carbs drainen voor 2 maanden stilstaan?

sv sjezer

Die hard MF'er
6 feb 2006
306
0
Groningen
Ben steeds 2 maanden weg maar vraag me af of het wel echt nodig is.
Accu eruit is wel nodig weet ik ondertussen B| en die gaat dan ook aan de lader.
Ik kom niet echt makkelijk bij de drain(s) dus als het niet nodig is is dat net zo makkelijk.

Alvast bedankt
 
Hmmmm, ik vind dat allemaal wel erg snel omdat voor 2maanden te doen :Y

Als je accu al na 2 maanden leeg is, heb je volgens mij lekstroom of een slechte accu oid :? :Y
Na een aantal maanden stilstaan start mijn motor alsnog, maar ik begrijp wel als je motor in de wintermaanden stilstaat je de accu aan een druppellader moet leggen :Y

Waarom is het moeilijk om bij de 'drains' van de carbs te komen :?
Volgens mij is het gewoon schroefjes losdraaien en aftappen maar :?
 
Hmmmm, ik vind dat allemaal wel erg snel omdat voor 2maanden te doen :Y

Als je accu al na 2 maanden leeg is, heb je volgens mij lekstroom of een slechte accu oid :? :Y
Na een aantal maanden stilstaan start mijn motor alsnog, maar ik begrijp wel als je motor in de wintermaanden stilstaat je de accu aan een druppellader moet leggen :Y

Waarom is het moeilijk om bij de 'drains' van de carbs te komen :?
Volgens mij is het gewoon schroefjes losdraaien en aftappen maar :?


Mmm, vorige eigenaar had er juist een nieuwe accu ingezet. Dus dan zal het wel ergens een beetje lekken. Na 2 maanden hoorde ik wel een zwakke poging maar starten ho maar.
Misschien toch eens uitzoeken waar hij lekt (eerst even uitzoeken hoe ik dat doe) als dat niet normaal is.

De carbs kom ik gewoon slecht bij. Eentje wil nog wel met een flexibele houder met bit maar voor die andere moet ik het luchtfilter eraf halen en dan kan ik net een bitje plaatsen en die dan steeds een kleine beetje draaien.
Correct me if I'm wrong en iemand anders er wel zo bijkomt bij z'n SV650n.
Het is allemaal niet superveel werk maar als het niet echt nodig is dan laat ik het lekker zitten.
 
Even de benzinekraan dicht/benzinepomp los, (wat bij jouw motor van toepassing is), en laten lopen tot je carburateurs leeg zijn.
Ik zou wel hem ook voor die iedere keer twee maanden aan de druppellader hangen, anders kan je regelmatig een nieuwe accu kopen. :Y
 
Mijn motor staat al 18 keer 5 maanden stil
en ik heb nog nooit de benzine uit de carburateurs
laten lopen of leeg gereden.
En dit heeft nog nooit storingen op geleverd.
 
Mijn motor staat al 18 keer 5 maanden stil
en ik heb nog nooit de benzine uit de carburateurs
laten lopen of leeg gereden.
En dit heeft nog nooit storingen op geleverd.
:^ Ik ben het helemaal met Sjaak eens! Het duurt zeker twee tot drie jaar om benzine "oud" te laten worden, en dan "loopt" de motor er nog wel op, er komt alleen een akelig stofje mee uit de uitlaat wat je dan ook direct kunt ruiken, en wat ook "op je ogen slaat". Ik heb ook nog nooit de benzine uit de carburateurs laten lopen :N

Carburateurs leeg laten lopen is meer een soort ouwe wijven praatje...
 
Zekere voor het onzekere nemen, ff een flesje benzinetoevoeging halen.
blijft je benzine gegarandeerd 2 jaar goed en je hoeft niet moeilijk te doen om je carbs leeg te laten lopen.

su6
 
Ik liet vroeger de carbs 1 x per jaar leeglopen.

500 meter na het eerste belgische tankstation.....

Ik reed het hele jaar door, zonder problemen. Maar elk jaar, na de eerste tank in Belgie (op weg naar het moooie zuiden) had ik problemen. De motor wou na een paar honderd meter niets meer. De remedie was: carbs legen, en doorrijden. Waarschijnlijk gebruiken ze daar een andere doping, die wat rommel veroorzaakte.

Nu: meerdere maanden stil staan betekend: 's winters de accu aan de druppel lading. 's Zomers niet.

Mijn advies voor als je na 2 maand thuis komt:
Check je motor op de bekende punten (banden, bouten, kabels, olie etc), trek je pak aan, starten en rondje rijden.

Daarna pak je je koffer, en stap je je huis binnen.
 
Lege accu na weinig weken stilstand: ik denk dat er iets alarm-achtigs dan aan een machine zit, zo'n beetje verbruik blijft wel doortellen.

Check met deze hittegolven wel extra vaak het vochtniveau van "klassieke" accu's, want als dat te krap wordt martel je een accu dood.
 
Terug
Bovenaan Onderaan