carbs gsxrw750 snapnixvan

tyler99

MF veteraan
6 jan 2004
3.037
0
zevenbergen
Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn gasnaalden...
die breken steeds spontaan af in de hogere toerentallen. :?

heb er nu al 6 versleten.....

Zelfs de dealer weet niet meer wat te doen....

Nu kan ik aan carbs komen van een gsxr uit 90 en mijn fiets is uit 92.

Weet iemand toevallig of dit gaat passen..???

O ja, de mijne is watergekoeld en die carbs komen van een olie gekoelde...

Zal nog ff piccie bij doen van de gasnaald..ze breken steeds op de zelfde plek en niet steeds de zelfde carb.....rara :?


full
 
Heeeeeeeeel vreemd, misschien heel erg versleten naaldbuizen/naaldgeleiders?
Ik kan me alleen voorstellen dat ze door trillingen of zo kunnen breken misschien? (versleten naaldbuizen/daardoor veel ruimte om te bewegen/resoneren)
Ik sla ook maar een slag hoor.
 
Mijn werkplaatshandboek schrijft vanaf `92 dus ik vermoed dat carbs niet gaan passen.
Je kan nog ff op die carbs uit `90 kijken, als het mikuni BST 38 SS zijn dan is het goed.
Die horen op de modellen vanaf `92.
Voor de rest kan ik je helaas niet helpen.
 
Liggen er bovenop de veer/klem-ringen waarmee je de naaldhoogte in de gasschuif instelt nog wel de extra platte originele steun-sluitringen voor regelmatige verdeling/opvang van de veerdruk?

Zoniet, dan raken de klem/veer-ringetjes onherroepelijk vervormd en minstens regelt dat niet meer "lekker". Als dan bovendien de naald op zijn "kortst" is afgesteld trek je hem misschien af en toe uit de grondsproeier/geleider tot op de rand, misschien zit daar al een ingesleten krasje op/in het messing waarlangs de naald dan bij terugnemen uit volgas met een plofje terug in de geleider springt ....
 
heb de motor vanaf januari en heb die problemen eigenlijk vanaf januari..maar....ik heb de motor gekocht en toen zijn eerst de carbs helemaal gecleaned en hebben een badje gekregen bij de dealert.....
Maar de problemen waren niet continu..er zat steeds een tijd tussen..maar de laatste tijd word het wel te gek


90 ers gaan niet passen.heb ik al gezien..deze hebben de chokeknop op de carb zitten en een 92er op het stuur.....
 
Xenon: ... Heb je wel de juiste naalden (6ZD16-3) erin zitten? ...

Ja, stel je voor dat ze korter zijn dan orig zodat ze bij volgas buiten hun putje worden getrokken en dan op de rand gaan stuiteren .... !?
En/of te dik, zodat ze bij nul-gas knellen?

Ik vind het een RAAR verhaal, nog nooit van mijn leven een gebroken gasnaald gezien.
 
Ik vind het een RAAR verhaal, nog nooit van mijn leven een gebroken gasnaald gezien.


zie piccie...... :+ en zo heb ik er nog een paar.... :(

bel morgen naar hilltech.....schijnt erg goed te zijn .ook gespecialiseerd in dynojet....heeft zelfs een testbank.....heb iets gehoord over titanium naalden.....schijnen sterker te zijn..enfin.....ik laat wel horen hoe het is afgelopen... '(
 
ben ook een keer bij hilltech geweest, wel een leuk zaakje.. en niet duur.
echt heel vreemd, maar denk dat het wel door resonatie moet komen, in combinatie van metaal moeheid,even speling in carb. nakijken.
want stel dat je naald uit de buis zou komen onder, dan duwt dat veertje wat erboven zit die naald echt niet doormidden hoor..
 
... want stel dat je naald uit de buis zou komen onder, dan duwt dat veertje wat erboven zit die naald echt niet doormidden hoor.. ...

Máár als-ie eerst in plaats van terug te zakken, "achterblijvend" haakt op het bus-randje om dan met een schok terug te wippen in zijn kokertje, dan weet ik nog niet wat zo'n herhaalde gekke "tik" kan aanrichten. De eerste druk (vóór het terug indalen) vangt-ie dan toch in ieder geval SCHEEF op en daarna met buig-veerkracht terug in z'n hok.

Hoe dan ook, ik heb zo'n breuk nog nooit gezien.
 
het is inderdaad als ik hem flink door heb gegast.....

dus er kan wel waarheid inzitten....vind het alleen vreemd dat het steeds eeen andere carb is..alleen de buitenste..dus 1 en 4..... :?
 
Máár als-ie eerst in plaats van terug te zakken, "achterblijvend" haakt op het bus-randje om dan met een schok terug te wippen in zijn kokertje, dan weet ik nog niet wat zo'n herhaalde gekke "tik" kan aanrichten. De eerste druk (vóór het terug indalen) vangt-ie dan toch in ieder geval SCHEEF op en daarna met buig-veerkracht terug in z'n hok.
Maar zoveel druk staat er ook niet achter die veer, het is een simpel en zeker geen krachtig veertje.

En ik weet het niet zeker maar wordt de gasnaald wel helemaal uit de gasbuis getrokken, als ik mijn gasnaald(en) omhoog trek komen die nl. niet uit de gasbuis.

De gasbuis is taps gevormd en de gasnaald zou dus heel erg soepel weer terug moeten kunnen gaan.

Oftewel ik heb geen oplossing voor het probleem.
Het enigste wat ik me nog zou kunnen voorstellen is een hele slechte serie gasnaalden die bij de dealer op voorraad ligt, of eventueel dat de gasnaald te hoog ingesteld staat zodat die idd uit de gasbuis kan schuiven.
 
Als die naalden de originele zijn voor dat model dan kan ik me ook eigenlijk niet voorstellen dat het mogelijk zou (mogen) zijn, in welke stand dan ook, om ze geheel boven/buiten het buisje te trekken.

Nogmaals, ik heb nog nooit een gebroken gasnaald gezien en kan mij niet voorstellen dat zoiets echt nodig moest worden bedacht of uitgevonden.

Natuurlijk heb ik ook op geen stukken na alle bestaande of bestaanbare carburateurs ooit open gezien.

Ik ben gewoon uitgepiekerd, kan hier niks meer bij bedenken.

Wel: onderschat niet de druk van die terugduw-veer want die trekt toch ook aan de andere kant je gashandle terug naar af bij loslaten.
 
Ik kan maar twee redenen verzinnen waarbij een gasnaald zou kunnen breken:

1. door speling van de gasschuif, maar die zou dan wel extreem moeten zijn. En dat geef ik weer een kleine kans, omdat er anders vlgs mij nauwlijks mee te rijden moet zijn.

2. door verdraaiing van de gasschuif waardoor de naald door tordering genekt wordt, omdat de naald dan gevangen zit tussen de gasschuif en de gasbuis. Maar ook dat geef ik een kleine kans, omdat ik geen idee heb wat een gasschuif zou kunnen laten verdraaien.

...Wazig, maar je moet toch wat B| ...
 
draaien van de gasschuif kan niet, gsxr's hebben semi flats.
en vlakke schuiven kunnen ni draaien.
kunnen wel spelling krijgen en toch nog redelijk rjiden.
ik gok op spelling, temeer daar dat wel meer voorkomt bij die mannen.
maar een naald heb ik ook nog nooit weten breken |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan