Carbon folie waar te koop?

HerrJohann

MF'er
30 jun 2013
224
3
Zaandam
Aangezien mijn dempertje wat gebruikerssporen begint te vertonen en ik nog niet de perfecte demper op het oog heb wil ik de mijne opnieuw bekleden.

alleen kan ik nergens deze folie vinden, ook met de zoekfunctie vind ik alleen maar "halfords" maar dat zijn berichten van ongeveer 8 jaar terug en die verkopen het hedendaags niet meer.

iemand die mij uit de brand kan helpen?

demper is maar ongeveer 30cm lang dus het hoeven geen supergrote vellen/rollen te zijn.

gr Johan
 
volgens mij had bolski pas een linkje geplaats van een toko waar ze carbon hulzen hebben, misschien hij zelf wel.
folie gaat voor je uitlaat niet werken denk ik.
 
Nee de folie krimpt als het warm word. Folie is ook geen carbon, het lijkt carbon..
 
Als je een open demper hebt gaat het waarschijnlijk prima, bij mij blijft het goed zitten.
Ik heb ook nog wel een stuk liggen als je niks kan vinden.
 
Ik wil je wel een proefstukje opsturen van het top of the line spul.

als het bevalt kan je wat bij me bestellen.

mijn tip Is Hoe dan ook; koop kwaliteit, ook al is dat 8 keer duurder dan op ebay.
 
Laatst bewerkt:
Als je voor folie gaat, laat dan even weten of het goed gaat (ivm hitte). Zelf ervaar ik dat m'n open Leovince dempers niet zo heel erg warm worden.
 
Check even dat je niet twee dingen door elkaar haalt: folie (of viny) vs. wrap.

Vinyl is een BITCH om goed te krijgen, vooral in bollingen en vormen, maar het is veel sterker.
Wrap is een folie, makkelijker te bewerken omdat het rekbaarder is, maar daardoor ook lastiger aan te brengen en vrij dun.

Advies? Ga niet voor budget. 'Echte' 3M plakt 100x beter dan budget-china wrap/folie :)
 
Sorry jay, maar je verhaal klopt van geen kant.


---edit-- buiten dat je voor kwaliteit moet gaan om dan
 
Laatst bewerkt:
Teveel om op te noemen via telefoon.

in het kort. Dat vinyl/wrap stuk gast nergens over.

wrapfolie heb je in verschillende soorten. ( o.a. gegoten folie, dubbel gegoten. Etc. ) en verschillende diktes, lijmlagen en wel/geen air release.
Een dunne folie doe je niet op een tank. Door het vormen van de folie om een tank rekt deze uit. En krijg je kleurverlies.

een dikke carbonfolie om een tank is óók heel moeilijk, want je zit met het vervormen van het patroon.

Boeit allemaal niet hier, enige vraag is Hoe warm zijn demper wordt. Indien open demper kán het goed gaan. De levensduur zal wel verkort worden naar +- 1 jaar.
 
Laatst bewerkt:
@bolletjesbas, thanks voor de uitleg!

het gaat inderdaad om een open (korte) demper, ik ga hem zo even warm rijden en kijken of de demper uberhaupt nog aan te raken of echt "kokend" heet wordt. ik stuur je ook even een pb ;)
 
Teveel om op te noemen via telefoon.

in het kort. Dat vinyl/wrap stuk gast nergens over.

wrapfolie heb je in verschillende soorten. ( o.a. gegoten folie, dubbel gegoten. Etc. ) en verschillende diktes, lijmlagen en wel/geen air release.
Een dunne folie doe je niet op een tank. Door het vormen van de folie om een tank rekt deze uit. En krijg je kleurverlies.

een dikke carbonfolie om een tank is óók heel moeilijk, want je zit met het vervormen van het patroon.

Boeit allemaal niet hier, enige vraag is Hoe warm zijn demper wordt. Indien open demper kán het goed gaan. De levensduur zal wel verkort worden naar +- 1 jaar.

Top! Toch een goede uitleg via telefoon :)

Binnenkort ook maar eens mijn dempers "temperaturen" na een goede rit.
 
Heb zelf m'n open demper inkort en gewrapt. Rij er al een jaar mee rond en ziet er nog precies hetzelfde uit. Spul via eBay uit Engeland gebaald, budget spul. 1,6m x 0.9m ong voor 13€ meende ik. Perfecte kwaliteit, 3D Carbon vinyl. Goede dikte en aardig mee te werken. Niet super soepel maar wel goed mee te werken.
 
om hier even op terug te komen.
heb mn demper opnieuw bekleedt met carbon folie 3d whatever bladiebla

en moet zeggen dat het er superstrak uitziet en ook goed blijft zitten, ook als de motor heet is!

ziet er super uit en heeft maar een paar eurotjes gekost :D

zo is ie nu

CVTwrtN.jpg



en zo was ie
2e1u346.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan