Carburateur vast?

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.451
1.717
kop van nh
Ik ben bezig met een 1996 honda cb500. Nou zijn de carbs een tijdje los geweest. Ik heb ze uitwendig gereinigd met zuur (goed afgespoeld)

Hele bende weer gemonteerd. Gaskabels aangesloten, blijkt het gas mechanisme vast te zitten?

Zie foto. Deze klepjes krijg ik amper in beweging... Dit hoor soepel te gaan dacht ik :+ wat zie ik over het hoofd?

2vts2zl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het zuur dat jij gebruikt hebt is ook in de draaipunten gekropen, en daardoor zitten die nu vast. Ik zou zeggen, alles uit elkaar halen, goed schoonmaken en met een likje vet weer in elkaar zetten. Hopen dat ze niet teveel aan gevreten zijn.
 
Ik ben bezig met een 1996 honda cb500. Nou zijn de carbs een tijdje los geweest. Ik heb ze uitwendig gereinigd met zuur (goed afgespoeld)

Hele bende weer gemonteerd. Gaskabels aangesloten, blijkt het gas mechanisme vast te zitten?

Zie foto. Deze klepjes krijg ik amper in beweging... Dit hoor soepel te gaan dacht ik :+ wat zie ik over het hoofd?

[afbeelding]
Is niet te zien.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het plaatje al geschoten is van vóór Lompje met zuur aan de slag ging.

begin eens met het hele mechaniek (en vooral in de buurt van de draaipunten) af te douchen met WD40. Als dat er een beetje tussen wil trekken kan het zomaar weer goedkomen.
 
Vervang de rest ook maar. Sproeiers gasbuizen etc (koper) hebben het niet zo op zuren. Daar lossen ze van op zeg maar.

Geleerd in dit topic :) welk middel het beste in ultrasoonbadje

Ik heb mijn carbje van de week een nachtje in een badje wasbenzine laten sudderen. Na een dag goed schoon blazen met een luchtspuit, en schoon! Het laatste beetje aanslag kan je weg borstelen met een zachte messingborstel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan