carburateur knal | hyosung gt 125 2013

nathan524

MF'er
4 nov 2018
34
0
Saasveld
ik heb sinds een paar dagen problemen met m'n motor. Hij start niet meer en geeft een knal uit de carburateur richting de luchtfilter met vol gas geven tijdens het proberen te starten. Dit probleem gebeurde van de een op de andere dag. De laatste rit hield hij ook in op iets hogere snelheid, en na de rit niet meer gestart gekregen. één van de 2 bougies was helemaal zwart maar vonkte nog wel (andere was mooi bruin). Heb deze alsnog vervangen maar probleem is er nog steeds. de linkerkant van de carburateur ook iets afgesteld zodat hij niet meer te rijk rijdt. Maar alsnog niet gestart gekregen. Wat kan dit zijn? moet ik de carb nakijken?
 
Staat ie buiten
Of in regenbui gereden
Poos stil gestaan in een vochtige omgebung?

Wellicht vocht in je brandstofsysteem.

Carb legen, tank controleren,
Geen effect, beetje starterpilot op de carb/ intake manifold spuiten..

Suk7
 
je bougie zit zwart vanwege een probleem waardoor je slechte verbranding hebt, ik zou wat je hebt bijgeregeld aan de carbu al weer terug zetten zoals het was.
klepspeling al ooit gecontroleerd ?
 
je bougie zit zwart vanwege een probleem waardoor je slechte verbranding hebt, ik zou wat je hebt bijgeregeld aan de carbu al weer terug zetten zoals het was.
klepspeling al ooit gecontroleerd ?
Vorig jaar in ongeveer juli is dit gecontroleerd en toen was het nog goed. Maar dan zou de motor het van de één op andere dag niet meer doen als de speling niet meer goed is?
 
Ik heb de specs even opgezocht: het is een tweecilinder met twee carburateurs. Vermoedelijk werkt een van de cilinders niet goed. Dat kan liggen aan ene carburateur of aan de ontsteking, maar het kan ook slechte compressie van die ene cilinder zijn.
 
Wat wil je hier mee zeggen? Snap de comment niet helemaal
Oké, ik zie dat je niet helemaal op de hoogte bent.

Veel motoren hebben een stalen gaasje achter het luchtfilter zitten.
Hetzelfde als vroeger in de mijnen, met mijngas.
Boem, en met gaasje om de vlam geen boem.

Jij hebt een low budget motor die onderhoud nodig heeft.
Misschien dat dat gaatje in de kop, bij de bougie dicht zit, en anders zijn het de carbs/of de kleppen. Maar die waren pasgeleden nog gesteld.

Een boem aan de kant van de carb is niet goed :N
 
😆
okeee. maar dan start hij nog steeds niet
😅


Heb je al gegoogled in duitsland? (Nou, ik wel)

Daar sterft het van die dingen, en dus ook problemen met de carbs, en...
 
Hallo, alle problemen in Duitsland zegt toch niks als hij hier in Nederland staat... :+

Begin eens met de basis.
Lucht, brandstof, vonk.

En wellicht wat meer info, laatste onderhoudsbeurt en wat is er uitgevoerd, onlangs toevallig nog werkzaamheden verricht, carburateurs al gereinigd?
 
Hallo, alle problemen in Duitsland zegt toch niks als hij hier in Nederland staat... :+

Begin eens met de basis.
Lucht, brandstof, vonk.

En wellicht wat meer info, laatste onderhoudsbeurt en wat is er uitgevoerd, onlangs toevallig nog werkzaamheden verricht, carburateurs al gereinigd?
Nee, maar het is wel een low budget merk.

En dan worden er goedkopere onderdelen gebruikt, en dat ga je sneller merken dan bij gerenommeerde merken, toch?

Ik kan me niet voorstellen dat er bijv Keihin carbs onder zitten.
Meer ontvankelijk voor corrosie, enz.
De onderdelen voor een revisie zijn nog duurder dan nieuwe carburateurs.

Google Hyosung en startproblemen, en je krijgt een mooi rij.
En daar in duitsland lopen er veel meer, dus da's lekker makkelijk zoeken naar problemen.


Edit: Mikuni carbs lees ik bij de specie uit 2008.
Zou dus toch mee moeten vallen, want dit is wel een goed merk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, alle problemen in Duitsland zegt toch niks als hij hier in Nederland staat... :+

Begin eens met de basis.
Lucht, brandstof, vonk.

En wellicht wat meer info, laatste onderhoudsbeurt en wat is er uitgevoerd, onlangs toevallig nog werkzaamheden verricht, carburateurs al gereinigd?
De bougies vonken wanneer ik ze buiten de cilinder op de cilinderkop leg, dus ik neem aan dat dat dan goed is? De carburateur heb ik vanmiddag gereinigd (was nog wel schoon) maar hij start nog steeds niet. Ook is er nu weer benzine in de carburateur gelopen na proberen te starten, weet niet of dat voldoende is om te weten of het genoeg benzine krijgt. Maar met starten kon ik de benzine ook wel door de benzinefilter zien stromen (ligt wel maar een klein laagje benzine in de benzinefilter) . Zou misschien mijn benzinekraan kunnen zijn. Daar heb ik wel vaker problemen mee gehad.
Bougiegaatje op de koppen heb ik doorgeprikt maar geen resultaat. Zat ook zo goed als geen troep aan het dingetje dat ik gebruikte om hem door te prikken.
Van lucht zou ik niet weten hoe ik zou moeten checken, met of zonder luchtfilter de motor start met beide niet. luchtfilterelement is ook vrij nieuw (denk zo'n 3 maand)
 
Terug
Bovenaan Onderaan