Carbs honda 350f op 400f

Retired

MF'er
4 dec 2007
50
0
Ja ja... Naar lang zoeken kan het klussen met linkerhanden verder gaan!
Omdat ik geen carbs kon vinden voor een 400f heb ik genoegen genomen met carbs van een 350f. Naar mijn idee hoef ik alleen sproeiers om te wisselen, en gaan met die banaan!
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iets over het hoofd zie, dus ff een dubbel check!

sproeier.jpg


Die vervangen, en gaan met die banaan?

Gr. Dennis
 
Dit zijn de verschillen:

De gasnaald en naaldsproeier zijn anders (twee gaatjes minder bij de 400)
De diameter remluchtsproeier bij een 400 is kleiner (0.1 mm)
De CO regelschroef is anders
Stationair sproeier bij een 350 = #35 bij 400= #40
Hoofdsproeier is het zelfde (#75)

Het zal best lopen met aangepaste 350 carbs (stationairsproeier #40), maar 400 carbs is natuurlijk ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een carbs liggen voor een 400, maar hier is een stukje vanaf gebroken. Als ik alles overzet zou ik dus 400 carbs hebben?

Gr. Dennis
 
Ik heb nog een carbs liggen voor een 400, maar hier is een stukje vanaf gebroken. Als ik alles overzet zou ik dus 400 carbs hebben?

Gr. Dennis

Nee, want de remluchtsproeier kun je niet overzetten, die zit in het carbhuis gegoten.

Maar als je de stationairsproeier van je 400 carbs (#40) naar je 350 carbs overzet moet het in principe goed genoeg rijden. Ik ken verschillende cb350f's waarvan de cilinder is opgeboord naar 408cc. Die rijden prima met 350 carbs en stationairsproeier #40.

Overigens, een goed setje 400 carbs moet wel te vinden zijn voor een paar tientjes...
 
Ok ga ik alleen de stationairsproeiers overzetten :)
Ik heb me echt de pleuris gezocht naar carbs, was al blij dat ik van een 350 kon vinden :)

Bedankt voor de info!

Gr. Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan