Carburateur overstroomd zxr400

ikke_zxr400

Rookie
26 jun 2012
19
3
Dag Motorrijders,

Sinds 2006 bezit ik al mijn Kawasaki ZXR400 bj. 1999. De laatste jaren heeft deze binnen droog stilgestaan.
Onlangs weer wat meer tijd en het begon weer te kriebelen. Alvorens haar uit de winterslaap te kussen was wat liefde nodig vond ik.
Dus het volgende gedaan:
- nieuwe accu
- nieuwe olie + oliefilter
- nieuwe koelvloeistof
- nieuw K&N luchtfilter
- carburateurs ultrasoon laten reinigen bij een onderhoudsbedrijf in de buurt
- bougies gereinigd
- nieuwe remvloeistof (moet nog)
Nu is ze wel wakker, maar de carburateurs "verzuipen" haar en loopt het over via de carburateuroverloop.
Gisteren ook nog wat pakkingen van de carburateurs vervangen, want daar lekte ze ook, maar dat was niet de oplossing.
Vandaag zelf ook maar eens de carburateurs opengemaakt, al het kleine spul nog eens ultrasoon gereinigd in de dasty en de sproeiers eens doorgeprikt met een staalborstelhaartje.
Helaas nog steeds overloop en dan start ze daarna ook niet meer. Nu heb het onderhoudsbedrijf maar eens geappt, maar zelf denk ik aan de vlotternaald.
Wat denken jullie?
Ben wel benieuwd. Wellicht de hoofdsproeiers, stationair sproeiers en vlotternaalden vervangen?
Alvast bedankt voor de tips!
 
Ik zou in elk geval de vlotternaalden vervangen.

Maar het klinkt alsof je willekeurig aan het werk bent gegaan, gewoon maar wat onderdelen schoon gemaakt en wat pakkingen gedaan.

Zorg dat je ALLE pakkingen hebt gedaan en ALLES netjes gereinigd hebt en hij zal weer lopen als vanouds. En zo heel veel meer kost dat niet.
 
Het overlopen van een carburateur is in bijna 100% van de gevallen het gevolg van een niet afsluitende vlotternaald en in de zeldzame andere gevallen komt het door een lekke vlotter.

Het werkt ongeveer net als de stortbak van een toilet, als de bak vol is gaat de drijver de toevoer afsluiten.
 
ik wil ook wat zeggen :Y
het rubbere puntje op een vlotternaald heeft maar een minimale oneffenheid/beschadiging nodig om niet meer af te dichten.
je hebt soms eigenlijk een loep nodig om het te kunnen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan