carburateur synchroniseren

Ralph1971

Rookie
7 apr 2022
18
1
Iemand ik de buurt van Posterholt die carburateur kan synchroniseren van een vt500c uit 85
Of iemand een idee hoe ik dat zelf kan doen
Alvast bedankt Gr ralph
 
die hebbenn japanners niet, en da's al helemaal geen vlinderklep maar een smoorklep, daar is ook het woord vandaan gekomen. Smoren is choken, verstikken... de dievenmoord laten steken
 
Bij een smoorklep zit het asje ook niet in het midden, maar aan 1 kant van het ronde plaatje (meen ik).

Ik weet het trouwens zeker. Het ronde plaatje zit met 2 schroefjes op het asje gebout zodat ie uit de carburateur kan.
Aan één kant van het asje zit een plat vlak.
 
er is niets raars aan synchroniseren dmv de gaskabels te regelen. het gaat erom dat alle carbu's gelijk open gaan, en als iedere carbu een apparte kabel heeft zal je het toch echt via de kabels moeten doen ...
ondertussen verplicht niemand je om alle speling uit de kabels te halen.
zou je moeten weten Rob, je hebt genoeg RD's staan.
RD's worden gewoon op stationairschroeven gesyncht en het gas van de RD's heeft net als alle overtakten een slack van enkele millimeters. De onderlinge gelijkmatigheid wordt wel met de gaskabels geregeld (het puntje achter het kijkglas)
 
Bij een smoorklep zit het asje ook niet in het midden, maar aan 1 kant van het ronde plaatje (meen ik).

Ik weet het trouwens zeker. Het ronde plaatje zit met 2 schroefjes op het asje gebout zodat ie uit de carburateur kan.
Aan één kant van het asje zit een plat vlak.
Of in een sleuf in de as...
 
RD's worden gewoon op stationairschroeven gesyncht en het gas van de RD's heeft net als alle overtakten een slack van enkele millimeters. De onderlinge gelijkmatigheid wordt wel met de gaskabels geregeld (het puntje achter het kijkglas)
neen, met de stationnair schroeven regel je het stationnair toerental van beide cylinders appart. stationnair synchen doe je ook enkel voor "verkoop" : "luister eens hoe mooi hij draait" de echte synchro doe je met de kabels, synchen is iets dat hoort bij gas geven, niet bij stationnair ;-)
 
Iemand al zo iets eens gebruikt om ze motor te synchroniseren?
 

Bijlagen

  • STE-SK-2T.jpg
    STE-SK-2T.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 22
Klopt gebruik ik zelf ookop webers op mijn oldtimers.werkt goed en is goedkoop.
Moet toch ook werken op moto's.
De positie van de inlaat/aanzuig kan misschien wat moeilijker zijn als deze niet rechtop staan.
 
en daar heb je adapters voor. Flowmeters zijn best handig in het gebruik. op de Range rover gebruikte ik ze vroeger al en nu nog steeds voor mijn motorblokken. Haakse adapter erop en klaar ben je.

werkt heel gemakkelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan