Carbs krijgen geen brandstof, wat nu?

steel driver

#10 Prosport1000 Champion '22, '23
27 nov 2007
802
202
Krommenie
Instagram
Hallo allemaal,

Ik kamp met een vraagstuk.
Mijn cbr 600 f3 uit `96 start niet meer. Ik heb ondertussen vervangen:
-bougies en doppen
-Accu
-Spanningsregelaar
-30A zekering
-10A zekering voor de ontsteking.

De startmotor draait de hele zaak wel rond alleen hij slaat niet aan...
Dus toen ging ik op zoek en trof olie aan achter het ontstekingdeksel.

Hoort daar olie uit te komen, en kan dit ervoor gezorgt hebben dat mijn motor nu niet meer start ? :?

1998hondacbr600f3.jpg


Dit deksel heb ik eraf gehaalt. Er kwam niet veel olie uit. Laten we zeggen 5 soeplepels aan olie :9

Ik ben radeloos en wil graag mijn motortje weer aan de praat krijgen... Wie kan me helpen -O- ????

Mvg Ron :W
 
Laatst bewerkt:
Kevinblade rules.

Hij is de enige die aan mijn motor mag zitten.

Ik rij en poets, Ruud onderhoud hem :}

Zoals al eerder gezegd. in berichten kunnen sommige dingen verkeerd overkomen terwijl ze goed bedoeld zijn.

Heb er een aantal exen aan over gehouden _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou daar zijn we weer.
Ik heb zojuist nogmaals de bougies gecheckt, nadat ik de accu volgeladen heb. Resultaat: Goede krachtige vonk. Maar nog steeds geen knal. Ik had ook de vlotters leeg laten lopen. Daarna wilde ik de motor starten, nog steeds nix. Bougies eruit gehaald, en die was droog. Toen de vlotter nogmaals getracht af te tappen, maar er kwam niets uit.

Dus Kevin je had gelijk het zit ergens in de benzinepomp. Ik heb deze doorgelust en hij doet het wel. Alleen op moment suprème gebeurt er niets.

Zover ben ik nu dus. Iemand nog suggesties ?

Mvg Ron :W
 
Nogmaals, alle slangetjes correct gemonteerd? Vacuumslang (dunne, komt links uit je blok) naast je benzineslang (dikke)?

Zover ik weet zijn alle slangetjes correct gemonteerd. Ik heb daar verder ook nog niet aan gezeten. Met andere woorden; het zat al zo toen die het nog deed.
Zekering van de pomp is dezelfde als van de ontsteking en die is gewoon goed.
Omvalrelais weet ik even niet zo snel te vinden.
Kan je misschien vertellen waar die zit ? En hoe ik kan zien dat die niet goed meer werkt?

Mvg Ron
 
Omdat er staat dat je je tank eraf had gehaald ging ik ervanuit dat je ook de slangetjes daarvan tijdelijk had losgekoppeld. Omvalrelais? Zit niet op een F3 volgens mij ;)
 
Nou daar zijn we weer.
Ik heb zojuist nogmaals de bougies gecheckt, nadat ik de accu volgeladen heb. Resultaat: Goede krachtige vonk. Maar nog steeds geen knal. Ik had ook de vlotters leeg laten lopen. Daarna wilde ik de motor starten, nog steeds nix. Bougies eruit gehaald, en die was droog. Toen de vlotter nogmaals getracht af te tappen, maar er kwam niets uit.

Dus Kevin je had gelijk het zit ergens in de benzinepomp. Ik heb deze doorgelust en hij doet het wel. Alleen op moment suprème gebeurt er niets.

Zover ben ik nu dus. Iemand nog suggesties ?

Mvg Ron :W

Als ik t goed begrijp doet je brandstof pomp,maar geen benzine in je carbs..Vacuumslot benzinekraan defect?
 
Als ik t goed begrijp doet je brandstof pomp,maar geen benzine in je carbs..Vacuumslot benzinekraan defect?

En wat wil dit zeggen dan, dat er geen benzine uit komt zodra er een onderdruk ontstaat in de carb ( en dan bedoel ik, als die benzine nodig heeft) ? Want als ik de benzinekraan open zet komt er gewoon benzine uit hoor. Er gaat ook maar 1 slang van de benzinekraan naar de benzinepomp en als ik me goed herinner werkt een benzinekraan met vacuum met 2 slangetjes ( zo werkt het op bepaalde 2-takt carbs ).

Wat ik ook raar vindt, is dat er wel benzine in de slang naar de benzinepomp zit, maar niet in de carb. Voor mij een teken dat de benzinepomp geen puls heeft gegeven.

Ron
 
Laatst bewerkt:
En wat wil dit zeggen dan, dat er geen benzine uit komt zodra er een onderdruk ontstaat in de carb ( en dan bedoel ik, als die benzine nodig heeft) ? Want als ik de benzinekraan open zet komt er gewoon benzine uit hoor. Er gaat ook maar 1 slang van de benzinekraan naar de benzinepomp en als ik me goed herinner werkt een benzinekraan met vacuum met 2 slangetjes ( zo werkt het op bepaalde 2-takt carbs ).

Wat ik ook raar vindt, is dat er wel benzine in de slang naar de benzinepomp zit, maar niet in de carb. Voor mij een teken dat de benzinepomp geen puls heeft gegeven.

Ron


Benzinefilter?????
probeer eens de benzinepomp los te koppelen en rechtstreeks op de carburateurs een flesje met benzine aan te sluiten.
Zo te begrijpen pomp de pomp geen benzine naar de carburateurs.
 
Benzinefilter?????
probeer eens de benzinepomp los te koppelen en rechtstreeks op de carburateurs een flesje met benzine aan te sluiten.
Zo te begrijpen pomp de pomp geen benzine naar de carburateurs.

Goede test om zaken uit te sluiten :Y

Het zal toch niet dat de aansluiting in de carb verstopt zit, of dat alle vlotternaalden vastgeplakt zitten?


~[edit]

Nou daar zijn we weer.
Ik heb zojuist nogmaals de bougies gecheckt, nadat ik de accu volgeladen heb. Resultaat: Goede krachtige vonk. Maar nog steeds geen knal. Ik had ook de vlotters leeg laten lopen. Daarna wilde ik de motor starten, nog steeds nix. Bougies eruit gehaald, en die was droog. Toen de vlotter nogmaals getracht af te tappen, maar er kwam niets uit.

Dus Kevin je had gelijk het zit ergens in de benzinepomp. Ik heb deze doorgelust en hij doet het wel. Alleen op moment suprème gebeurt er niets.

Zover ben ik nu dus. Iemand nog suggesties ?

Mvg Ron :W

Ok, dat had je dus al gedaan. Heb je ook gecontroleerd of er inmiddels weer nieuwe benzine in is gekomen?

Lijkt me wel handig om even na te gaan, want als je weet dat de benzine netjes in de vlotterbakjes komt, hoef je een hoop andere dingen niet meer na te gaan, en mag je ergens anders gaan zoeken.


Ok, lezen Martell |( Het staat notabene in dezelfde reply...

Sorry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou daar zijn we weer.
Ik heb zojuist nogmaals de bougies gecheckt, nadat ik de accu volgeladen heb. Resultaat: Goede krachtige vonk. Maar nog steeds geen knal. Ik had ook de vlotters leeg laten lopen. Daarna wilde ik de motor starten, nog steeds nix. Bougies eruit gehaald, en die was droog. Toen de vlotter nogmaals getracht af te tappen, maar er kwam niets uit.

Dus Kevin je had gelijk het zit ergens in de benzinepomp. Ik heb deze doorgelust en hij doet het wel. Alleen op moment suprème gebeurt er niets.

Zover ben ik nu dus. Iemand nog suggesties ?

Mvg Ron :W

Dit heb ik ook al gecheckt.
Wat Kevinblade zegt zal ik morgen ook even proberen.

Mvg Ron
 
Ik heb hier laatst op het forum een artikel gezien over het repareren van een benzinepomp die ook op veel Honda's gebruikt wordt. Ik weet zo niet meer waar deze staat maar ik kan die handleiding eventueel doormailen.

Ik las al wel dat je benzinepomp het wel gewoon doet dus dit zal het waarschijnlijk niet zijn dan maar toch ;) .
 
Hoi hoi de motor loopt!! *O* :}

Ik zal gelijk maar even uitleg geven, er loopt een blauw zwarte kabeltje naar een klein kastje toe en dat kastje heeft een 3 polige stekker. Er zat wat corrosie op de stekker en toen ik dat eraf had geschuurd en had ingespoten met contactspray gaf de motor een teken van leven. Dus tank erop en starten en maar! Ik blij en de buren wat minder :+

Kom ik uit bij het volgende punt; toen de motor liep heb ik voor de grap het voltage oop de accu gemeten en ik kwam op 14,6 V uit. Lijkt me aan de hoge kant. Wat kan ik hier aan doen, want ik heb niet zo_een zin om over een week of wat weer een nieuwe accu te halen.

Verder wil ik alvast iedereen even bedanken die heeft meegedacht! :}

Grtz Ron
 
Hoi hoi de motor loopt!! *O* :}

Ik zal gelijk maar even uitleg geven, er loopt een blauw zwarte kabeltje naar een klein kastje toe en dat kastje heeft een 3 polige stekker. Er zat wat corrosie op de stekker en toen ik dat eraf had geschuurd en had ingespoten met contactspray gaf de motor een teken van leven. Dus tank erop en starten en maar! Ik blij en de buren wat minder :+

Kom ik uit bij het volgende punt; toen de motor liep heb ik voor de grap het voltage oop de accu gemeten en ik kwam op 14,6 V uit. Lijkt me aan de hoge kant. Wat kan ik hier aan doen, want ik heb niet zo_een zin om over een week of wat weer een nieuwe accu te halen.

Verder wil ik alvast iedereen even bedanken die heeft meegedacht! :}

Grtz Ron


dat is het aanstuurrelay van de benzinepomp maar vond het te ingewikkeld om dat aan je uit te leggen en die kan je omzeilen door de benzinepomp door te lussen.
En de voltage moet je meten stationair en dan op laten lopen tot 5000 tpm.
En de voltage mag dan oplopen tot 14,7 volt.
 
Zoals Kevinblade al zegt is dat het aanstuurrelais van de brandstofpomp. De stekker die daar in gaat was redelijk gecorrodeerd. Schoon gemaakt en ingespoten met contactspray en toen deed die het weer !

Things to do: nieuwe pakking halen voor het "dynamo"deksel :+ . Die was namelijk lek.
En dan nog even de accu goed doormeten.

heren bedankt voor de moeite!! *O* :}
 
Nou, ik begon met lezen en kreeg het probleem in de gaten gezien ik ditzelfde aan de hand had toen ik mijn projectfietsje kocht. Zie ik plots het antwoord al staan.

Mooi man!

Ingewikkeld allemaal he. Slangetjes, pompje, relais, draden weet ik het allemaal haha.

Mooi, werkt weer!

Deksel er weer op en hou het in de gaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan