Ceebee400Tee
MF veteraan
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!?
Mijn motortje loopt stationair wat minder lekker dan eerst, dus ik heb net effe de synchronisatie van mijn carbs gecheckt m.b.v. vacuummeters. Wat blijkt nu:
bij warme motor en 1200 rpm staan carb 1,3,4 goed (op ong. 0,26 bar onderdruk), alleen carb 2 heeft maar 0,12 bar. Het irritante is dat dit de referentiecarb is en ik deze dus niet kan bij stellen. Hoe pak ik dit het beste (en snelste) aan?
De laatste keer dat ik gesynchroniseerd heb is iets van 4000 km geleden. Ik snap niet dat de onderdruk ineens gehalveerd is. Ik heb geen valse lucht kunnen ontdekken (slangeklemmen van aanzuigrubbers zelfs nog wat strakker gedraaid, maar zonder resultaat.) Klepspeling is 500km geleden voor het laatst gecheckt. Kan het iets te maken hebben met het feit dat ie ook een beetje blauwe rook uit de uitlaat heeft de laatste tijd?
Mijn motortje loopt stationair wat minder lekker dan eerst, dus ik heb net effe de synchronisatie van mijn carbs gecheckt m.b.v. vacuummeters. Wat blijkt nu:
bij warme motor en 1200 rpm staan carb 1,3,4 goed (op ong. 0,26 bar onderdruk), alleen carb 2 heeft maar 0,12 bar. Het irritante is dat dit de referentiecarb is en ik deze dus niet kan bij stellen. Hoe pak ik dit het beste (en snelste) aan?
De laatste keer dat ik gesynchroniseerd heb is iets van 4000 km geleden. Ik snap niet dat de onderdruk ineens gehalveerd is. Ik heb geen valse lucht kunnen ontdekken (slangeklemmen van aanzuigrubbers zelfs nog wat strakker gedraaid, maar zonder resultaat.) Klepspeling is 500km geleden voor het laatst gecheckt. Kan het iets te maken hebben met het feit dat ie ook een beetje blauwe rook uit de uitlaat heeft de laatste tijd?