Carbs synchroniseren voor nog geen 7 euro

Zit cardanolie in

full


Als alles zo goed gaat, zal het wel wat worden.
 
Even een carbtooltje maken: duurt 2,5 uur met zoeken in je zooi erbij.

Vierkant pijpje gevonden.
Ff rondtikken met een doorslagpen. Gescheurd? Geeft niet, toch solderen straks.

full
 
Volgende stap:
Heb nog ergens dopjes liggen van een doppendoos van een paar jaar geleden ff die van 8mm eruit vissen en opboren, zodat er een schroevendraaier doorheen kan.

En erop solderen

full
 
Van de afdeling PBS (pisbakkenstaal) een stukje draadeind platslaan en een schroevendraaier van slijpen. Een handvat van een gebroken vijl erop. (Gooi nooit wat weg)!! en...

full


en...

full


Zo, gereed.
Ik denk dat het even lang duurt om zo'n tooltje zelf te maken, dan deze te bestellen bij "Carbtune" in Belfast.
 
Als je goed kijkt bij die verkeerd geposte foto's bovenin zie je nog net dat een van de kippen de krant leest die op de grond gevallen is.
 
Tijd teveel :? Leuk dat je het probeert en nog veel leuker wanneer het ook nog werkt, maar dit kost veel te veel tijd voor de meeste onder ons. Maar succes, ik blijf het volgen.
 
Wat voor verplichtingen kan je hebben in je vrije tijd.
Ik heb zoveel ideeën en projekten in gedachte, dat ik waarschijnlijk niet oud genoeg wordt om ze uit te voeren, dus maakt het mij niet uit waar het stopt en ga ik gewoon maar mijn gang.
Een van de kleine ideetjes was om die 5mm boutjes op te boren en dat is gelukt.
Er is maar 1 zo'n boutje nodig, maar ik heb er toch 2.

Hier zijn ze.

full


Waarschijnlijk ga ik morgen beginnen met synchroniseren. Weet het nog niet. Laat het allemaal wel zien enz.
Begin te twijfelen over die cardanolie, miss. te dik.
Ik zie wel.
 
Ik wou vandaag beginnen met sincen en kwam tot de ontdekking dat ik eerst nog een nood-tankje moest maken.

Ff saffie draaien en nadenken. Klauwen in m'n zak en peuk op halfzeven.
Daarna even zoeken en vloeken.

En de mogelijke ingrediënten gevonden.

full
 
Afsluitbaar onluchtingsgaatje is een kraanleertje met een v-vormige rand, zo blijft hij een beetje in het gat hangen wat je in de fles boort. Als je de schroef er in draait gaat het leertje uitzetten en is hij benzinedicht.

full
 
Gat in de dop boren en zo'n ding er in, geen idee hoe die dingen heten, ze zitten o.a. in een centrale opbouwdoos om die grijze electrakabels waterdicht aan te sluiten (dus kan er ook een stukje koperen leiding in). Rubberen ding wat er in zit niet benzinebstendig? Geeft niet ik heb er nog een paar.

full
 
Lijm en rubber plug niet nodig gehad.

full


Ik moet trouwens even wat recht zetten. Ik dacht dat ik voor die slangen 6,80 euri betaald had, maar het was 8,60 euri, dus de kreet zou moeten luiden,"Carbs sincen voor nog geen 9 euri."!!!
 
Erg slim gevonden,nu nog een houdertje voor de fles[dat ie kan hangen,of staan] en het is helemaal af :}
Wel de fles eerst goed spoelen,anders krijg je mengsmering :)
 
Haha ik heb me suf gelachen in je topic. Hoe maak ik van niets iets?
Ik vind het knap :} Echt al die teringzooi die je nog hebt liggen :) prachtig om te lezen en zien!!
En dan die kip die de krant leest 8-) Prachtig gewoon.

Ikzelf ga toch maar een setje meters kopen, want zoveel troep heb ik nou ook weer niet thuis.
 
Wat kost een liter loodvrij 98 tegenwoordig? Ik tank elke week wel een keer, maar ik weet het niet.
In ieder geval is het zo dat die prijs bij het projektje opgeteld moet worden, want die fles hing nog geen minuut ondersteboven met de slang er aan en alles of dat grijze elektra knelding begon op te lossen en knalde de benzine over de al opgewarmde motor en over de vloer. :( :( :(
Van ellende geen foto kunnen nemen, maar hier hangt de lege fles!!

full
 
Weer nadenken en zoeken(ik had durven zweren dat die dingen van PVC waren)en het volgende gevonden:
Een snelkoppeling van een kompressor, rubberen ringen en een moer van een knelkoppeling.

full
 
Die cardanolie in de kolom werkt perfekt. Als er een slangetje van je carb afschiet spuit die onverwacht snel het potje in. Als ik het zonder die potjes had gedaan zoals ik eerst van plan was, had ik niet optijd geweest om de motor uit te zetten of wat dan ook en zou de hele omgeving blauw geweest zijn van de vette oliemeuk.
Het slangetje op je uitgeholde boutje wordt dus zacht en daar moet je wat op verzinnen. Ik heb er een klein o-ringetje op geschoven.

Hier is de oliekolom. Werkt echt goed.

full


Zie het verschil. Bovenkant plakbandje mot die komme.
 
Hej Leeuw,

Goed bezig man ! En dan krijg ik hier wel eens te horen dat ik net "malle pietje" ben met m'n stukkies slang bewaren.....

Keep on posting !!

cu,
John
 
Terug
Bovenaan Onderaan