Carburateur gsx600f

Jarivanwijk

Rookie
1 apr 2019
10
0
Geachte motormuizen,

Ik heb van de week een project motor aangeschaft. Alleen het probleem dat ik nu heb is dat de motor niet goed stationair loopt, wanneer ik gas geef blijft de motor van 1200 touren ineens op 3000 touren hangen. Na veel opzoeken en uit elkaar halen ben ik even ten einde raad. Zelf denk ik dat het probleem in de carburateur zit. In de foto’s die hier onder staan vond ik het ook vreemd dat de buitenste schroef zo goed als dicht sta en de binnenste heel ver open staat. Ik hoor graag tips hoe ik dit zou kunnen oplossen.

In iedergeval al bedankt!
25C8DA04-AAB2-46FE-B8CD-0BDDE08CDC33.jpeg
FAC3E6B5-4D81-47AE-AE05-8CD4516BFA51.jpeg
 
Bij de 1e foto mis je een ringetje van het boutje die je vlotterbakje vasthoud. En hij staat een stukje open zo te zien. De schroefjes op de 2e foto zijn volgens mij om je vlotterbakje leeg te laten lopen.
En het zijn 2 verschillende boutjes. Waarschijnlijk 2 verschillende lengtes.
 
Bedankt ga er straks gelijk naar kijken! Wat ik ook straks had gemerkt is wanneer ik de motor heb aan staan en gas geef ik niet echt een verneveling van benzine ziet. Zou dat ook het probleem kunnen zijn? Want hij gaat wel in toeren omhoog en klinkt voor de rest wel normaal.
 
Motor helemaal originineel?(ik zie dat de luchtfilterbak eraf is)
Hoe is de staat van je inlaatrubbers(valse lucht)?
Je zou de carburateurs een keer eraf kunnen halen om ze goed schoon te maken (sproeiers/kanaaltjes ed).
 
Ja de motor is helemaal origineel. En wil ook die sproeiers schoonmaken alleen gaan die schroeven niet meer los van de kappen omdat ze oud en doorgedraaid is. Dus moet ik nog even een oplossing zoeken.
 
Ja de motor is helemaal origineel. En wil ook die sproeiers schoonmaken alleen gaan die schroeven niet meer los van de kappen omdat ze oud en doorgedraaid is. Dus moet ik nog even een oplossing zoeken.

Een setje JIS-schroevendraaiers is handig met japanse motoren (met gewone kruiskopschroevendraaiers verniel je die JIS kopjes snel)
 
Met een goede zijkniptang of moniertang draai je die schroefjes zo los. Gewoon op de zijkant van de kop goed vast pakken en los draaien. Daarna mooie oplossing nieuwe boutjes of goedkope oplossing sleufjes in de kop zagen
 
Gedaan wat jullie zeiden. Alleen nu is het nieuwe probleem dat die gelijk naar 5-6k touren gaat en niet terug na beneden komt terwijl mijn stationair schroef het gas hendel niet meer aanraakt
 
Ik heb de oorzaak gelukkig gevonden. Gas naald zat niet meer op zijn plek😅. Toevallig nog een tip waarom als ik gas geef naar 3-4K touren die heel langzaam terug gaat maar Mn kabel wel netjes beneden staat. En sorry voor de 100 vragen.
 
Ik heb de oorzaak gelukkig gevonden. Gas naald zat niet meer op zijn plek😅. Toevallig nog een tip waarom als ik gas geef naar 3-4K touren die heel langzaam terug gaat maar Mn kabel wel netjes beneden staat. En sorry voor de 100 vragen.

Dan staat het meestal te arm.
Valse lucht, mengselschroeven niet goed
....
 
Ik heb de oorzaak gelukkig gevonden. Gas naald zat niet meer op zijn plek😅. Toevallig nog een tip waarom als ik gas geef naar 3-4K touren die heel langzaam terug gaat maar Mn kabel wel netjes beneden staat. En sorry voor de 100 vragen.


heel langzaam van 3-4k rpm naar stationair? ik had dat ook met mijn zx6r nadat ik de carbs gereinigd had.
uiteindelijk heb ik de carbs gesynchroniseerd en nu zakt ie meteen mooi terug naar stationair toerental.
 
Ik heb de oorzaak gelukkig gevonden. Gas naald zat niet meer op zijn plek😅. Toevallig nog een tip waarom als ik gas geef naar 3-4K touren die heel langzaam terug gaat maar Mn kabel wel netjes beneden staat. En sorry voor de 100 vragen.
Eerst zorgen dat je zeker weet dat er geen valse lucht is, daarna de carb's synchroniseren. (daar heb je speciaal gereedschap voor nodig)
Als je pech hebt zijn ze niet schoon en loopt hij nog steeds niet lekker, als je het goed wil doen, dan eerst de boel reinigen. (of je daar genoeg kennis voor hebt laat ik aan jezelf om te beoordelen)
 
Mooi dat het is opgelost. Als hij al aardig wat km's heeft gereden, kan het voorkomen dat de de gasschuiven beginnen te slijten. Er verschijnt dan een randje links en rechts. dan gaat hij ook instabiel lopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan