Carbs krijgen geen brandstof, wat nu?

steel driver

#10 Prosport1000 Champion '22, '23
27 nov 2007
802
202
Krommenie
Instagram
Hallo allemaal,

Ik kamp met een vraagstuk.
Mijn cbr 600 f3 uit `96 start niet meer. Ik heb ondertussen vervangen:
-bougies en doppen
-Accu
-Spanningsregelaar
-30A zekering
-10A zekering voor de ontsteking.

De startmotor draait de hele zaak wel rond alleen hij slaat niet aan...
Dus toen ging ik op zoek en trof olie aan achter het ontstekingdeksel.

Hoort daar olie uit te komen, en kan dit ervoor gezorgt hebben dat mijn motor nu niet meer start ? :?

1998hondacbr600f3.jpg


Dit deksel heb ik eraf gehaalt. Er kwam niet veel olie uit. Laten we zeggen 5 soeplepels aan olie :9

Ik ben radeloos en wil graag mijn motortje weer aan de praat krijgen... Wie kan me helpen -O- ????

Mvg Ron :W
 
Laatst bewerkt:
Als ik m`n contact aanzet hoor ik geen benzine pomp ??
Maar als ik me dodemansknop in heb geschakeld dan draait m`n startmotor ook niet ;)

Hij vonkt wel. Ik heb 1 van de bougies tegen me duim aangehad en toen gestart :') en ja die deed het wel _O-

Groetjes Ron
 
ja hoor ik ga weer even herrie schoppen hier.
Ten eerste is die deksel die je aanwijst niet de ontstekingsdekel.
daar zit de dynamo en ook is daar gewoon de motorolie aanwezig.
Ten 2e als je het contact aan zet hoor je met honda niet de brandstofpomp pompen deze wordt middels de ontstekingpuls geactiveerd.
Op het moment dat de motor wordt gestart dan gaat deze pomp aan het werk en deze zit links van de motor net achter de benzinekraan.
Daai eerst alle bougietjes eruit start de motor even droog en zet er goedwerkende bougies erin.
Tap meteen even de benzine uit de vlotterbakjes van de carburateurs en kijk of er evt water in zet.
En hup starten maar.
Tis een honda en die gaan niet stuk.
Maar ik wil je wel een advies geven.
Blijf zelf met je tengels van die motor af, doe waar je wel wat van af weet en ga niet als een nono prutsen, dan maak je het alleen maar erger.
 
ben benieuwd wie er nu gaat vertellen dat achter die deksel contactpuntjes zitten met een condensator :Z

Het is wel al een hele oude Honda hoor :+
Ik kan mij nog CB125 twin blokjes herinneren die de puntjes bij de nokkenas hadden zitten.

Helaas wordt er door die zelfsleutelaars vaak meer verprutst dan gerepareerd.

Ik vraag me trouwens ook af of TS toch niet iets gedaan heeft, waardoor die niet meer start. Die motor is toch niet ineens opgehouden met starten of rijden. :?

Vaak is er toch wat gedaan of gebeurd en daarna worden vaak ten onrechte heel veel zaken vervangen die niets met het startprobleem te maken hebben.
Zo noem ik b.v. even:
spanningsregelaar en zekeringen die gewoon nog goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
ja hoor ik ga weer even herrie schoppen hier.
Ten eerste is die deksel die je aanwijst niet de ontstekingsdekel.
daar zit de dynamo en ook is daar gewoon de motorolie aanwezig.
Ten 2e als je het contact aan zet hoor je met honda niet de brandstofpomp pompen deze wordt middels de ontstekingpuls geactiveerd.
Op het moment dat de motor wordt gestart dan gaat deze pomp aan het werk en deze zit links van de motor net achter de benzinekraan.
Daai eerst alle bougietjes eruit start de motor even droog en zet er goedwerkende bougies erin.
Tap meteen even de benzine uit de vlotterbakjes van de carburateurs en kijk of er evt water in zet.
En hup starten maar.
Tis een honda en die gaan niet stuk.
Maar ik wil je wel een advies geven.
Blijf zelf met je tengels van die motor af, doe waar je wel wat van af weet en ga niet als een nono prutsen, dan maak je het alleen maar erger.

Zo, die is met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo ?
Ik weet ook niet alles hoor, daarom vraag ik het toch ook ? Mijn motor start om 1 of andere onverklaarbare reden in eens niet meer en dan hoef ik niet uitgekafferd te worden door iemand. Je zult gerust een hoop meer weten van motoren dan mij, maar ik doe men best en meer kan ik niet doen. Tis ook gelijk de laatste keer dat ik hier wat heb gevraagd, want op zulk soort antwoorden zit ik gewoon niet te wachten. Zoals al vermeld er zitten goed werkende bougies in! De vlotterkamers van de carb zal ik even aftappen... of moet ik dat laten doen denk je ?

En dat van de benzinepomp, dat wordt aan mij gevraagd en geef allen maar even beleefd antwoord. Zou je ook eens moeten proberen... :j

Ciao Ron
 
Er wordt bij zo'n vraag als dit vaak als antwoord "dodemansknop?" gegeven.
Als je dodemansknop niet goed staat draaid de startmotor toch ook niet rond??

Bij de mijne niet in ieder geval...

Weet het niet zeker bij de CBR.. Maar voor een VFR draait de startmotor wel degelijk, alleen de ontsteking wordt uitgeschakeld... Onderlaatst had een vriend van mij problemen met zijn transalp.. Hij wilde al een nieuwe CDI bestellen. Vroeg in een rare opwelling of ie zijn dodemansknop niet verkeerd had staan. Was ook in de volste overtuiging dat dat niet zo was. We liepen de schuur in... Klik.... en starten--> lopen..

Honda heeft veel modellen gehad waarbij de startmotor wel inkomt en de ontsteking uitgeschakeld blijft door de dodemansknop. Wil ook wel ééns slecht contact maken.. Het is één van die dingen waar ik bij de VFR als snel naar kijk als ie niet vlot wil aanslaan.
 
Laatst bewerkt:
Zo, die is met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo ?
Ik weet ook niet alles hoor, daarom vraag ik het toch ook ? Mijn motor start om 1 of andere onverklaarbare reden in eens niet meer en dan hoef ik niet uitgekafferd te worden door iemand. Je zult gerust een hoop meer weten van motoren dan mij, maar ik doe men best en meer kan ik niet doen. Tis ook gelijk de laatste keer dat ik hier wat heb gevraagd, want op zulk soort antwoorden zit ik gewoon niet te wachten. Zoals al vermeld er zitten goed werkende bougies in! De vlotterkamers van de carb zal ik even aftappen... of moet ik dat laten doen denk je ?

En dat van de benzinepomp, dat wordt aan mij gevraagd en geef allen maar even beleefd antwoord. Zou je ook eens moeten proberen... :j

Ciao Ron


Zo zie je maar weer de gene die je de meest waardevolle info geeft krijgt nog een grote bek ook |( .
Heeft niets te maken met verkeerde been uit bed gestapt en heeft ook niets te maken met beleefdheid.
Heeft alleen maar te maken met feiten en waarheden.
En denk toch dat je de in jouw ogen onbeleefde antwoorden de meeste info gratis krijgt dus beetje beleefdheid van jouw kant is dan ook wel op zijn plaats.
Maar ook de vlotterbakjes aftappen zal ik niet zelf doen als ik jou was.
Denk dat je ook dat kan verprutsen :9 .
Maar ik schrijf graag duidelijk hoe het staat en meer niet.
 
ik heb al ontelbaar reacties van kevinblade gelezen en hij zegt gewoon wat hij denkt, en meestal heeft ie nog gelijk ook. maar voor sommige mensen kan dit "kort door de bocht antwoord" beledigend zijn. het is niet zo bedoelt hoor.
maar hij probeert allen maar te helpen.

just my 2 cents.

ps heb je de benzinekraan open staan???

ps2
we hebben ook een checklist voor niet startende motoren KLIK!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
mwha, deels mee eens, ik vindt niet dat je iemand mag adviseren met zijn vingers van zijn eigen spullen af te blijven...

"DAT maken we zelf wel uit" :+
bovendien zijn we allemaal begonnen als "prutser"

kort door de bocht is hij zeker, grenzend aan de algemene fatsoensnorm wellicht lomp te noemen
verder heeft hij wel gelijk.
ach je moet het leren waarderen zeg ik altijd :P

@tS:

benzine + vonk = boem, mist de juiste verhoudingen lucht benzine aanwezig zijn.
je zegt dat er vonk is, dan zoek je het dus in je benzine/mengsel...

vergeet niet dat vonkjes in de buitelucht GEEN garantie zijn op vonkjes onder druk in de cilinder....

zijn de boegies nat na de startpoging?
dan komt er iig benzine binnen (of water :+) , check dan je carbs voor mengsel OF je boegies...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan