Carburateur motor blijft naar brandstof stinken tijdens stilstand

MP_NL

Maarten
Donateur
4 mei 2009
14.789
4.857
Twente
Hallo Allemaal,

Ik heb een Yamaha SZR 660 waarop 2 mikuni RS carburateurs gemonteerd zitten.
Deze blijft naar brandstof stinken als hij geparkeerd staat in de garage, er is echter geen zichtbare lekkage.

Ik heb de carburateurs gedemonteerd om te kijken of deze ergens lekken.
Om daarachter te komen heb ik de carburateurs in een bak op de grond gezet met wat schone papier doeken er omheen, en een lange doorzichtige brandstofslang vol brandstof aangesloten.

Na een paar uur is het brandstof niveau in de slang behoorlijk gezakt ik denk 1 a 2 cm per uur. Echter is er nergens gelekte brandstof te zien.
Deze brandstof verdwijnt dus al het ware, en is nergens terug te vinden.

2 vragen

1. Aangezien mijn carburateur kennis beperkt is weet ik niet zo goed of dit normaal is, een carburateur houd volgens mij altijd een kleine open verbinding met de buitenlucht. Maar zou dit zo snel verdampen?

2. Ik heb de float needles & zittingen schoongemaakt, zagen er prima uit. Stel dat deze toch lekken, waar zou ik dan de brandstof terug moeten vinden? zou het er dan via de overlopen uit moeten lopen?


Verdere info: Motor heeft een benzine kraantje wat onbereikbaar is zonder de tank uit te bouwen. Ik heb nu wel een los kraantje besteld om tussen de slang te zetten. Maar zou liever het basis probleem oplossen.
 
1594322982609.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan