Carburateur probleem gsx-r 750w

hetkotje

Die hard MF'er
8 mrt 2007
726
0
Er is spontaan een probleem ontstaan bij mijn 750w.
Ik had de tank van de motor verwijderd om de bougies te vervangen.

Bij het terug monteren van de tank kwam er benzine uit, de vacuüm aansluiting op de carburateur. Op deze aansluiting heeft overigens nooit een slangetje gezeten. Misschien heeft dit te maken omdat er powerfilters opzitten.
Het probleem doet zich alleen voort bij de 2 rechter carburateurs.

Het enigste wat ik heb gedaan aan de carburateurs is het schroefje opengedraaid van de vlotterbak en de carburateurs op de kant gehad omdat de gaskabel goed aantesluiten.

Op de foto zie je de benzine slang zitten. Boven de benzine slang aansluiting zit de vacuum aansluiting waar de benzine uitstroomt.

2lstcw4.jpg


Iemand een vermoede wat het probleem is.
 
Ik zie niks raars aan mijn vlotternaalden. Ze gaan netjes op en neer.

Maar het is dan toch vreemd dat het spontaan niet meer goed afsluit?
Want het benzine zijkt er uit met een grote straal.
 
Weet je wel zeker dat je naar de VLOTTERnaalden hebt gekeken?

Beweging is natuurlijk een goed ding maar het gaat om het sluitpuntje of de tegen-opvang daarvan, vaak kunstrubber spul dat bij vervorming/uitharding ellende geeft. Bekijken onder microscoop.
 
Inderdaad, vlotternaalden.

Pas heb ik een lekkende bandit gehad. De vlotternaalden zagen er nog goed uit, als ik de carbs op z'n kop hield en in de benzine inlaat blies leken ze af te dichten maar de benzine zeek eruit! Nieuwe vlotternaaldjes en alles was weer OK.

Maar als ik je opmerking over op en neer gaan goed begrijp heb je naar je gas naalden gekeken, niet naar je vlotternaalden. De vlotternaalden zitten vast aan je vlotter, de vlotter bungeld in je vlotterbakje :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan