Carburateur monteren Kawasaki GPX 600R

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoka P

Rookie
28 jan 2008
19
0
Alteveer
Wie kan mij vertellen wat de beste manier is om de carburateurs en de luchtfilterbuisjes vd GPX 600R goed te monteren; Ik heb gewoon te weing ruimte, zie plaatje: vanaf links, frame, luchtfilterhuis, buisjes, carbs, buisjes, cilinderkop. Omdat alles zo strak tegen elkaar aan zit, krijg ik die buisjes niet goed gemonteerd. Zie ik iets over het hoofd?
full
 
Heeft niks met stug te maken. Draai dat rubber maar eens een halve slag (en check de andere rubbers ook ff). Het rubber is nl. NIET recht en door te draaien verander je de hoek. Je zal zien dat eea dan beter/goed aansluit.
Door te draaien verander je de hoek. Halve slag is een schatting in het geval van het rubber op de foto maar het gaat om het idee......
 
Laatst bewerkt:
Siliconen olie of spray is zeker aan te raden. Ik heb ook een GPX gehad, en het blijft een klote-werk. Altijd open klauwen bij het verwijderen of terug plaatsen van de carb's.
Een tip: eerst de blokkant en dan pas de kant van het luchtfilter, die rubbers zijn wat meer flexibel.

En dan is het, wrikken, muchelen en proberen :Y

Succes!
 
Ik ga het proberen. Ik kreeg het idee dat er een compleet andere, nog niet door mij ontdekte manier moest zijn, bijv. het luchtfilter op 1 of andere manier wegdraaien. Ik kon me nl. niet voorstellen dat het werkelijk zo'n gemochel zou zijn.
 
Ik heb precies zo'n GPX en na lang kijken heb ik uiteindelijk besloten om de motor maar weg te brengen naar iemand die er voor doorgeleerd heeft.

Ik vroeg me af hoe je die carbs er eigenlijk uberhaupt al tussenuit krijgt. Er is compleet geen ruimte om iets aan de kant te schuiven of te drukken. Als ik dit topic eens bekijk zou ik dus denken dat de beste volgorde is om:

1. De rubbers aan de kant van het luchtfilterhuis met een fohn warm maken
2. De rubbers aan luchtfilterhuis zijde los te halen van de carbs en luchtfilterhuis
3. Door de vrijgekomen ruimte de carbs als een geheel van het blok naar achteren te trekken zodat ze los zijn.

Klopt dat?
 
Ik heb precies zo'n GPX en na lang kijken heb ik uiteindelijk besloten om de motor maar weg te brengen naar iemand die er voor doorgeleerd heeft.

Ik vroeg me af hoe je die carbs er eigenlijk uberhaupt al tussenuit krijgt. Er is compleet geen ruimte om iets aan de kant te schuiven of te drukken. Als ik dit topic eens bekijk zou ik dus denken dat de beste volgorde is om:

1. De rubbers aan de kant van het luchtfilterhuis met een fohn warm maken
2. De rubbers aan luchtfilterhuis zijde los te halen van de carbs en luchtfilterhuis
3. Door de vrijgekomen ruimte de carbs als een geheel van het blok naar achteren te trekken zodat ze los zijn.

Klopt dat?

Ooit een CBX750F gehad en die had 0.00 ruimte, ook een allemachtig gekloot om die carbs eraf te krijgen. Bij de meeste motoren is het echter zo gepiept als je eerst de complete luchtfilter-unit verwijdert. Bij de CBX was je echter al een 20 minuten bezig om die luchtfilterkast te verwijderen, bij mij F heb ik dat in vijf minuten gedaan. Ik weet niet hoe het zit bij de GPX/Z'en, maar misschien is dat een oplossing.
 
Ja dat is bij de GPX ook een drama, het luchtfilterhuis krijg je er in z'n geheel niet uit zonder eerst de caburateur te verwijderen. Maar het hoort blijkbaar zo'n priegelwerk te zijn.

Ik vraag me wel eens af of ze bij de productie van zo'n motor ook wel eens denken aan de sleutelaars/dealers die onderhoud moeten plegen aan de fietsen.
 
Ooit een CBX750F gehad en die had 0.00 ruimte, ook een allemachtig gekloot om die carbs eraf te krijgen. Bij de meeste motoren is het echter zo gepiept als je eerst de complete luchtfilter-unit verwijdert. Bij de CBX was je echter al een 20 minuten bezig om die luchtfilterkast te verwijderen, bij mij F heb ik dat in vijf minuten gedaan. Ik weet niet hoe het zit bij de GPX/Z'en, maar misschien is dat een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan