carburateur R1 schoonmaken, controleren en afstellen

tom19

MF'er
7 mrt 2005
103
0
helvoirt
mijn yamaha R1 uit 2000 liep heel slecht, bij koude motor stotterde de motor, hij begon ook benzine te lekken, eerst een klein beetje, later lag er echt een hele plas onder motor.
de benzine die lekte kwam uit het ontluchtingsslangetje die onder bij mijn standaard zit

nu heb ik mijn carberateur gedemonteerd.
aan de vlotternaalden is niks te zien, ook de o ringetjes wat om het pijpje zit waar de vlotternaald in gaat zien er nog goed uit (wat moet hier aan te zien zijn als dit niet goed is?) als ik in het pijpje kijk waar de vlotternaalden in zitten zie ik wel wat beschadigingen (helemaal onderin dus dit zal geen kwaad kunnen voor de afdichting.
wat kan hier de reden van zijn? zou dit vuil kunnen zijn?
waar moet ik nog meer naar kijken om het lek op te sporen?
 
origineel kan je deze toch niet kopen? dan moet je toch de volledige vlooternaadlen vervangen dacht ik.
de ringetjes zijn wel benzine bestendig (zijn o ringetjes voor dit soort toepassingen (automotive) het zijn idd de ringetjes die om het busje heen zitten waar de vlotternaalden in vallen.

nu wou ik meteen goed doen door mijn gaskabel ook te vervangen (deze was namelijk kapot bij het stelmechanisme)
dus ik een andere kabel besteld, kom ik erachter dat ik een R6 gashendel heb.
dus vervolgens ook een r6 kabel besteld, nu past deze niet (de buitenkabel is te lang) waardoor ik hem niet op de carberateur krijg.
heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,

Tom v drunen
 
Terug
Bovenaan Onderaan