Carburateur Suzuki GS450L

MichelN

Rookie
19 jul 2017
9
0
Hallo MF-ers,
Onlangs geweldig geholpen met de bandenkeuze voor de Suzuki GS450L (1981, USA model) waar mijn vrouw op rijdt. Deze staat nu op Dunlop K460's. Inmiddels is deze customized motor - was een choppert nu een scrambler - voorzien van een "nieuwe" startmotor en RVS remleidingen voor de voorrem. Nu doet zich het volgende probleem voor: Een kapotte O-ring in de carburateur. Is de originele carburateur zomaar te vervangen door de carburateur van een later model? Zie graag advies tegemoet. Groet,
Michel.
 

Hoi Janbros,
Dat is precies het punt... De aangeboden onderdelen zijn allemaal voor een nieuwer model Suzuki GS450L, vanaf 1984. De motor die ik hier heb staan is van 1981. Bij Den Biggelaar in Boxtel heb ik nu een carburateur (en revisiesetje) van het nieuwere model gekocht. Maar als ik hier op Motor Forum op zoek ga naar topics over dit onderwerp kom ik allemaal verhalen tegen waaruit op te maken is dat het lucht/brandstofmengsel nauw luistert bij deze 2-pitter. Vandaar mijn vraag: Weet iemand of ik de originele carburateur zomaar kan vervangen door een carburateur van een jonger model? In ieder geval dank alvast voor het meedenken! Groet,
Michel.
 
wat laat om dat nu nog te vragen : je hebt ze al gekocht, proberen maar hè.

en desnoods (laten) afstellen.
 
Hoi Michel, ik weet niet waar je vandaan komt , ik heb nog wel 2 reserve carburateurs liggen . je zou ze even kunnen lenen.

Maar zoveel verschil zit er toch niet in die carburateurs. Nu weet ik niet wat er op een amerikaans model zit.

En wat betreft dat lucht/brandstofmengsel dat valt ook wel mee, mits je de orginele luchtfilters hebt.

En welke O-ring is er kapot,
 
Hoi Michel, ik weet niet waar je vandaan komt , ik heb nog wel 2 reserve carburateurs liggen . je zou ze even kunnen lenen.

Maar zoveel verschil zit er toch niet in die carburateurs. Nu weet ik niet wat er op een amerikaans model zit.

En wat betreft dat lucht/brandstofmengsel dat valt ook wel mee, mits je de orginele luchtfilters hebt.

En welke O-ring is er kapot,

Goedenavond Superrobke,
Excuses, druk-druk-druk, maar ik heb je reactie gemist. Dank voor het aanbod van de leencarburateurs. Inmiddels heb ik de motor + vervangende onderdelen bij de plaatselijke motormagiër neergezet. Na wat knutselen, pielen en een paar honderd Euro verder zit de vervangende carburateur er op (inclusief revisiesetjes) en het ding is ultrasoon gereinigd. Ik kan helaas niet meer achterhalen welke O-ring defect was in de originele carburateur. In de huidige carburateur is alles OK maar het probleem is er nog: Het gas blijft hangen. Advies is om er zo maar 's eventjes mee te rijden om te zien of het probleem vanzelf over gaat... Het alternatief dat geboden wordt is gaan friemelen aan het inlaatsysteem. Zonder garanties. Dus eerst maar 's rijden, kijken of het te doen is en zien of er wat gebeurt. Mooi spul, zo'n ouwe Suzuki maar het zijn wel projectjes! Groet,
Michel.
 
wat laat om dat nu nog te vragen : je hebt ze al gekocht, proberen maar hè.

en desnoods (laten) afstellen.
Beste Janbros,
Sorry voor de late reactie maar dank voor je advies! We zijn aan het proberen geslagen en daar nog niet mee klaar. Het probleem van het hangende gas bestaat nog. Eerder heb ik Superrobke al gemeld dat het advies van de lokale klassiekergoeroe is om er zo maar eens mee te gaan rijden. Misschien dat het probleem vanzelf overgaat. Of het went... Alternatief is het hele systeem van brandstof- en luchttoevoer nog eens op de schop gooien maar dat kan aardig in de papieren gaan lopen. Dus eerst maar 's proberen zoals-ie is. Groet,
Michel.
 
volgens mij was dat geen echte motomagiër :N
Ha Janbros,
Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen... Bovendien had-ie ook nog 's het zijkapje kwijtgemaakt. Op zich rijdt de Suzuki nu wel beter dan voor de montage van de vervangende carburateur. Maar als je een echte motormagiër kan aanraden, graag! Groet,
Michel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan