Carburateur schroeven onderscheiden

Loemoemba1

Rookie
10 jul 2021
26
2
Sinds vorige week heb ik andere uitlaten en begint mijn Kawasaki VN1500 uit '93 aardig te knallen. Nou is mij verteld dat dat komt doordat er te weinig lucht toevoer is.
Nou moet ik dus de luchtschroef zien te vinden op mijn carburateur. Heeft iemand een uitleg over hoe je de luchtschroef kan onderscheiden van de benzine schroef? Op de foto is mijn Carburateur te zien!

Ik ben erg benieuwd

#Lerenomtesleutelen.nl
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-10-18 at 15.16.12.jpeg
    WhatsApp Image 2021-10-18 at 15.16.12.jpeg
    145,3 KB · Weergaven: 86
er zit geen luchtschroef op.

de mengselschroef zit onderop, in het midden van de foto

de mengsel schroef regelt de hoeveelheid brandstof bij deze carburateur
 
Kan ik even testen. Al vind ik het niet een fijn idee om mijn hand daar te hebben als hij zo enorm knalt.
Zijn er meerdere manieren om dit te testen?

Heel even zelf nadenken hoe je een uitlaat nog meer zou kunnen afsluiten kan niet zo heel moeilijk zijn, toch ?
Anders denk ik dat zelf sleutelen niet voor je weggelegd is.
 
Heel even zelf nadenken hoe je een uitlaat nog meer zou kunnen afsluiten kan niet zo heel moeilijk zijn, toch ?
Anders denk ik dat zelf sleutelen niet voor je weggelegd is.
Snap de meerwaarde niet echt van dit bericht. Als er een bepaalde ''beste'' methode is, dan is het toch niet heel raar dat ik het even vraag? Daar is overigens een forum (zeker dit topic) voor bedoeld ;)
 
Snap de meerwaarde niet echt van dit bericht. Als er een bepaalde ''beste'' methode is, dan is het toch niet heel raar dat ik het even vraag? Daar is overigens een forum (zeker dit topic) voor bedoeld ;)

De beste methode werd al aangegeven in de reply waar je op reageerde.

Of ga je er vanuit dat we de beste methode altijd geheim houden tot er nogmaals expliciet naar gevraagd word :?

De meerwaarde is dat ik probeer je zelfredzaamheid te stimuleren bij eenvoudige vraagstukken.
Maar als t niet aan je besteed is heb ik dat snel in de gaten hoor. Succes !
 
De beste methode werd al aangegeven in de reply waar je op reageerde.

Of ga je er vanuit dat we de beste methode altijd geheim houden tot er nogmaals expliciet naar gevraagd word :?

De meerwaarde is dat ik probeer je zelfredzaamheid te stimuleren bij eenvoudige vraagstukken.
Maar als t niet aan je besteed is heb ik dat snel in de gaten hoor. Succes !
Dat gaat een lange discussie worden.. Thanks voor je input in elk geval!
 
Kan ik even testen. Al vind ik het niet een fijn idee om mijn hand daar te hebben als hij zo enorm knalt.
Zijn er meerdere manieren om dit te testen?
Wellicht vroeg TS niet naar een andere manier om de uitlaat dicht te houden maar waar ik aan denk, een spuitbusje uitlaatgasdetectie bij koppelstukken of cilinderaansluiting (zoals bij gaslekken :? ), co meting om het afkomende mengsel te controleren, meting op de lambda sonde, uitlaat van achter af onder druk zetten en de bellenblaasfietsbandmethode te gebruiken, whatever meer je kan verzinnen en waarvan ik, net als van het genoemde het bestaan niet afweet.



Met je voet, en een ouwe handdoek er tussen.
Dit is namelijk dezelfde manier anders uitgevoerd, Moet dat trouwens een ouwe handdoek zijn?


🤷‍♂️
😘
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de reactie van MBM wel, als je niet de mengselregelschroef van de carburateur van je eigen motor weet te vinden, en je dit soort dingen door anderen laat aanpraten, is het misschien beter dat je de motor naar iets/iemand brengt die het wel snapt.
-Niet lullig bedoeld-

Andere, wellicht betere oplossing is de originele dempers er weer onder zetten.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso begrip voor alle goed bedoelde antwoorden. Alleen denkt men te letterlijk. Als de beide moderatoren de meerdere mogrlijkheden van intrpretatie van TS's "meerdere mogelijkheden" wat fantasierijker opgevat hadden zouden ze wellicht een antwoord hebben dat minder onzin dan mijnes bevatte. En het flexibelere denken heb ik met de oude handdoek nog wat benadrukt.
Oh, en verwijzen naar een garage ga ik niet doen, ik sloopte ook mijn eerste carburateurtje, gelukkig van een mobyletje.
 
Sinds vorige week heb ik andere uitlaten en begint mijn Kawasaki VN1500 uit '93 aardig te knallen. Nou is mij verteld dat dat komt doordat er te weinig lucht toevoer is.
Nou moet ik dus de luchtschroef zien te vinden op mijn carburateur. Heeft iemand een uitleg over hoe je de luchtschroef kan onderscheiden van de benzine schroef? Op de foto is mijn Carburateur te zien!

Ik ben erg benieuwd

#Lerenomtesleutelen.nl
kawasaki-vn1500a7-vulcan-88-1993-usa-california-canada-carburetor-parts_bigkae0362e1612_c9f7.gif

Nummero 16014 is het schroefje voor het stationairmengsel. Verder uitdraaien is rijker, verder indraaien is armer.

Gaat je alleen bij stationair of in elk geval gas los helpen. De echte oplossing is natuurlijk een run op een testbank.
 
kawasaki-vn1500a7-vulcan-88-1993-usa-california-canada-carburetor-parts_bigkae0362e1612_c9f7.gif

Nummero 16014 is het schroefje voor het stationairmengsel. Verder uitdraaien is rijker, verder indraaien is armer.

Gaat je alleen bij stationair of in elk geval gas los helpen. De echte oplossing is natuurlijk een run op een testbank.
Dank voor je reactie. Het is inderdaad bij stationair en gas los! :D
 
De beste methode werd al aangegeven in de reply waar je op reageerde.

Of ga je er vanuit dat we de beste methode altijd geheim houden tot er nogmaals expliciet naar gevraagd word :?

De meerwaarde is dat ik probeer je zelfredzaamheid te stimuleren bij eenvoudige vraagstukken.
Maar als t niet aan je besteed is heb ik dat snel in de gaten hoor. Succes !
Nauw nee hoor, ik denk nog steeds niet dat jij snapt waar een forum voor bedoelt is.
Misschien eerst een tijdje meelezen voordat je reageert jongeman.
 
Sinds vorige week heb ik andere uitlaten en begint mijn Kawasaki VN1500 uit '93 aardig te knallen. Nou is mij verteld dat dat komt doordat er te weinig lucht toevoer is.
Nou moet ik dus de luchtschroef zien te vinden op mijn carburateur. Heeft iemand een uitleg over hoe je de luchtschroef kan onderscheiden van de benzine schroef? Op de foto is mijn Carburateur te zien!

Ik ben erg benieuwd

#Lerenomtesleutelen.nl
je hebt of een luchtschroef of een benzineschroef, als men het heeft over de mengselschroef. Deze schroef, samen met je stationair sproeier bepaalt je mengsel bij stationair en oppakken, zoals eerder genoemd is dit een mengselschroef dus indraaien is minder brandstof en andersom.

Ik zou beginnen om te kijken of de schroeven op beiden carburateurs een gelijk aantal slagen uitgedraaid zijn , dan weet je de instelling waarmee je begint, bij de standaard uitlaat kan dat misschien geen probleem zijn als ze niet (meer) gelijk staan, maar dan weet je het iig zeker.
En kan je het altijd terug zetten hoe het was als aanpassen niet het gewenste effect geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan