Carbon repareren ??

Dreuzel

Die hard MF'er
11 sep 2002
984
0
breda
Hallo, weet iemand hoe je carbon kunt repareren?
het gaat om een klein gaatje (speldekopje)

Ik wil graag weten welke lijm of dergelijke ik moet gebruiken.

Ten tweede wil ik graag weten hoe ik hem vetvrij krijg, om er een nieuwe sticker op te plakken.

Gr Ad
 
Ik dacht mij te herinneren dat er eens tegen me gezegd is dat het niet valt te plakken/lassen/lijmen of schroeven.
Ja, misschien als je een dikke scheur hebt...dan zijn namelijk de vezels stuk en is ook na het lijmen de sterke samenhang eruit. Maar een klein gatje moet toch op te vullen zijn.
 
Ja, misschien als je een dikke scheur hebt...dan zijn namelijk de vezels stuk en is ook na het lijmen de sterke samenhang eruit. Maar een klein gatje moet toch op te vullen zijn.

:^

Klopt =lvt=,

Carbon kun je structureel niet repareren maar poserdingetjes zoals dempers en kuipdelen zijn goed te doen met epoxy, evt. in combinatie met carbonmat. Verwacht echter niet dat je dezelfde sterkte terugkrijgt want dat zal je niet lukken. Zo'n carbon huls van een demper heeft echt niets te houden, het zit ook maar met een paar popnageltjes vast.
 
:^

Klopt =lvt=,

Carbon kun je structureel niet repareren maar poserdingetjes zoals dempers en kuipdelen zijn goed te doen met epoxy, evt. in combinatie met carbonmat. Verwacht echter niet dat je dezelfde sterkte terugkrijgt want dat zal je niet lukken. Zo'n carbon huls van een demper heeft echt niets te houden, het zit ook maar met een paar popnageltjes vast.
Hihi, poserdingetjes :P . Ik heb op school nu al best veel composieten college/practicum gehad...ik heb dus kennelijk al iets geleerd :) nu nog een fiets met carbon deltabox :+
 
:^

Klopt =lvt=,

Carbon kun je structureel niet repareren maar poserdingetjes zoals dempers en kuipdelen zijn goed te doen met epoxy, evt. in combinatie met carbonmat. Verwacht echter niet dat je dezelfde sterkte terugkrijgt want dat zal je niet lukken. Zo'n carbon huls van een demper heeft echt niets te houden, het zit ook maar met een paar popnageltjes vast.
Zat ik dr niet helemaal naast dus 8-)
 
Hihi, poserdingetjes :P . Ik heb op school nu al best veel composieten college/practicum gehad...ik heb dus kennelijk al iets geleerd :) nu nog een fiets met carbon deltabox :+

Ambitieus mannetje.. :)
Wacht nou eerst maar het piepschuimkleiklieder topic af, en begin maar eens met een zitje. Ik heb vandaag toevallig de positieve mal hiervoor gemaakt.
 
Ambitieus mannetje.. :)
Wacht nou eerst maar het piepschuimkleiklieder topic af, en begin maar eens met een zitje. Ik heb vandaag toevallig de positieve mal hiervoor gemaakt.
Dat lijkt me een goed idee! leuk dat je begonnen bent. Alleen heb ik weinig ambitie om een carbon deltabox te maken.....kost je al gauw 5000 euro...en als afstudeer project zou het wel kunnen maar het is al eens gedaan (voor een rd350) en je mag het frame niet zelf houden.
Uiteraard heb ik wel ambities wat betreft carbon maar dan zoek ik het meer in zoals ik het zelf noem ''human powered vehicles''. Wat mij betreft goed genoeg voor de toekomst hoewel bv. de ligfiets in zijn snelle vorm nooit echt het grote publiek heeft mogen bereiken

Weet je wat me gaaf lijkt? meedoen met CRT's :)

ps. sorry voor het off-topic gebabbel TS.
 
[off-topic mode]
Gewoon eens bij mij komen kijken hoe dat eruitziet om zo'n fiets op te bouwen. Volgens je profiel woon je niet al te ver van mn werkplaats vandaan (vlakbij schiphol-oost)
[/off-topic mode]
[off-topic babbel modus]
Quick reaction :) heb je daar jouw fietsen staan? zo te horen heb je ook crt ervaring...
Lijkt me leuk om eens langs te komen :)
[/off-topic babbel modus]
 
Terug
Bovenaan Onderaan