ikke_zxr400
Rookie
- 26 jun 2012
- 19
- 3
Dag Motorrijders,
Sinds 2006 bezit ik al mijn Kawasaki ZXR400 bj. 1999. De laatste jaren heeft deze binnen droog stilgestaan.
Onlangs weer wat meer tijd en het begon weer te kriebelen. Alvorens haar uit de winterslaap te kussen was wat liefde nodig vond ik.
Dus het volgende gedaan:
- nieuwe accu
- nieuwe olie + oliefilter
- nieuwe koelvloeistof
- nieuw K&N luchtfilter
- carburateurs ultrasoon laten reinigen bij een onderhoudsbedrijf in de buurt
- bougies gereinigd
- nieuwe remvloeistof (moet nog)
Nu is ze wel wakker, maar de carburateurs "verzuipen" haar en loopt het over via de carburateuroverloop.
Gisteren ook nog wat pakkingen van de carburateurs vervangen, want daar lekte ze ook, maar dat was niet de oplossing.
Vandaag zelf ook maar eens de carburateurs opengemaakt, al het kleine spul nog eens ultrasoon gereinigd in de dasty en de sproeiers eens doorgeprikt met een staalborstelhaartje.
Helaas nog steeds overloop en dan start ze daarna ook niet meer. Nu heb het onderhoudsbedrijf maar eens geappt, maar zelf denk ik aan de vlotternaald.
Wat denken jullie?
Ben wel benieuwd. Wellicht de hoofdsproeiers, stationair sproeiers en vlotternaalden vervangen?
Alvast bedankt voor de tips!
Sinds 2006 bezit ik al mijn Kawasaki ZXR400 bj. 1999. De laatste jaren heeft deze binnen droog stilgestaan.
Onlangs weer wat meer tijd en het begon weer te kriebelen. Alvorens haar uit de winterslaap te kussen was wat liefde nodig vond ik.
Dus het volgende gedaan:
- nieuwe accu
- nieuwe olie + oliefilter
- nieuwe koelvloeistof
- nieuw K&N luchtfilter
- carburateurs ultrasoon laten reinigen bij een onderhoudsbedrijf in de buurt
- bougies gereinigd
- nieuwe remvloeistof (moet nog)
Nu is ze wel wakker, maar de carburateurs "verzuipen" haar en loopt het over via de carburateuroverloop.
Gisteren ook nog wat pakkingen van de carburateurs vervangen, want daar lekte ze ook, maar dat was niet de oplossing.
Vandaag zelf ook maar eens de carburateurs opengemaakt, al het kleine spul nog eens ultrasoon gereinigd in de dasty en de sproeiers eens doorgeprikt met een staalborstelhaartje.
Helaas nog steeds overloop en dan start ze daarna ook niet meer. Nu heb het onderhoudsbedrijf maar eens geappt, maar zelf denk ik aan de vlotternaald.
Wat denken jullie?
Ben wel benieuwd. Wellicht de hoofdsproeiers, stationair sproeiers en vlotternaalden vervangen?
Alvast bedankt voor de tips!