carbsz 1300

alfa624

MF'er
4 sep 2016
94
0
oostende
Versta het niet , iemand ervaring met dubbele carbs z1300 .

De gaskabels werken perfect , maar de gaschuiven bewegen niet , moet de motor soms draaien.
Ben aan een restauratie bezig van een 35 jarige .1300. gr
full

full
 
Waarschijnlijk zit aan de cilinderkop kant een vlinderklep die door de kabels word bediend?!

Die ronde schuiven die je ziet worden bediend door vacuüm (of nou ja, onderdruk..) dus ja, daarvoor moet de motor draaien.
 
Aan de ene kant is het zonde, maar aan de andere kant leveren dit soort hobbyprojecten meerwaarde op voor de overgebleven mastodonten.
Om de een of andere reden heb ik heel weinig vertrouwen in een goede afloop van deze restauratie.
 
Versta het niet , iemand ervaring met dubbele carbs z1300 .

De gaskabels werken perfect , maar de gaschuiven bewegen niet , moet de motor soms draaien.
Ben aan een restauratie bezig van een 35 jarige .1300. gr[afbeelding]
[afbeelding]

Hoeveel kennis heb je van dit type motor ?

De ene restauratie is de andere niet en de Z1300 netjes lopend te krijgen is net even iets ingewikkelder als een standaard 4 cilinder.

Een Z1300 kun je je behoorlijk op verkijken en gezien de vraag en vraagstelling verwacht ik dat je niet eerder met dit type motor bezig bent geweest ?
 
Hoi Luk,

Hoe kom je hier nu op op een Z1300 te gaan restaureren?

Wat andere ook aangeven je kan je goed verrijken op onderdelen van dit type.

Reed hij wel toen je hem kocht?

Stefan
 
Laatst bewerkt:
Nee Stefan , Hij loopt niet, heb zo ene gehad in nieuwstaat 35 jaar terug , vandaar ..... , De motor ken ik niet zo goed , maar er zijn in Belgie ook erkende kawa dealers die je ook nog ontvangen in hun werkplaats, achteraan hun shop vandaar dat ik er aan begin, het optische , remmen, spuitwerk is geen probleem voor mij , en vandaag doe ik een ritje met de zrx . Ik doe dit om me te kunnen bezig houden , in m'n jongere jaren heb ik genoeg gereden , CBX , Z1000, GS550 , Z1300, VF1000F , en de Belgische wegen zijn nu echt geen utopie om te cruisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan