Carbs: Open luchtfilter vraagjes

Jooch

MF'er
11 jun 2003
30
0
Haren (GN)
Hallo mensen,

Ik heb een gaar luchtfilterhuis op mijne oude cb750. Nou is een nieuw luchtfilterhuis vrij prijzig en dacht ik zelf aan een andere oplossing die allicht nog beter is ook, want ik vind het namelijk best vervelend om filters te vervangen.

Ik zat zelf te denken aan het volgende ipv een nieuw filterhuis:

1. Open luchtfilters.
2. Zelf een luchtfilterhuis maken met panty's als filter.

Het liefst ga ik voor de eerste optie vanwege de minder intensieve werkzaamheden, maar ik heb daar nog een vraag bij.

De Keihin carbs hebben zelf geen venturi die de onder druk leveren (zo concludeer ikzelf). Hiervoor zijn namelijk rubberen kelkjes die er nu op zitten.
Als ik nu een open luchtfilter erop zet heeft hij dan ook minder onder druk, of zitten er in de open luchtfilters zelf een venturi tegenwoordig?


Lastige vragen, maar alle hulp is welkom.

Gr. Jochum
 
Owja, das inderdaad een goeie jah |(

Als ik zo kijk naar mijn filter dan is deze nog best schoon, dan te bedenken dat deze in zeker 5 jaar niet is vervangen. Toch is er zeker wel behoorlijk gereden in die tijd.

Kun je dan niet stellen dat nederland zowieso erg motor vriendelijk is en filters niet aan de hoogste eisen hoeven te voldoen?
 
Laatst bewerkt:
Owja, das inderdaad een goeie jah |(

Als ik zo kijk naar mijn filter dan is deze nog best schoon, dan te bedenken dat deze in zeker 5 jaar niet is vervangen. Toch is er zeker wel behoorlijk gereden in die tijd.

Kun je dan niet stellen dat nederland zowieso erg motor vriendelijk is en filters niet aan de hoogste eisen hoeven te voldoen?
Als ik mn Chevy zn filter bekeek na een jaar kilometers maken was die zo zwart als de kolen.
Dus filters gebruiken.
Ik heb K&N voor mn carbs gekocht want er zaten alleen stacks op en dat zag ik niet zitten.
 
Owja, das inderdaad een goeie jah |(

Als ik zo kijk naar mijn filter dan is deze nog best schoon, dan te bedenken dat deze in zeker 5 jaar niet is vervangen. Toch is er zeker wel behoorlijk gereden in die tijd.

Kun je dan niet stellen dat nederland zowieso erg motor vriendelijk is en filters niet aan de hoogste eisen hoeven te voldoen?

Nederland is inderdaad best motorvriendelijk en schoon. Maar als ik na een regenbui kijk hoeveel troep er op mijn motor zit ben ik toch weer blij dat ik filters heb.
Zeker met snelwegrijden in de regen, dan bevat de lucht erg veel vuil dat omhoog gesmeten word door alle banden.
 
Ik denk dat stof gevaarlijker is, want je carb inlaten zijn vaak naar achteren gericht wat het erg moeilijk maakt voor rommel om er direct in te komen.

Ik denk dat ik voor de 3 laagse panty oplossing ga, is wat goedkoper en onderhouds vriendelijk.
De eventuele deeltjes die daar nog doorheen gaan zijn niet erg schadelijk meer of wel?
 
Ik denk dat stof gevaarlijker is, want je carb inlaten zijn vaak naar achteren gericht wat het erg moeilijk maakt voor rommel om er direct in te komen.

Ik denk dat ik voor de 3 laagse panty oplossing ga, is wat goedkoper en onderhouds vriendelijk.
De eventuele deeltjes die daar nog doorheen gaan zijn niet erg schadelijk meer of wel?
Kleine deeltjes zij minder schadelijk dan het echte zand, maar slijt alsnog.
Hoeveel ligt aan hoe sterk je cilinderwand en je kleppengebeuren is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan