Carburateur spuwt benzine Xs650

uzi-san

MF'er
20 jul 2009
66
3
Goedenavond allemaal,

Ik heb de carburateurs van mijn slecht lopende xs650 project gereviseerd middels een revisie setje. Nadat ik de benzine kraan opende spuwde de linker carburateur volop benzine er uit. Ik heb de vlotterhoogte ingesteld. Dit gaf geen effect. Vervolgens heb ik de gasnaald in de middelste stand gezet in plaats van op de hoogste. Hiermee leek het probleem opgelost.
Vandaag startte ik de motor. Bij dezelfde carburateur kwam er wat olie uit de pakking van het vlotterbakje. Vlotterbakje heb ik vervolgens leeg laten lopen. Er leek geen olie bij te zitten. Wel was het oliepeil te hoog. Ik heb wat olie afgetapt.
Nadat ik de olie had afgetapt, zette ik de benzine kraan aan en de benzine liep er aan de onderkant even hard weer uit. Ik heb er een filmpje van gemaakt en toegevoegd via onderstaande link. Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
Heel hartelijk dank alvast!

 
Laatst bewerkt:
Bij het blazen ontsnapte er geen lucht als ik de vlotters omhoog hield. Toch maar het vlotter niveau wat bijgesteld ondank dat ze nu iets afwijken van de gegevens uit het werkplaats handboek. Tot nu toe lekken de carburateurs niet meer! Bedankt voor het meedenken allemaal!

Jij maakt iedere techneut hier niet wijs dat een minimale afstelling aan vlotterniveau deze waterval van brandstof ineens stopt.
 
Ik hoop van harte dat het toch is opgelost. Wat ik zelf denk is dat de vlotter net tegen het metaal van de carburateur kwam waardoor hij niet helemaal sloot. Maar ik ben zelf zeker geen expert. Mocht u nog zaken hebben die ik kan controleren, dan hoor ik dat heel graag!
Wellicht dat ik nog het brandstofniveau ga controleren met doorzichtige slangetjes aan het
buisje van het vlotterbakje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan