Ik heb een oud blok 160 ccm 4 takt zijklepper. Deze voorzien van een eveneens oude vlottercarburateur ( waarschijnlijk afkomstig van een DKW 100 ccm).
De combinatie levert net iets te weinig vermogen, en dient wat afgesteld te worden.
De bougie is nat en zwart. Maximaal toerental komt bij 3/4 gasschuifstand, en het laatste stukje blijft het toerental gelijk. Even het luchtfilterkapje van de carb gehaald en weer laten draaien. Maximaal toerental komt nu bij 1/2 gasschuifstand. Trek ik de gasschuif verder naar boven zakt het toerental.
Loopt de motor nu te rijk of te arm? Is naast het veranderen van de naald positie in de schuif ook de voltterhoogte van invloed( door de naald in de vlotter te veranderen kan het brandstofniveau in de vlotterkamer gewijzigd worden).
Wat te doen?
De combinatie levert net iets te weinig vermogen, en dient wat afgesteld te worden.
De bougie is nat en zwart. Maximaal toerental komt bij 3/4 gasschuifstand, en het laatste stukje blijft het toerental gelijk. Even het luchtfilterkapje van de carb gehaald en weer laten draaien. Maximaal toerental komt nu bij 1/2 gasschuifstand. Trek ik de gasschuif verder naar boven zakt het toerental.
Loopt de motor nu te rijk of te arm? Is naast het veranderen van de naald positie in de schuif ook de voltterhoogte van invloed( door de naald in de vlotter te veranderen kan het brandstofniveau in de vlotterkamer gewijzigd worden).
Wat te doen?