carburateur probleem

japer

Rookie
8 nov 2020
3
0
Goede morgen,

Sinds 2 weken ben ik in bezit van een GS500. Nu was bij de aankoop al bekend dat hij niet zo lekker liep.
Afgelopen dagen heb ik de carburateur schoongemaakt, en weer terug geplaats. Nu krijg ik de motor dus niet meer aan de praat zonder eerst een scheut remreiniger in het lucht filter te spuiten. Ik heb voor de rest niks aan de carburateur veranderd heb alleen de sproeiers eruit gehaald en doorgespoten met carburateur reiniger alsmede de vlotter kamer. Hebben jullie enig idee waaraan het kan liggen?

Alvast bedankt!
 
Carter ventilatie net gecheckt, ziet er allemaal goed uit maar evengoed bedankt voor de tip!
Net ook even gekeken of hij valse lucht aanzuigt, maar dat is ook niet het geval. Ik moet iets over hoofd hebben gezien maar wat daar ben ik nog niet achter.
 
Als ie 't wel doet met remreiniger, dan vrijwel zeker dat er geen/ onvoldoende benzine wordt toegevoegd.
Alle filters, slangen en doorgangen schoon, vanaf onder je tankdop totaan inlaatkanaal van het blok. Check-check-check.................. :P
Is het zeker dat de carb weer 100% goed in elkaar is gezet?
 
als hij helemaal niets doet, waarschijnlijk de vlotter/vlotternaald verkeerd gemonteerd, dat is het enige obstakel naar brandstof in de carb...
heb je het kraantje wel op PRI staan??
 
Bedankt voor de tips!
benzine kraan staat inderdaad op pri en zodra ik de vlotterbak aftap bout open draai loopt er benzine uit. Het is ook alleen het starten wat niet lukt, zodra de motor loopt dan blijft hij ook lopen. Zal morgen nog maar eens de carb openhalen en opnieuw bekijken. Heb ook de instructies nog eens er op na gelezen, het enige wat ik niet heb gedaan is de vlotter hoogte gemeten, zal daar morgen ook is naar kijken. Inderdaad het is een vacuum bediende benzine kraan maar tijdens het starten laat ik hem gewoon op de pri stand staan. Morgen zal ik hopelijk meer weten;)
 
Er is dus wel een vonk, want hij loopt wel op remmenreiniger.

Klaarblijkelijk is er ook benzine in de carburateur, want die loopt eruit via de drain screw als je die open draait. Daarom zal dus zal ongetwijfeld het staionair circuit in de carburateur body wel potdicht zitten.
Je zal niet de eerste zijn die alles heeft 'schoongemaakt' maar in werkelijkheid alles nog dichter heeft weten te frotten/wat Jan Bros al zei.

Je spreekt overigens van 'carburateur'
Volgens mijn bescheiden informatie heeft een GS twee carburateurs.....

Kwam er hier laatst ook eentje binnen met een Rebel 450. Beide stationair sproeiers potdicht en de mixture schroefjes helemaal dichtgedraaid. Ja zegt ie, hij start wat moeilijk. Joh....
 
Terug
Bovenaan Onderaan