro gaan zitten miepen :+

Nouu... had hem gekocht.... voor een schijntje... met schade..
zo kon ik goedkoop hem ff fixen.. zit goed :) en ziet er mooi uit...
had gewoon geen zin om voor gasdichte popnagels naar de winkel te rijden :P had de groote en lengte al liggen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan