carburateur afstellen

a504621

Rookie
10 sep 2009
1
0
Heerhugowaard
Sinds kort rijdt mijn eigenhandig gereviseerde 500FCB-tje uit 1975 weer. Maar...... ik krijg de carburateurs niet goed afgesteld. Bougies zijn zwart. Ze zijn wel synchroon maar krijg de luchthoeveelheid niet goed in geregeld. Als het luchtfilter verwijderd is walmt de motor een stuk minder. Wie kan mij een tip geven?

Gr. Ceebeetje
 
He' Hallo Ik heb een motor suzuki gs 750 van 1970

wat is het probleem nu,ik kan zonder probleem
starten en dan blijft hij zonder probleem mooi
draaien,maar van af dat ik dan vertrek na enkele minuten begint hij te stroppen en komt hij niet goed meer op toeren.ik heb al verschillende malen de carburateurs schoon gemaakt maar zonder veel resultaat,ook bezine toevoer na gekeken en werkt allemaal prima, :( ook nieuwe bougies gestoken,weet iemand wat dit probleem kan zijn en wat ik er zelf aan kan doen, bedankt!
:(:(:(
 
Stationair gaat goed? En wegrijden ook, maar dan na korte tijd stotteren?

Ik gok dan op lege vlottebakjes.

Meteen stotteren bij het wegrijden: carb niet goed schoon, of verkeerde afstelling.


Tis maar een gok op afstand (zo, alvast ingedekt ;)).
 
He' Hallo Ik heb een motor suzuki gs 750 van 1970

wat is het probleem nu,ik kan zonder probleem
starten en dan blijft hij zonder probleem mooi
draaien,maar van af dat ik dan vertrek na enkele minuten begint hij te stroppen en komt hij niet goed meer op toeren.ik heb al verschillende malen de carburateurs schoon gemaakt maar zonder veel resultaat,ook bezine toevoer na gekeken en werkt allemaal prima, :( ook nieuwe bougies gestoken,weet iemand wat dit probleem kan zijn en wat ik er zelf aan kan doen, bedankt!
:(:(:(


Ik neem effe aan dat de choke er dan al even af is, of begint het stotteren eigenlijk gelijk als de choke er af gaat?
Als je niet veel van carburateurs weet moet je dit eens lezen:

http://motorvitamine.eu/www.motorvitamine/index.php?topic=27.0
http://members.chello.nl/c.vankessel1/carburateur.html
 
Inderdaad de choke is er dan al even af,
Zou het ook kunnen omdat hij te wijnig stroom krijgt dat hij begint te stotteren want mijn
mijn batterij laad ook niet op als ik er mee rij,ik hang hem dagelijks aan een druppelaar.

In ieder geval bedankt om de handige links door te geven inverb met het afstellen van de
carb, misschien leer ik het nog wel?
 
Oh ik zie dat ik die 2 links al had doorgegeven, ik bedoel er dus niets mee. ;)

Maar een nieuwe accu doet wonderen, dus die zou ik maar eens vervangen. Normaal gesproken wordt je ontsteking gevoed door 14 volt (bij rijdende motor) en als je accu niet bijlaadt is dat maar 10 volt of zelfs nog minder. Dat ga je wel merken in de sterkte van je vonk, dus dat moet je eerst fixen...
 
Zonder luchtfilters rijd hij wel ,en met de luchtfilters er op bigint hij terug te stotteren met gevolg dat hij verzuipt en stil valt .(voordien nooit problemen gehad met deze luchtfilters!)
Weet iemand wat hiervan het probleem is?
 
Eerst die accu in orde maken, dan pas de rest.

Oh ja, je schrijft eerder dat geen verstand hebt van afstellen van carbs en nu stel je dat ie met luchtfilters verzuipt? Hoe weet je dat ie verzuipt?
Ik denk dat je carbs gewoon vuil zijn en hij te weinig benzine krijgt. Zonder luchtfilters is de luchtstroom door je venturi zo groot dat ie genoeg benzine op kan pikken door je sproeiers, maar als de luchtstroom wat minder wordt door de luchtfilters pikt ie minder benzine mee, en loopt ie dus beroerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan