Carburateur HRC Keihin

Slevin

MF'er
7 sep 2005
207
0
Velp
Vandaag heb ik mezelf een kadotje gedaan in de vorm van 2 tweetakt motorblokjes. Eén van de twee motorblokjes, een 125cc van een NSR vermoed ik, is uitgerust met een HRC Keihin SPJ.

De vragen daar over:
- Is het iets speciaals? Kan er zelf namelijk niet veel over vinden.
- Waar kan ik ervoor onderdelen vinden?
 
Zover ik kan zien is er weinig aangebeurd. Vlinderpoortje heeft ie, maar dat lijkt me niet bijster bijzonder. Verder de gewoonlijke spoelpoorten.

Er staat ook niks in gegraveerd verder.

Het is een iets ander model. Er zit aan de bovenkant een soort van potmeter, die via de gasschuif de gasstand bepaald.
 
Laatst bewerkt:
Foto is onderweg!

De oude eigenaar beweerde dat het blok 50 pk heeft, nu weet ik zelf gelukkig wel dat dat een verkoop praatje was maar toen het HRC logo aan de zijkant van de carb zag staan was ik er wel redelijk van overtuigd dat het iets speciaals moest zijn.

Maar het lijkt inderdaad verdacht veel op het plaatje wat x7 postte.
 
Foto is onderweg!

De oude eigenaar beweerde dat het blok 50 pk heeft, nu weet ik zelf gelukkig wel dat dat een verkoop praatje was maar toen het HRC logo aan de zijkant van de carb zag staan was ik er wel redelijk van overtuigd dat het iets speciaals moest zijn.

Maar het lijkt inderdaad verdacht veel op het plaatje wat x7 postte.

Waar vind je zon blokje? ;) :+
 
Het blokje zit bij een kart die ik van de week gekocht heb. Er is wel wat gebeund met kroonsteentjes aan gaskabels en geen koppakking aanwezig bij het blok. Maar deze week krijgt het geheel de benodigde aandacht om het netjes te krijgen.

Foto van de carb:
IMAG0122.jpg


Het blok zelf:
IMAG0127.jpg


Als iemand mij kan vertellen wat voor blok het precies is dan zou ik eind geholpen zijn. Zelf vermoed ik dat het een NSR JC22 blok is, zeker gezien de oliepomp die er op zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan