Carburateur reinigen met aditief

System32

MF'er
21 nov 2017
128
30
België
Hoihoi,

Wat zitten zoeken op het forum maar niet direct gevonden.

Zijn er mensen die af en toe carburateur reiniger vloeistof toevoegen aan hun tank. Zoja welk merk ?

Alvast bedankt!
 
onder het motto "baadt het niet schaadt het niet" al jaren een goudmijn voor de fabrikanten ervan.

in Belgie weet niemand wat Forte is , en neen ook alle anderealternatieven worden dood gezwegen. Net goed genoeg voor goed gelovige zieltjes op Quantum channel en aanverwanten.

Maar hey, voor dat geld kunnen we het best wel eens proberen he ... :')
 
Een flinke vervuiling is het niet maar ik merk (vermoed) dat er stilaan wat vervuiling komt. Bij het starten staat de choke open en moet ik even wat gas bijgeven. Daarna loopt alles wel vlotjes.

Ik kan uiteraard ook de carbu er af halen en reinigen maar momenteel niet echt de tijd om alles van de cb500s af te halen.

Vandaar dat ik eens zo een "oplossing" wil uittesten :)

Mensen met (positieve) ervaring ?
 
ik zou er geen wonderen van verwachten.

Ik wil graag jullie proefkonijn zijn *O*

EDIT:

Na wat zoeken heb ik veel hits op Forte op dit forum.

Als ik de website bekijke dan staat er dit:
Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, tot en met E10

Nu ik tank altijd 98 bij total. E10 is 95. Kan ik dit product dan wel gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag jullie proefkonijn zijn *O*

EDIT:

Na wat zoeken heb ik veel hits op Forte op dit forum.

Als ik de website bekijke dan staat er dit:
Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, tot en met E10

Nu ik tank altijd 98 bij total. E10 is 95. Kan ik dit product dan wel gebruiken ?
Ja natuurlijk,er staat toch ALLE soorten benzine.
 
onder het motto "baadt het niet schaadt het niet" al jaren een goudmijn voor de fabrikanten ervan.

in Belgie weet niemand wat Forte is , en neen ook alle anderealternatieven worden dood gezwegen. Net goed genoeg voor goed gelovige zieltjes op Quantum channel en aanverwanten.

Maar hey, voor dat geld kunnen we het best wel eens proberen he ... :')
Forte werkt echt,ik heb er zelf bijgestaan dat na een flesje in de tank van een ZZR1100 de waardes duidelijk verbeterde.
 
Geloof heeft er niet zo veel mee te maken. Een Triumph Speed Four, met meer dan 100.000 km op de teller liep niet meer goed stationair en wat onregelmatig. Een restant van een flesje Wynn's injector clean in de tank en de motor liep meteen al beter, en de volgende dag weer helemaal goed.
 
ik ben geen voor of tegenstander van WD40, maar DAT vind ik dan weer een TOP produkt kwa effektieve werking vergeleken met al die "reinigingsmiddletjes".
gewoon omdat het kan, tegendraads blijven doen ...O-)
 
Ik wil graag jullie proefkonijn zijn *O*

dan stel ik voor dat je een reserve sleutel aan je buurman/lief/moeder/... geeft met de opdracht "kap binnen nu en eind juli eens een flesje forte in mijn tank", en laat dan eens weten of je geraden hebt wanneer het gebeurt is. pas dan heb je een objectief resultaat. Als je het op voorhand weet , ben je automatisch al niet meer objectief.
 
Toen ik mijn 1000 kocht liep hij belabberd... afslaan 2 of 3 cilinders niet lopen
Ik heb 2 dingen tegelijk gedaan. De liter benzine die er nog in zat met verse 98 aangevuld en een fles forte eringegooid. Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat de probleemoplosser is geweest maar ik neig er erg naar om met Janbros mee te denken. De 600s starten belabberd en hebben alebei hun dosis forte gekregen. Zover zonder overtuigend resultaat
 
Alleen al de concentratie doet twijfels opwerpen, een flesje van een kwart liter op een tank van 15 is een verhouding van 1 op 60...Wat voor kracht kan er dan nog in die verdunning zitten. Ik heb het puur in een vervuilde vlotterkamer gegooid, met als resultaat???? :N
Die was in de ultrasoon na 7 minuten als nieuw
 
Alleen al de concentratie doet twijfels opwerpen, een flesje van een kwart liter op een tank van 15 is een verhouding van 1 op 60...Wat voor kracht kan er dan nog in die verdunning zitten. Ik heb het puur in een vervuilde vlotterkamer gegooid, met als resultaat???? :N
Die was in de ultrasoon na 7 minuten als nieuw
Als je een dopje wasmiddel in de wasmachine stopt heb je na afloop een schone was. Met alleen water niet.
 
Als je een dopje wasmiddel in de wasmachine stopt heb je na afloop een schone was. Met alleen water niet.

Ja, dat is zo....


Hoihoi,
Wat zitten zoeken op het forum maar niet direct gevonden.
Zijn er mensen die af en toe carburateur reiniger vloeistof toevoegen aan hun tank. Zoja welk merk ?
Alvast bedankt!
probeer het dus eens met een dopje wasmiddel... :+


Niet doen hoor, Leip :P
 
vorig jaar problemen gehad met de vulcan omdat ik daar de balen in had een andere motor gekocht.
De vulcan wel weer lopende gekregen , omdat hij nog een jaartje stil zou staan ook forte in de tank gegooid.( forte 2)
Deze zomer weer gestart en dit ging probleemloos.
Gelijk forte 1 erin gegooid voor reininging .
Hiervoor wou hij regelmatig afslaan . nu dus helemaal geen problemen meer.
Ik weet niet of het aan forte licht maar ik ben bang dat het een goede invloed heeft gehad.
 
Oke mensen, gisteren was de tank leeg (letterlijk op de pechstrook van autostrade stil gevallen, gelukkig hebben we het reservekraantje). Naar het tankstation en eerst een bus KENT ingegooid. Daarna 70 km gaan rijden.

Deze namiddag eens koud starten. Ik ben benieuwd (al begin ik te vermoeden dat het de batterij is.. ook maar uitmeten)
 
Vorig jaar in mijn VFR liqui moly Injection reiniger gedaan omdat hij rommelig liep....nogal schokkerig in de lagere toerentallen. Resultaat nadien is dat hij stukken beter loopt....kennelijk geholpen. Grote vervuilingen denk niet dat je met een potje reiniger mee kunt oplossen. Maar gelijk hele set injector trein te demonteren had ik geen zin.

Trouwens, ik vind die potjes van forte duur bij motorzaken in NL, in DL bij de ATU goedkoper, benzine ook....:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan