Carbs yzf750 synchroom stellen

Maaarten

Die hard MF'er
7 jun 2005
980
0
Haulerwijk
He

Ik wil mijn carbs gaan synchroom stellen maar waar zitten de aansluitingen voor de slangen. Het gaat om een yamaha yzf750 uit '93.
 
Als het goed is zitten er vier rubberen stopjes net achter het inlaatrubber dat tussen carburateur en cilinderkop zit. Deze stopjes verwijderen en daar de slangen van je vacuumset opzetten 1 per carb.
 
www.carbtune.com/carbaccs.html Effe naar beneden scrollen voor het verhaaltje bij de 4 carb kit.
Op sommige YZF's is synchroon stellen niet zo heel erg makkelijk heb ik o.a. daar gelezen.

Enne het is trouwens synchrooN (en chromosooM :9 )


en vergeet niet om de vaccuum aansluiting van je tank af te doppen met 1 van die dopjes. *O*
Hoezo moet dat dan? Je kan je kraan ook gewoon op de PRI stand zetten. Als er benzine uit je vacuum aansluiting komt, dan is je kraan gaar...
 
www.carbtune.com/carbaccs.html Effe naar beneden scrollen voor het verhaaltje bij de 4 carb kit.
Op sommige YZF's is synchroon stellen niet zo heel erg makkelijk heb ik o.a. daar gelezen.

Enne het is trouwens synchrooN (en chromosooM :9 )Hoezo moet dat dan? Je kan je kraan ook gewoon op de PRI stand zetten. Als er benzine uit je vacuum aansluiting komt, dan is je kraan gaar...


Waarom dat moet? Dat heb ik de pijnlijke manier ondervonden :) . Afsluiten die slang.

Bij een YZF zitten er inbusboutjes gedraaid in de inlaatspruitstukjes (de 'pijpjes" tussen de carburateurs en de motor. Daar moet je de nippels van je synchroonmeter inschroeven. Waarschuwing vooraf; het is een K.U.T. werk bj een YZF, je kan er echt bijna niet bijkomen en als je blok warm is brand je aan alle kanten je handen.

Tip: koop meteen een Remote Eextension Kit, inistalleer die en dan kan je de volgende keer heel makkelijk synchroniseren, scheelt je bakken met tijd.

tip2: meld je aan op www.yzf750.nl hele gezellig forum met veel technische kenns.
 
Terug
Bovenaan Onderaan