Carb's schoonmaken

Zeevis

Rookie
16 mei 2003
7
0
Zoetermeer
Heb nu pas wegenz ziekte mijn kawa gpx uit het vet kunnen halen. Eindelijk :]

Alle vloestoffen nagelopen c.q. vervangen +bougies v.v.

Nu loopt het blok alleen niet lekker. Wel starten en lopen, maar stottert bij stationair. Ook blijft het gas enige tijd op 3500 rpm hangen :? als ik het gas los laat. (zakt dan wel naar de 1100 rpm)

Wil nu op eenvoudige wijze de Carbs schoonmaken. Heb begrepen dat er een vloeistof en / of pil bestaat die je door de benzine kan doen. |(

Werkt dit??

Of kan ik beter de carbs demonteren en schoonmaken??? (nog nooit gedaan en wil geen schade aanbrengen.) Kon ook geen diy op het forum vinden.
 
Heb dat ook gehad , en nog steeds trouwens !
Maar wat zou kunnen helpen is van dat reinigings spul wat je door je benzine moet doen ! zou goed moeten (kunnen) helpen.

bij mij trouwens niet , maar moet ik zeggen dat de bourgies ook nog moeten worden vervangen

Mzzl
 
Than's guy's. :P

Ga eerst de toevoeging proberen. werkt het niet dan kan ik altijd alles losschroeven en schoonmaken.


Heb ondertussen wel begrepen dat het alleen echt werkt als je veel korte afstanden rijd, althans veelvuldig de gasgrip gebruikt.
 
IK denk dat het iets anders is.
Je toerental blijft hangen en zakt dan, dus betekent dat je mengsel te arm is.

Ik denk zelf eerder aan inlaatbuizen of spruitstuk wat niet sluit.
(of het makkelijkste geval je kabel loopt stroef)
 
Nog weer een stukje gereden. (nog niets aan carbs gedaan)

Ook bij het gaf geven houd de motor even in. Komt pas na een 2 - 5 seconden op toeren en blaast dan weg. dit gebeurt alleen bij lage toeren. Boven de 3500 rmp is het gas geven en racen.

Nog steeds de sproeiers???
 
Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n GSX600F uit '91. Motor loopt niet mooi stationair (schommelt een beetje), en blijft soms hangen op 2500 rpm na gas geven. Valt ook heel af en toe uit bij stoplicht. Wat ook vreemd is; zodra ik het licht inschakel zakt ie opeens naar zo'n 1000 rpm en blijft dan mooi lopen stationair. De carbs zijn pas gereviseerd bij de dealer dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Ik heb geen zin om hem weer weg te brengen want geld = op.
Heb je al een oplossing voor jouw (ons) probleem gevonden? Werkt dat motor-up spul een beetje?

greetz
 
Ik zou niet je caberateurs verwijderen, omdat je dan loopt stoeien met o.a je afstelling van de caberateurs, en ook is het zo dat je nieuwe pakkingen moet kopen.

Ik zou eerst zo'n goedje kopen als ik jou was, gooi je door je benzine heen en rijden maar. Werkt prima ik gebruik het ook altijd.
 
Ik tank al een tijdje shell pura dat werkt ook wel

het beste kun je je tank bijna leeg wegzetten voor de winter
na de winter tanken en dat spul toevoegen

je hebt twee soorten n.l. om tank te reinigen en water uit tank te halen en carb schoon maken gom aanslag weg en zo

en om je verbrandings kamers te reinigen

maar je kan het beste gewoon blijven rijden en tanken dan is er niets aan de hand :P
 
Heb een cleaner gekocht en de250 ml door de benzine gedaan. :g

Heb vervolgens een 6 km gereden, waarbij ik veelvuldig heb gestopt en weer opgetrokken. (Dus veelvuldig vlotter e.d. aangesproken.)

Motor loopt nu weer perfect. Geen raar toerental meer, houd niet meer in en blijft ook niet meer op 3000 rpm hangen na het loslaten van het gas. :}
 
Bij mij niet '(

Ik heb motorpower of zoiets van Forté in m'n tank gegooid, hij leek wel iets beter te lopen, maar loopt stationair nog steeds onregelmatig en valt af en toe uit bij het stoplicht :( Ik moet hem echt aanhouden dan.
De luchtschroef bijstellen werkt ook niet echt, of ik kan hem 2500 rpm laten lopen of iets van 900 (dan valt ie dus steeds uit), ik kan hem niet op 1300 (voorgeschreven) krijgen. Waar o waar zit het probleem?
 
Ik tank al een tijdje shell pura dat werkt ook wel

het beste kun je je tank bijna leeg wegzetten voor de winter
na de winter tanken en dat spul toevoegen

je hebt twee soorten n.l. om tank te reinigen en water uit tank te halen en carb schoon maken gom aanslag weg en zo

en om je verbrandings kamers te reinigen

maar je kan het beste gewoon blijven rijden en tanken dan is er niets aan de hand :P

Je kunt, heb ik gehoord, beter je tank volgooien voordat je hem wegzet voor de winter (wat ik overigens nooit doe ;) ), dat voorkomt roestvorming in de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan