Carburateur afstellen LS 650 Savage

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
Goedendag heren.
Even een vraag ben bezig met mijn carb af te stellen.
Gaat om een savage 650 ,als ik mijn open uitlaat verwijder kan ik goed de vlam zien deze is oranje van kleur nu weet ik tot blauw het beste is .
Maar als ik nu mijn co schroef uit draai dus eigenlijk rijker zet wordt de vlam dus wel blauw terwijl als ik de co schroef indraai wordt die oranje terwijl je hem dan juist armer zou zetten .
Waar ligt dit nu aan want de co schroef ligt er dus zo goed als uit als em uitdraai tot de blauwe vlam.
 
Nee dan met uitlaat.
En je denkt dus dat je de kleur kunt beoordelen waar zuurstof vrij spel heeft, en van buiten af de verbranding kan beinvloeden...
Als je een klein lekje in de uitlaat hebt , en je gaat CO meten , dan loopt bij een auto de regeling al buiten alle waardes, en jij gaat analyseren ZONDER uitlaat....HMMmMmmm
 
Zijn leuke motoren, die Savages!
Ik heb er een paar gehad en ze hebben vaak het probleem dat ze standaard erg arm zijn afgesteld.
Vaak te zien aan blauw kleurende uitlaat en flinke knallen bij gast dicht draaien tijdens het rijden.
Zet je gasschuif naald maar een een streepje hoger.
Luchtfilters met meer doorlaat gaven vaak een slechter resultaat.
Met draaien aan de luchtmengsel schroef heb ik nooit een verbetering gezien.
 
Vandaag sproeiers besteld kunnen we verder.
Vandaag wel mn 16 inch voorwiel erin gezet. 😜😜
Foto1k0-IEEUEYSF.jpg
 
Het is een vraag. Weet ik veel. Leer me wat bij mart. Ben benieuwd hoe hetsysteem werkt.
Het is een kunststof nep-bougie, maar wel werkend.
Met een stuk doorzichtig kunststof er in.

Dan kun je min of meer de kleur van de vonk zien, terwijl het blok loopt.

Nadeel is onder andere dat je het niet te lang kunt gebruiken / laten zitten. Het kan wel enigszins tegen hitte, maar de fabrikant zegt zelf max vijf minuten gebruiken. Het blijft plastic.

Je kunt zo bijvoorbeeld mooi zien, of over de gehele range van het toerengebied de boel een beetje ok staat.

Je kunt goed verschil zien tussen stationair, half en volle toeren. Of de werking van een acceleratiepompje.

Wil je echt goed te werk gaan: meten per cilinder, dus een sonde in de uitlaatbocht.

Als ik colortune gebruik, is het tbv diagnose, niet voor afstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vandaag eens een 50 spoeier erin gezet maar na een behoorlijk stuk warm rijden merkte ik op dat als ik het gas dichtdraai de toeren behoorlijk zakken en effe daarna pakt die weer op, begon ook te knallen in de uitlaat (te arm)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan