Carbs lekken..

ZIEKE NINJA

MF veteraan
27 mei 2003
4.585
40
Apeldoorn
Beste mede MFers,

Ik ben mijn SF (GSXR 750 frame en 1100 blok) weer aan het opbouwen. De motor loopt weer, maar mijn carbs lopen over op de PRI stand van de kraan.
Volgens mij moet dit niet kunnen. In mijn optiek sluiten de vlotters dus niet goed af.

Ik heb ook een dynokitje gemonteerd met andere naalden, kan dit ook een oorzaak zijn???

Ik hoor het graag.

Grtz Zieke Ninja
 
Vlotters blijven hangen of de naald sluit niet. Tikje tegen vlotterbak aan geven met het heft van een schroevendraaier kan helpen.
Voor lekkende vlotternaald vlotterbak(ken) er even af halen en vlotter optillen, mag dan niet lekken. Doet ie dat wel weet je wat het probleem is.
Als ie lang stilgestaan heeft is het waarschijnlijk verkleefd, schoonmaken.
 
Ze lopen alleen maar over in de PRI-stand?
In dat geval (en waarom staat ie daar op) .....gewoon op on zetten.
Groet.

En anders gaan we denken aan bijv. de tippies v.d. vlotternaalden.
Dure hobby.
 
Hoeveel carbs zijn aan het lekken ?
En komt de benzine echt uit de overloop slangen, of lekt 'ie door de carb bodies ?

Als de carbs een lange tijd (maanden +) zonder benzine heb gestaan, gaat alle van de ringetjes en verpakkingen uitdrogen en inkrimpen, met lekkage van de carb bodies als resultaat. Maar ze ga uitzetten als je 'em weer met benzine vult, dus de oplossing hier is meestal gewoon een dagje wachten (met volle vlotterkamers, kraan uit) en daarna weer proberen.
 
Hoeveel carbs zijn aan het lekken ?
En komt de benzine echt uit de overloop slangen, of lekt 'ie door de carb bodies ?

Als de carbs een lange tijd (maanden +) zonder benzine heb gestaan, gaat alle van de ringetjes en verpakkingen uitdrogen en inkrimpen, met lekkage van de carb bodies als resultaat. Maar ze ga uitzetten als je 'em weer met benzine vult, dus de oplossing hier is meestal gewoon een dagje wachten (met volle vlotterkamers, kraan uit) en daarna weer proberen.

De rechter 2 carbs lekken door de overloop van de vlotterkamers. Geen idee welke van de 2 rechter carbs lekt. Ik heb ze vanavond uit elkaar getrokken, schoongemaakt en gecontroleerd, maar ze lekken nog steeds :(

Grtz Zieke
 
Het klinkt idd als een niet-sluitende vlotternaald op een van de rechter carbs.
Het vraag is, waarom sluit ie niet af ?
Mogelijkheden zijn : vuil op de naaldpunt, deschadigde naaldpunt, monteer fout, verkeerde afstelling van de vlotterhoogte.
Zou goed zijn als je kan uitzoeken precies welke carb lekt.

Over de blok (en evt luchtfilter): als de benzine loopte netjes naar buiten via de overloop, is de kans klein dat veel benzine in de blok of luchtfilter zou komen, maar controlleren is zeker een goed idee.
Luchtfilter is makkelijk te checken, bij de blok kan je de olievuldop afhalen en ruiken - sterk benzinelucht is niet goed, olie aftappen en vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan