carburateur afstelling Honda CB400f

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.823
1.333
Malden
goedemorgen.

momenteel liggen mijn carbs open voor een revisie (nieuwe sproeiers, naalden, o-ringen, etc.)

mijn Honda cb350f heeft een 400 blok en carbs. de uitlaat (4-2) zijn de bochten van een 350f met op maat gemaakte y-stukken en red-tip semi open uitlaten. Er zijn geen balanspijpjes.

de 400f heeft standaard een 4-1.

wat valt er te zeggen over de sproeier maten, naaldhoogte, etc?

mijn voorlopige conclusie is dat van een 4-1 naar een 4-2 de kans is dat het mengsel wat aan de rijke kant zou kunnen zijn. Maar dat is wel prima (liever dan te arm).

klopt mijn gedachte?
hebben jullie advies?
 
Mijn 350 f heeft nu met een 4-in-1 een hoofdsproeier van #80.
Maar de gasnaalden staan wel een stand lager.
Daarentegen is standaard een #75 voor een 4-in-4 en voor de 400f bij een 4-in-1
Ik zou daarom toch van de standaard #75 uitgaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan