carbs synchroniseren ZX9

holie2

Die hard MF'er
10 dec 2007
250
0
Ik kon bij mijn ZX10 de slangetjes voor het synchroniseren aansluiten op de inlaatrubbers waar een handig aansluitpunt op zat.
Bij mijn ZX9R (1997) zie ik niets waar ik dat kan doen.
Wie weet hoe ik ze kan aansluiten?
En anders.......laten doen, wat kost dat?
 

4x2

MF veteraan
12 feb 2002
3.096
0
35
Omg Eindhoven
Meen dat je de carburateurs dr af moet halen, dan pas kun je bij de boutjes komen waar de nippels in geschroefd moeten worden.
Erg handig gemaakt iig....
Carbs dr af, nippels vast, carbs dr op, syncen, carbs dr af, nippels dr af, carbs dr op.
 

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
8.007
237
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
Er zijn inderdaad motoren met een boutje op spruitstuk tussen carbs en cilinderkop ipv zo'n handig nippeltje. 1e generatie FZ heeft zo'n nippeltje met rubber dopje erop, laatste generatie niet. Is gelukkig wel gewone metrische draad: een maat had vetnippeltjes in de goed maat liggen, achterkant uitgeboord zodat kogeltje en veertje eruit vielen en voila, 4 prima verloopnippeltjes voor de carbtune.

boutjes eruit, nippeltjes erop, synchroniseren, nippels eraf, bouten erin.
 

Rambabbel

MF veteraan
17 mrt 2004
22.236
45
Luttenberg
Meen dat je de carburateurs dr af moet halen, dan pas kun je bij de boutjes komen waar de nippels in geschroefd moeten worden.
Erg handig gemaakt iig....
Carbs dr af, nippels vast, carbs dr op, syncen, carbs dr af, nippels dr af, carbs dr op.
:^

Is gelukkig wel gewone metrische draad: een maat had vetnippeltjes in de goed maat liggen, achterkant uitgeboord zodat kogeltje en veertje eruit vielen en voila, 4 prima verloopnippeltjes voor de carbtune.
Carbtune zitten normaal nippeltjes bij die op 99% van de motoren passen :Y
 

yamahafrans2

MF veteraan
9 okt 2004
1.726
9
48
Jirnsum
Bezoek site
Er zijn inderdaad motoren met een boutje op spruitstuk tussen carbs en cilinderkop ipv zo'n handig nippeltje. 1e generatie FZ heeft zo'n nippeltje met rubber dopje erop, laatste generatie niet. Is gelukkig wel gewone metrische draad: een maat had vetnippeltjes in de goed maat liggen, achterkant uitgeboord zodat kogeltje en veertje eruit vielen en voila, 4 prima verloopnippeltjes voor de carbtune.

boutjes eruit, nippeltjes erop, synchroniseren, nippels eraf, bouten erin.
Of je laat de nippels en slangen zitten en dopt ze af. Kun je later zo weer aansluiten....


F.
 

holie2

Die hard MF'er
10 dec 2007
250
0
Ik begrijp dat ik nippeltjes nodig heb , jammer.
Dan maar naar de dealer zien wat dat kost.
 
Laatst bewerkt: