carbu probleempje

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hallo,

heb gisteren mijn carbs van mijn zx6r helamaal uitgekuisd en de vlinders op elkaar uitgelijnd.en ook nieuwe luchtfilter
kheb hem vandaag doen draaien, en wat merk ik, als ik geen gas gaf viel hij stil. daarmee heb ik de ralentis wat hoger gezet en nu draaid hij mooi 1000rpm in ralentis;

maar het probleem is, als ik nu gas geef, bij het terugkomen naar 1000rpm duurt het wat langer van 2500rpm naar 1000rpm. daar blijft hij zo lijk een beetje hangen voorlaeer hij weer op 1000rpm staat.

weet iemand hoe dit komt en wat eraan te doen valt??
please help

mvg
 
Dan zuigt ie valse lucht mijns inziens.

Valse lucht: lucht die NA de carb mee naar binnen wordt gezogen en dus je mengsel verstoord.

Wat te doen: de spruitstukken tussen carb en cilinderkop nog eens na tjekken, zitten ze goed vast met evt. pakking? zo niet > dan zuigt hij valse lucht aan en dat betekent dat hij in z'n vrij na een dot gas niet mooi/snel terugloopt naar het stationaire toerental.
 
zo staan ze

misc
 
Het kan ook met een paar boortjes van 3 mm. Zet een boortje tussen de vlinker klep van de moeder carb. zodat die precies 3 mm open staat en gebruik de andere boortjes om de andere carbs. exact gelijk te zetten. Zo deden ze het in de prehistorie ook.
 
Het kan ook met een paar boortjes van 3 mm. Zet een boortje tussen de vlinker klep van de moeder carb. zodat die precies 3 mm open staat en gebruik de andere boortjes om de andere carbs. exact gelijk te zetten. Zo deden ze het in de prehistorie ook.

Klopt, maar dit is erg gevoelig werk, als je het stelschroefje maar aanraakt (en dat weet jij ook best 8-) ) zie je de kwikkolom als varieren.
Ook als stel je alle vlinderkleppen gelijk af, wil dat nog lang niet zeggen dat elke cylinder even hard aan het inlaatkanaal zuigt..........
 
ja de stelschroeven heb ik gedaan met een kolon;

nu moet ik gewoon de vlinders gelijk krijgen, maar die zijn zo lijk onderling verbonden, als ik aan de ene schroef draai, gaat de andere ook iets mee, zit raar in elkaar bij m'n zx6r...
 
Terug
Bovenaan Onderaan