Carbs krijgen geen brandstof, wat nu?

steel driver

#10 Prosport1000 Champion '22, '23
27 nov 2007
803
202
Krommenie
Instagram
Hallo allemaal,

Ik kamp met een vraagstuk.
Mijn cbr 600 f3 uit `96 start niet meer. Ik heb ondertussen vervangen:
-bougies en doppen
-Accu
-Spanningsregelaar
-30A zekering
-10A zekering voor de ontsteking.

De startmotor draait de hele zaak wel rond alleen hij slaat niet aan...
Dus toen ging ik op zoek en trof olie aan achter het ontstekingdeksel.

Hoort daar olie uit te komen, en kan dit ervoor gezorgt hebben dat mijn motor nu niet meer start ? :?

1998hondacbr600f3.jpg


Dit deksel heb ik eraf gehaalt. Er kwam niet veel olie uit. Laten we zeggen 5 soeplepels aan olie :9

Ik ben radeloos en wil graag mijn motortje weer aan de praat krijgen... Wie kan me helpen -O- ????

Mvg Ron :W
 
Laatst bewerkt:
ik heb al ontelbaar reacties van kevinblade gelezen en hij zegt gewoon wat hij denkt, en meestal heeft ie nog gelijk ook. maar voor sommige mensen kan dit "kort door de bocht antwoord" beledigend zijn. het is niet zo bedoelt hoor.
maar hij probeert allen maar te helpen.

just my 2 cents.

ps heb je de benzinekraan open staan???

ps2
we hebben ook een checklist voor niet startende motoren KLIK!!!!!!!!


:}
 
Als ik m`n contact aanzet hoor ik geen benzine pomp ??
Maar als ik me dodemansknop in heb geschakeld dan draait m`n startmotor ook niet ;)

Hij vonkt wel. Ik heb 1 van de bougies tegen me duim aangehad en toen gestart :') en ja die deed het wel _O-

Groetjes Ron

Pompje hoor je als het goed is bij zo`n cbr wel heel even als je het contact aan zet bij zo`n cbr.
 
mwha, deels mee eens, ik vindt niet dat je iemand mag adviseren met zijn vingers van zijn eigen spullen af te blijven...


als ik sommige topics lees vind ik dat dat zeker wel mag, sommigen mensen moet je nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming nemen.

En lomp? vindt ik eigenlijk ook wel meevallen, maar ja, als je je mening geeft en die komt niet overeen met wat een ander vind ben je tegenwoordig lomp, of een moraalridder.
 
Zo zie je maar weer de gene die je de meest waardevolle info geeft krijgt nog een grote bek ook |( .
Heeft niets te maken met verkeerde been uit bed gestapt en heeft ook niets te maken met beleefdheid.
Heeft alleen maar te maken met feiten en waarheden.
En denk toch dat je de in jouw ogen onbeleefde antwoorden de meeste info gratis krijgt dus beetje beleefdheid van jouw kant is dan ook wel op zijn plaats.
Maar ook de vlotterbakjes aftappen zal ik niet zelf doen als ik jou was.
Denk dat je ook dat kan verprutsen :9 .
Maar ik schrijf graag duidelijk hoe het staat en meer niet.
:^
Als men dan uiteindelijk toch bij de dealer terecht komt en er is al hier en daar wat "verprutst" dan krijg je 9 van de 10 keer daar ook te horen dat als je er geen verstand van hebt, je er beter af kunt blijven.
Als kevinblade dat roept is het een e*kel en als de dealer het roept heeft die gewoon gelijk.

Tuurlijk is het leuk als je het zelf kunt fiksen of dat wilt leren, maar uit het niveau van de vragen van TS blijkt echt dat die er wel heel weinig van af weet.
Dan heb ik maar 1 advies:

Vraag hulp van een expert en kijk of vraag wat die allemaal doet om het probleem te fixen, want dan leer je zonder iets te verprutsen.
Just my 2 cents!
 
Laatst bewerkt:
als ik sommige topics lees vind ik dat dat zeker wel mag, sommigen mensen moet je nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming nemen.

En lomp? vindt ik eigenlijk ook wel meevallen, maar ja, als je je mening geeft en die komt niet overeen met wat een ander vind ben je tegenwoordig lomp, of een moraalridder.

tja, natuurlijk mag iedereen zijn mening geven, die geef ik immers Ook
:+

maar als de bedoeling van diegene is om daar iets zinvols mee teweeg te brengen is het over het algemeen handiger om zaken wat genuanceerder te brengen... dat kan zonder afbreuk te doen aan de boodschap...

ben je daartoe niet in staat, tja dan ben je een lompe boer, dat is dan weer mijn mening :P

het advies was ook geheel terecht, als je de manier waarop het gebracht word buiten beschouwing laat.. :P

reden dat ik me hierover druk kan maken:
ben zelf niet geheel onhandig, ik bezit echter niet alle benodigde gereedschappen in mijn schuur.
ik werk in de machinetechniek, electromechanisch.

toen ik echter ooit bijn een reperateurtje vroeg wat het zou kosten als die enkel mijn kleppen stelde, kreeg ik te horen dat hij dat alleen deed als ik een complete grote beurt liet doen, want ik had er geen verstand van, en als ik iets sloopte zou hij de schuld krijgen :+

ik stond net 5 minuten binnen bij die beste man, en had enkel de vraag gesteld.


wellicht vond die man mijn net zo dom overkomen als anderen nu TS.
ik verbaas me soms hoe snel anderen een stempel drukken op een ander en daar vervolgens gehee overrtuigd van hun eigen gelijk op voortborduren...

afijn. om het probleem snel op te lossen van TS is het handiger om er iemand bij te halen, de kans dat hij meer stuk maakt is zeer zeker aanwezig, als je in overweging neemt dat hij de dynamo aanziet voor onsteking, en niet weet dat er olie Hoort te zitten.

ach, en als hij dat niet wil, vraag rustig door op dit forum, er zijn er ook genoeg die je helpen zonder een oordeel klaar te leggen. maar bedenk wel dat je als je zonder enige kennis wat openschroeft er wel eens wat mis kan gaan....

tip: blader eerst een een werkplaatshandboek door...
 
Laatst bewerkt:
Antwoord 1, ja achter dat dekseltje kan wat olie zitten

Antwoord 2, krijgt ie benzine, als in staat je kraan goed??
Zag een ander topic van je waarin je vroeg naar de standen van de benzinekraan, vandaar ;)



Tja en de reactie van Kevinblade kan ik deels begrijpen.
Op basis van wat er op een computerscherm staat een goed advies geven is al moeilijk.
Als er dan vaak nog adviezen tussen zitten die niet goed zijn dan heb je kans dat er soms meer gesloopt wordt dan dat er wordt gefixt.

Vandaar dat hij een soort advies geeft als: weet je het zelf niet of kan je het zelf niet en de simpele oplossingen zijn het ook niet (vonk, benzine) laat er dan ff naar kijken voor je wat (of nog meer) sloopt.

(Bijna) niemand is goed in alles.
Ik kan dan schadeherstellen etc. en een beetje sleutelen.
Andere zijn goed met computers of met voedsel bereiden.
"Schoenmaker blijf bij je leest" is het toch :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Allereerst Kevinblade... Ik begrijp dat je het goed bedoelt, maar het kwam een beetje beroerd op me over. Wat ik van de ( meeste ) reacties die hier gegeven worden kan begrijpen is dat ik je verkeerd begrepen heb. Dat kan he, we blijven mensen. Ik was gewoon over de zeik, omdat de motor niet doet wat die zou moeten doen.

@ Cornellius: Ik heb de checklist even nagelopen en ik voldoen aan alle voorwaarden...
Waarom doetie het dan niet ?? '(

Ik heb verder nog geen tijd gehad om de carbs leeg te laten lopen, omdat me vriendin der verjaardag viert vandaag *O* . Morgen zal ik de hele boel leeg laten lopen en nieuwe verse peut erin stoppen.

En schoenmaker blijf bij je leest ?

staalpan%20Corus160306.jpg

358x268-continuous_casting_machine.jpg

Zolang ik geen staalfabriek/Continu staalgietmachine in de schuur heb staan, blijft het bij hobby`n aan de motor :9

Groetjes Ron
 
@ Kevinblade wanneer ik mijn honda VTR SP2 op contact zet hoor ik toch duidelijk iets zoemen en ik heb altijd gedacht dat dat de brandstofpomp was maar nu zeg jij dat dat bij Honda's niet zo werkt. Kun je mij vertellen wat het dan is?
 
hhhmmm dan kan je je eigen frame gieten???

maar vertel eens wat meer over de motor, km stand beurtjes, hoelang hij stilstaat. alles kan relevant zijn. en anders naar een motorzaak en daar advies in winnen, of op basis van no cure, no pay proberen.

succes
 
hhhmmm dan kan je je eigen frame gieten???

maar vertel eens wat meer over de motor, km stand beurtjes, hoelang hij stilstaat. alles kan relevant zijn. en anders naar een motorzaak en daar advies in winnen, of op basis van no cure, no pay proberen.

succes

De CBR heeft ongeveer 35000 km gelopen. Ik zeg ongeveer omdat ik het niet zeker weet. Dit is namelijk het dashboard van de cbr.
DSC02683.jpg

Zoals je kan zien zit er geen km teller meer op :') .
Ik heb zelf alle vloeistoffen vervangen, filters, bougies dus ook. Laatst is mijn spanningsregelaar doorgefikt en daarmee ook de stekker die eraan vast zat.
Daarin is waarschijnlijk sluiting geweest, want niet lang daarna is de 30A zekering eruit geknalt en was me accu ook kaput. -O-

Nu heb ik alles vervangen en hij heeft even ( met moeite ) gelopen.
Toen kwam ik er achter dat me tank drastisch leeg was, dus nieuwe peut in een Jerrycan ( schrijf je dat zo ?? :9 ) en 10 liter brandstof erin gegooit ( euro 98 ).

Daarna deed die het niet meer... Dus tank eraf kijken of het benzine filter misschien verstopt was. Maar er komt gewoon vrolijk benzine uitlopen. Bougies eruit gehaald om te kijken of die vonkt, en ja hoor gewoon een vonk.

Zoals me pa altijd zegt: Heb je compressie benzine en een vonk dan moet die het doen..

En misschien zat er wel wat vocht in de jerry can.

maja morgen weet ik meer, misschien zat er wel wat in me tank wat nu in de carbs zit ( iets wat er niet hoort. ).

I dunno :? Nu ga ik eerst taart eten en bier zuipen! :Y

Mvg Ron
 
@ Kevinblade wanneer ik mijn honda VTR SP2 op contact zet hoor ik toch duidelijk iets zoemen en ik heb altijd gedacht dat dat de brandstofpomp was maar nu zeg jij dat dat bij Honda's niet zo werkt. Kun je mij vertellen wat het dan is?



Dat zoemen zijn de mugjes in je tank die naar buiten willen. :9
Jouw SP2 heeft injectie en de commonrail staat onder constante druk om de injectoren van brandstof te voorzien.
En omdat de motor van ts een PC31 betreft die voorzien is van carburateurs heeft de benzinepomp alleen de taak om de carburateurs te voorzien van benzine, die heel weinig druk nodig hebben.
Elke injectiefiets hoor je de benzine pomp, maar honda gebruikt voor de carburateurfietsen een pulspomp deze geeft alleen maar benzine naar gehoefte.
Als de motor loopt voel maar met je vingers aan de pomp dan merk je dat deze af en toe een puls geeft itt een bv. yamaha .
Deze zetten de carburateurs onder hele lichte druk en als de druk is bereikt dan stopt de pomp totdat er weer druk bij moet.
En carburateur ducati draait de pomp constant als deze zijn voorzien van een pomp.
Zo heeft elk merk wel zijn manier. :W
 
Dat zoemen zijn de mugjes in je tank die naar buiten willen. :9
Jouw SP2 heeft injectie en de commonrail staat onder constante druk om de injectoren van brandstof te voorzien.
En omdat de motor van ts een PC31 betreft die voorzien is van carburateurs heeft de benzinepomp alleen de taak om de carburateurs te voorzien van benzine, die heel weinig druk nodig hebben.
Elke injectiefiets hoor je de benzine pomp, maar honda gebruikt voor de carburateurfietsen een pulspomp deze geeft alleen maar benzine naar gehoefte.
Als de motor loopt voel maar met je vingers aan de pomp dan merk je dat deze af en toe een puls geeft itt een bv. yamaha .
Deze zetten de carburateurs onder hele lichte druk en als de druk is bereikt dan stopt de pomp totdat er weer druk bij moet.
En carburateur ducati draait de pomp constant als deze zijn voorzien van een pomp.
Zo heeft elk merk wel zijn manier. :W

Als ts straks zijn carbs leeg heeft laten lopen en dan z`n contact aanzet moet hij z`n pomp even horen.
Mijn cbr doet dat al als hij een dag heeft stil gestaan,even een paar "ploppertjes" van de pomp.
Ik heb ze vaker stuk gezien van de cbr.
 
De CBR heeft ongeveer 35000 km gelopen. Ik zeg ongeveer omdat ik het niet zeker weet. Dit is namelijk het dashboard van de cbr.
[afbeelding]
Zoals je kan zien zit er geen km teller meer op :') .
Ik heb zelf alle vloeistoffen vervangen, filters, bougies dus ook. Laatst is mijn spanningsregelaar doorgefikt en daarmee ook de stekker die eraan vast zat.
Daarin is waarschijnlijk sluiting geweest, want niet lang daarna is de 30A zekering eruit geknalt en was me accu ook kaput. -O-

Nu heb ik alles vervangen en hij heeft even ( met moeite ) gelopen.
Toen kwam ik er achter dat me tank drastisch leeg was, dus nieuwe peut in een Jerrycan ( schrijf je dat zo ?? :9 ) en 10 liter brandstof erin gegooit ( euro 98 ).

Daarna deed die het niet meer... Dus tank eraf kijken of het benzine filter misschien verstopt was. Maar er komt gewoon vrolijk benzine uitlopen. Bougies eruit gehaald om te kijken of die vonkt, en ja hoor gewoon een vonk.

Zoals me pa altijd zegt: Heb je compressie benzine en een vonk dan moet die het doen..

En misschien zat er wel wat vocht in de jerry can.

maja morgen weet ik meer, misschien zat er wel wat in me tank wat nu in de carbs zit ( iets wat er niet hoort. ).

I dunno :? Nu ga ik eerst taart eten en bier zuipen! :Y

Mvg Ron


Van harte met je vriendin *O*
Maar toch zal ik het zoeken in de benzinepomp.
Je kan hem doorlussen en zo uit mijn hoofd is het de groen/zwarte draad waar je even 12 Volt op moet zetten, dan hoor je de pomp ratelen.
Daarna als je motor loopt even controleren of de pomp pulsen geeft of niet.

Maar zal wel lekker warm zijn op je werk???????
Maar helaas is het gewoon mijn manier van schrijven om de mensen een beetje wakker te schudden, dat zet ze namelijk altijd tot nadenken, en ik zie dat toch mijn doel is bereikt.
Ik heb je toch wel stof tot nadenken gegeven, zal het niet echt prettig vinden als een motorrijder zich op een hoop rijdt denkende dat hij zelf zijn dingetjes goed heeft gedaan, en blijkt achteraf dat hij beter wat anders had moeten doen.
Idd ieder zijn leest, geldt zeker ook voor mij.
Alleen als ik ergens geen verstand van heb dan zal ik er ook geen advies over kunnen en willen geven.

Oke Ron en nu zuipen en eten *O*
 
Dat zoemen zijn de mugjes in je tank die naar buiten willen. :9
Jouw SP2 heeft injectie en de commonrail staat onder constante druk om de injectoren van brandstof te voorzien.
En omdat de motor van ts een PC31 betreft die voorzien is van carburateurs heeft de benzinepomp alleen de taak om de carburateurs te voorzien van benzine, die heel weinig druk nodig hebben.
Elke injectiefiets hoor je de benzine pomp, maar honda gebruikt voor de carburateurfietsen een pulspomp deze geeft alleen maar benzine naar gehoefte.
Als de motor loopt voel maar met je vingers aan de pomp dan merk je dat deze af en toe een puls geeft itt een bv. yamaha .
Deze zetten de carburateurs onder hele lichte druk en als de druk is bereikt dan stopt de pomp totdat er weer druk bij moet.
En carburateur ducati draait de pomp constant als deze zijn voorzien van een pomp.
Zo heeft elk merk wel zijn manier. :W


Kijk weer wat geleerd. Duidelijk verhaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan